3554
Sök

......

killercow
19 februari 2011
volvonisse440 skrev:
killercow skrev:
en olycka kan hända alla vare sig man har försäkring eller inte...

har du läst från sida 1  om inte ta och gör det,

vad menar du?

yrkeschaufför
709 Inlägg
19 februari 2011
Trådstartare
killercow skrev:
volvonisse440 skrev:
killercow skrev:
en olycka kan hända alla vare sig man har försäkring eller inte...

vad menar du?

läsa hela tråden, smile  kanske var lätt att missuppfatta vad jag skrev smile

känns som g.org omyndigförklarar sina medlemmar.

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
19 februari 2011
Hmm du erkänner att du ger dig ut för att leka med din dyra lekbil väl medveten om att du inte har nån försäkring, du smäller 5 bilar och gnäller över att du kommer få lägga 40k för att laga din egen bil.

Hade själv knipit käft och pustat ut, men kriga på du..

2slow

560 Inlägg
19 februari 2011
volvonisse440 skrev:
bara ett tips till er alla körkåta, alla som har sport bilar vet att dom är ofta jäkligt dyra att försäkra d tyckte jag med, och skulle bara använda min på sommaren, men nu när det kom lite snö blev suget för stort och jag tog ut den en sväng... den dyraste svängen i mitt liv. jag gör en omkörning på en bil som kör i 35 kmh och jag i 65 kmh, plötsligt svänger bilen jag kör om vänster, utan att blinka givetvis, han puttar sedan in mig i en parkeringsrad.
där plockar jag arslet på en nyare v70 som flyttas 2 meter i sidled in i en bil bredvid, jag studsar ut från parkeringen och in igen pga att jag snurrade, och plockar 2 bilar till så sammanlagt 5 bilar, och jag dum som jag är utan försäkring.

nu skriver jag inte detta för att få uppmärksamhet och få sjukt dumma kommentarer om att jag är idiot som kör oförsäkrat för det vet jag redan att jag är tongue
det är mer en tankeställare,
det är lätt att tänka att man ska köra en kort sträcka 2 km som i mitt fall, men det går fort, och då har man förstört mycket för andra och sig själv.
bilder finns på min profil .

mvh jocke

Jösses, du hade då inte Sveriges vassaste hjärna roll

Tycker man det är dyrt med försäkring ska man inte äga en bil smile

1 210 Inlägg
19 februari 2011
azid skrev:
Hmm du erkänner att du ger dig ut för att leka med din dyra lekbil väl medveten om att du inte har nån försäkring, du smäller 5 bilar och gnäller över att du kommer få lägga 40k för att laga din egen bil.

Håller med ja!

Du bör nog ta en funderar innan du överklagar, Som många på pekat för dig så har du gjort ett stort fel! Kört oförsäkrat, sen att du inte är vållande till olyckan hör egentligen inte hit, i detta fall kan de gå så illa att föräkringsbolagen blir less på dig och nekar dig ersättning överhuvudtaget!!

Dra de till rättegång om du vill, Försäkringsbolagen har sjukt mycket bättre ekonomi att "kriga" där äb vad du nånsin kommer klara av.. I vissa fall ska man ge fan i att bråka med dom stora grabbarna..

Men lev och lär du smile

560 Inlägg
19 februari 2011
volvonisse440 skrev:
Wilsgaard skrev:
volvonisse440 skrev:
bara ett tips till er alla körkåta, alla som har sport bilar vet att dom är ofta jäkligt dyra att försäkra d tyckte jag med, och skulle bara använda min på sommaren, men nu när det kom lite snö blev suget för stort och jag tog ut den en sväng... den dyraste svängen i mitt liv. jag gör en omkörning på en bil som kör i 35 kmh och jag i 65 kmh, plötsligt svänger bilen jag kör om vänster, utan att blinka givetvis, han puttar sedan in mig i en parkeringsrad.
där plockar jag arslet på en nyare v70 som flyttas 2 meter i sidled in i en bil bredvid, jag studsar ut från parkeringen och in igen pga att jag snurrade, och plockar 2 bilar till så sammanlagt 5 bilar, och jag dum som jag är utan försäkring.

