Tänk på att bilar som finare BMW osv oftast utreds för just skenförsäkring.. Så det är en påtaglig risk om det smäller..
Ska du ha den på din far så måste allt gå via hans konton och alla kontakter med FB osv bör han göra.
Gorg och de flesta andra forum är full med trådar där FB nekat ersättning på skenförsäkring..
Har du dessutom en 740 sedan tidigare lär en 325 eller likande kännas som en rymdraket ^^
äntligen får jag svar på vafan han menade med skenförsäkring!! okej, men detta vet jag det är och har vi alltid varit noga med så att det stämmer så att man står där med ballen dragandes i gruset... ^^ än viktigar om det ändå gäller en bil för 200,000kr det är ju lite skillnad mot 740in tex! lite kiligt det du skriver, det är vanligare än va man kan tro att man står utan bil och pengar och bet lån på ngt som står på skroten men sånna som sätter halv eller trafik på finare bilar och tror på turen tycker jag dock får skylla sig själva!!! ja men det vet jag, haha va tar du mig för?! har kört bilar i klass med m3 innan som tex nya focus RS dock drivandes i fel ända men men! hehe
oj ja det var ju lite lustigt, det är no som du säger att dom har ngt imot bmw, kanske händer mkt olyckor med just bmw va vet jag för folk med bmw har ju ofta tung gas fot;)
Haft alla mina bmw helförsäkrade hos dem. RING och prata med dem. Så löser det sig.
okej! ska inte ha moderna men då fick vi svar på att det går iaf... vad bet du för bmw:n du har nu??
Bmwn som är på min profil just nu (525:an är fars bil) så den har jag inte försäkrad. Men min gamla bmw 328:a pröjsade jag 600kr månaden helförsäkrad och då är jag 24år, låst garage. Bor 2 minuter från city.
Haft alla mina bmw helförsäkrade hos dem. RING och prata med dem. Så löser det sig.
okej! ska inte ha moderna men då fick vi svar på att det går iaf... vad bet du för bmw:n du har nu??
Bmwn som är på min profil just nu (525:an är fars bil) så den har jag inte försäkrad. Men min gamla bmw 328:a pröjsade jag 600kr månaden helförsäkrad och då är jag 24år, låst garage. Bor 2 minuter från city.
okej, låter som att jag ändå får ta och ringa upp mitt gammla försäkrings bolag och se fall dom tar imot den och va det isf skulle kosta?
jag säger detta med erfarenhet, ta försäkringen oavsätt pris, har du inte råd att försäkra bilen får du sälja den, egen erfarenhet, jag var för snåll och det kostar 10 ggr mer än försäkringen gjorde
japp jag har nordea.. har haft dom innan men gick över till volvo, niceprice på mina volvo för det va klart billigare.. men ska kolla upp detta
Moderna: bilen finns med på vår spärrlista över bilar som vi endast erbjuder trafikförsäkring för. Om du endast vill ha en trafikförsäkring ber vi dig därför att kontakta oss per telefon, 0200 - 259 259.
Jag tror inte Moderna vill försäkra BMW alls. Jag fick samma svar när jag kollade på en 540i -01:a Då är jag 50+ och bor ute på landet i egen villa med låst garage.
Är dom kanske som Aktsam och inte vill helförsäkra bilar med mer än 200 hk?
Min första bil skulle ja bara trafikförsäkra. opel corsa -87. detta är 10 år sen. folksam ville ha ca 2000 om året. IF ville ha 14000:- om året trafikförsäkring! frågade if varför. fick svaret att dom inte ville ha 18åringar med nytt körkort. där av den höga premien
Min första bil skulle ja bara trafikförsäkra. opel corsa -87. detta är 10 år sen. folksam ville ha ca 2000 om året. IF ville ha 14000:- om året trafikförsäkring! frågade if varför. fick svaret att dom inte ville ha 18åringar med nytt körkort. där av den höga premien
ja sjukt stor skillnad!! man får leta mkt innan man hittar rätt... inte bara pang på rödbetan och köpa en försäkring...