nu skriver jag inte detta för att få uppmärksamhet och få sjukt dumma kommentarer om att jag är idiot som kör oförsäkrat för det vet jag redan att jag är tongue
det är mer en tankeställare,
det är lätt att tänka att man ska köra en kort sträcka 2 km som i mitt fall, men det går fort, och då har man förstört mycket för andra och sig själv.
bilder finns på min profil .

mvh jocke

Jösses, du hade då inte Sveriges vassaste hjärna roll

Tycker man det är dyrt med försäkring ska man inte äga en bil smile

haha  vill du ha en 3e och en sista varning ??

Inte mig emot, jag tycks samla på dom wink

killercow
19 februari 2011
volvonisse440 skrev:
killercow skrev:
volvonisse440 skrev:

vad menar du?

läsa hela tråden, smile  kanske var lätt att missuppfatta vad jag skrev smile

menade bara i största allmänhet att en olycka kan hända vare sig man har försäkring eller inte

yrkeschaufför
709 Inlägg
19 februari 2011
Trådstartare
azid skrev:

JAG smällade ingen bil.. gör om och gör rätt, jag blev påkörd, jag lekte heller inte

560 Inlägg
19 februari 2011
volvonisse440 skrev:
Wilsgaard skrev:
volvonisse440 skrev:

haha  vill du ha en 3e och en sista varning ??

Inte mig emot, jag tycks samla på dom wink

märker det,  men ingen av er vet vad jag har för underlag till en rättegång,, bevismaterial, och andra viktiga papper, skulle ni veta det så¨hade ni förstått mig mer,,

men det är som ni säger jag är jävligt glad med det beslutet som finns idag, det hade kunna varit jävligt mycket värre,,

Hur ska vi veta om du inget nämner i tråden, förutom hur klantig du varit? roll Klart folk stämplar dig för det du säger och gör... vad annars kan man göra

killercow
19 februari 2011
försäkring eller inte det har inte med ansvarsbiten av olycka att göra. visst fel köra utan försäkring, dels olagligt å dels kan de bli dyrt om nått händer.

ja kan bara säga att du fått en extremt bra deal med FB. Visst överklaga men då är risken stor att dom blir helt piss på dej å istället vill lägga skulden helt på dej. och som sagt dom har enorma resurser att kriga mot dej i en rättegång å rätten kommer nog inte gilla att du gjort en omkörning i tätt bebyggt område med en oförsäkrad avställd bil.

alla inlägg du får här från alla håll pekar ju på att du fått en bra deal å de bara kan bli värre om du börjar protestera mot de

64 Inlägg
19 februari 2011
gamlingen skrev:
mycket konstigt,, han skulle ha fått stå för rubbet,, både sitt och de andras.

Omkörningen är inte olaglig.

Personen som svängde vänster har skyldighet att se till att han inte blir omkörd samtidigt.
Vilket betyder att TS är helt oskyldig till olyckan och skadorna. Han borde inte betala något.

Att han körde oförsäkrat och avställt är en annan femma. Men han orsakade ingen olycka för detta.

Muttley
19 februari 2011
Nu kommer jag inte ihåg vad gällande hastighet var på vägen. Men 50 troligtvis ?

Tycker de gav dig en bra deal som betalar 50% av din bil och betalar resten av bilarna. Trots allt så borde du tagit de försiktigt i med du inte försäkrat den.

Sen om du tar upp de i rätten så är de troligtvis du som ska stå för rättegångskostnaderna ? Vet inte hur de står sig när de blir mot fb.

Men tycker du börjar bli rätt uppkäftig själv mot alla som skriver. Och du ville inte själv ha uppkäftiga kommentarer. Så lugna ner dig påg.