jag säger detta med erfarenhet, ta försäkringen oavsätt pris, har du inte råd att försäkra bilen får du sälja den, egen erfarenhet, jag var för snåll och det kostar 10 ggr mer än försäkringen gjorde
okej tack för rådet! ska helt klart ta en försäkring som täcker allt;)
Tycker det är jävligt dyrt för många som är en bra bit över 18-20 år ändå. Pröjsar 14 500:- / år, 1000 Mil för min M3 E46 på BMW orginalförsäkring (Som ägs av IF) Kör ju bara 6-7 månader om året som det blir inte så extrema pengar.
M3 E36:an däremot är fan minst lika dyr om inte dyrare vilket är sjukt med tankte på marknadsvärde. Där ligger typ 80% av premien i stöld delen.
M3 E36:an däremot är fan minst lika dyr om inte dyrare vilket är sjukt med tankte på marknadsvärde.
Egentligen inte. 1) Stöldbegärliga (men det nämnde du) 2) Klientelet som kör dessa är ofta unga killar (som dessutom kör vårdslöst). Försäkringen ska ju täcka andras skador också - detta tas självfallet med i beräkningar.
M3 E36:an däremot är fan minst lika dyr om inte dyrare vilket är sjukt med tankte på marknadsvärde.
Egentligen inte. 1) Stöldbegärliga (men det nämnde du) 2) Klientelet som kör dessa är ofta unga killar (som dessutom kör vårdslöst). Försäkringen ska ju täcka andras skador också - detta tas självfallet med i beräkningar.
Jo iofs...det ligger något i det men som sagt så är ju nästan hela premien stöldförsäkringen. Det måste "stjälas" jävigt många M3 E36.
Jo iofs...det ligger något i det men som sagt så är ju nästan hela premien stöldförsäkringen. Det måste "stjälas" jävigt många M3 E36.
Ja, det känns väl som att det borde vara mer allmänt känt att vissa bilar stjäls ofta för att dra upp premien. Men jag tror man tittar på hur pass stöldbegärlig bilen är jämfört med hur lätt det är att stjäla den.
Många har ju förstås larm osv, men det är ändå gamla bilar.
Tycker det är jävligt dyrt för många som är en bra bit över 18-20 år ändå. Pröjsar 14 500:- / år, 1000 Mil för min M3 E46 på BMW orginalförsäkring (Som ägs av IF) Kör ju bara 6-7 månader om året som det blir inte så extrema pengar.
M3 E36:an däremot är fan minst lika dyr om inte dyrare vilket är sjukt med tankte på marknadsvärde. Där ligger typ 80% av premien i stöld delen.
jo men det tycker jag du gör helt rätt i
ja det är inte billigt men med tanke på att som du säger är det ju bara runt 6 månader så blir för mig runt 3,500kr för en sommar och det är inget att bråka om
ja lite udda att den är dyrare men som sagt den är nog lättare att sno/stjäla e36an och en vanligare bil bland just ungdommar! ska kolla upp va den kostar att äga
Om du köper en M3 E46 - och försäkrar på din far och det skulle råka hända något. Så är risken STOR att du blir utan ersättning.
Att köpa en bil, och att äga en bil för att sedan försäkra den på en förälder är att skenförsäkra. Du betalar försäkring på fordonet - men eftersom att det inte är ärliga uppgifter som har lämnats till försäkringsbolaget, så har dom rätt att neka dig ersättning vid en skada.
Och tänk INTE så "Det händer aldrig mig".... För det gör det. Rätt va det är så står du där med en M3, där du har lagt in bakflygeln i en lyktstolpe eller kört på en annan bil och du blir helt utan ersättning. 200 000:- åt helvete. Det ÄR INTE VÄRT DET. Ska du köpa en kul bil - se till att betala försäkringen själv.
Det är även ett lagbrott att utföra försäkringsbedrägeri och det är ganska rejäla straff på det här i Svearike. Ha det i åtanke.