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
19 februari 2011
volvonisse440 skrev:
azid skrev:

JAG smällade ingen bil.. gör om och gör rätt, jag blev påkörd, jag lekte heller inte

"bara ett tips till er alla körkåta, alla som har sport bilar vet att dom är ofta jäkligt dyra att försäkra d tyckte jag med, och skulle bara använda min på sommaren, men nu när det kom lite snö blev suget för stort och jag tog ut den en sväng... den dyraste svängen i mitt liv. jag gör en omkörning på en bil som kör i 35 kmh och jag i 65 km"

1: Du kör oförsäkrat.
2: Du kör för fort.
3: Du kör om på 50väg

Vad hade du ute med bilen att göra? Först skriver du att du inte kunde hålla dig, sen att du bara skulle åka en kortare sträcka.

Jo din bil färdades in i 5 andra.

2slow

Muttley
19 februari 2011
volvonisse440 skrev:
killercow skrev:
försäkring eller inte det har inte med ansvarsbiten av olycka att göra. visst fel köra utan försäkring, dels olagligt å dels kan de bli dyrt om nått händer.

ja kan bara säga att du fått en extremt bra deal med FB. Visst överklaga men då är risken stor att dom blir helt piss på dej å istället vill lägga skulden helt på dej. och som sagt dom har enorma resurser att kriga mot dej i en rättegång å rätten kommer nog inte gilla att du gjort en omkörning i tätt bebyggt område med en oförsäkrad avställd bil.

alla inlägg du får här från alla håll pekar ju på att du fått en bra deal å de bara kan bli värre om du börjar protestera mot de

jo jag förstår hur du menar, och tack för att du är med mig på den biten att ansvaret i olyckar har inget med försäkringen att göra, det är rätt svårt att förklara för allt och alla smile

vilka har hand om mitt ärende ?? jo TFF  vilka har högst makt av alla försäkrings bolag ?? JO TFF vilka bestämmer över dom andra bolagen jo TFF,,, och kontakten jag har haft på tff har varit jäkligt bra och jäkligt trevliga smile
så i grund och botten är det tff som bestämmer över länsförsäkringars beslut,

I princip så tror jag att länsförsäkringar går enligt sina villkor och skiter totalt i ifall handläggaren på tff gör fel.
Bara för att du fått en handläggare som är bra för dig så säger de inte att LF går med på det.

560 Inlägg
19 februari 2011
volvonisse440 skrev:
killercow skrev:

jo jag förstår hur du menar, och tack för att du är med mig på den biten att ansvaret i olyckar har inget med försäkringen att göra, det är rätt svårt att förklara för allt och alla smile

vilka har hand om mitt ärende ?? jo TFF  vilka har högst makt av alla försäkrings bolag ?? JO TFF vilka bestämmer över dom andra bolagen jo TFF,,, och kontakten jag har haft på tff har varit jäkligt bra och jäkligt trevliga smile
så i grund och botten är det tff som bestämmer över länsförsäkringars beslut,

Ett tips är att du använder det du sätter mössan på. Tänk efter denna gång....

killercow
19 februari 2011
Torbo skrev:
gamlingen skrev:

Personen som svängde vänster har skyldighet att se till att han inte blir omkörd samtidigt.
Vilket betyder att TS är helt oskyldig till olyckan och skadorna. Han borde inte betala något.

Att han körde oförsäkrat och avställt är en annan femma. Men han orsakade ingen olycka för detta.

En omkörning måste ske på ett säkert sätt utan att utsätta andra trafikanter för fara.

Dessutom är det inte lagligt köra om i korsning. i tättbebyggt område finns mycket små korsningar och eftersom bilen framför skulle åt vänster så utgår jag från att det var en "typ" av korsning

yrkeschaufför
709 Inlägg
19 februari 2011
Trådstartare
killercow skrev:
Torbo skrev:
gamlingen skrev:

En omkörning måste ske på ett säkert sätt utan att utsätta andra trafikanter för fara.

Dessutom är det inte lagligt köra om i korsning. i tättbebyggt område finns mycket små korsningar och eftersom bilen framför skulle åt vänster så utgår jag från att det var en "typ" av korsning

det är en huvudled...

5 198 Inlägg
19 februari 2011
volvonisse440 skrev:
azid skrev:
volvonisse440 skrev:

"bara ett tips till er alla körkåta, alla som har sport bilar vet att dom är ofta jäkligt dyra att försäkra d tyckte jag med, och skulle bara använda min på sommaren, men nu när det kom lite snö blev suget för stort och jag tog ut den en sväng... den dyraste svängen i mitt liv. jag gör en omkörning på en bil som kör i 35 kmh och jag i 65 km"

1: Du kör oförsäkrat.
2: Du kör för fort.
3: Du kör om på 50väg

Vad hade du ute med bilen att göra? Först skriver du att du inte kunde hålla dig, sen att du bara skulle åka en kortare sträcka.

Jo din bil färdades in i 5 andra.

jag sa det till polisen oxå, och då sa jag att rent instinktivt så kör dom flästa fortare i en omkörning för att göra omkörningen så säker som möjligt,,
  du var inte med så du kan bara fantisera ihop den bilden du vill se,

fick jag nå böter för fortkörning?? nä.. enbart 1200 för oförsäkrat fordon trotts att jag sa att jag körde 65 på en 50 väg...

dom kan inte ens ge dej böter,då dom inte har mätt din hastighet

Rumpmas
3 860 Inlägg
19 februari 2011
volvonisse440 skrev:
gamlingen skrev:
volvonisse440 skrev:

dum i huvet ? varför ???? ge mig 1 jävligt bra förklaring till varför??

han körde oförsäkrat...... varför skulle han inte betala skadorna ? förklaring önskas.... å vad har du för rätt att kalla mej dum i huvet ?,, det är nämligen trafikförsäkringen som ska betala skadorna.. sen vem som gjort sej skyldig är en polisiär sak,,,

oj då håller du på att läsa på ditt körkort nu eller ?? bara frågar, kan inte tro så mkt annat med tanke på din argumentation wink pajjas big_smile

Vad i helvete drygar du för?

Så du har gjort allt rätt?

Du har ju kört utan försäkring. Men jag har fått svar på min fråga, som var huruvida TFF ersätter även om fordonet också var avställt och inte bara oförsäkrat. Och det gjorde de ju uppenbarligen.

Jag tycker inte heller att du har gjort rätt, och vi andra premiebetalare får stå för din nota. Så var lite tacksam och lättad istället för att vara dryg. Och skämmas som fan borde du göra.

killercow
19 februari 2011
volvonisse440 skrev:
tkd_rille skrev:
Nu kommer jag inte ihåg vad gällande hastighet var på vägen. Men 50 troligtvis ?

Tycker de gav dig en bra deal som betalar 50% av din bil och betalar resten av bilarna. Trots allt så borde du tagit de försiktigt i med du inte försäkrat den.

Sen om du tar upp de i rätten så är de troligtvis du som ska stå för rättegångskostnaderna ? Vet inte hur de står sig när de blir mot fb.

Men tycker du börjar bli rätt uppkäftig själv mot alla som skriver. Och du ville inte själv ha uppkäftiga kommentarer. Så lugna ner dig påg.

nä  enligt svensk lag så finns det något som kallar rätts skydd, vilket innebär att en rätte gång+ advokat osv är gratis,  i första steget, sedan har du ju 2 rättsväsenden i högre makter som kostar pengar,,

det går väl inte till rättegång först. är väl till länsförsäkringar du gör överklangandet hos först. om du inte får rätt där så handlar de väl om att du får göra en civilrättsligprövning i rätten. förlorar du där så får du stå för rättegångs kostnaderna mm. men då brukar hemförsäkring mm gå in å täcka de mesta. tror man får stå för 20% av beloppet själv plus att de är nått max belopp. de här med rättsskydd gäller väl bara om du misstänks för brott som en åklagare driver mot dej.

Skrik gärna till om jag har fel i detta för en bra bit från 100 nu big_smile

Sök