3292
Sök

Råd om mätartavlor, belysningsfärg samt lackering tips på en röd nissan 200sx s13

1 163 Inlägg
20 december 2010
Trådstartare
Hejsan !

Ja som den långa rubriken lyder så behöver jag lite tips nu till min nissan 200sx s13..

Vi börjar med mätartavlorna.. i nuläget har jag röda dioder vilket ja inte vet om ja e riktigt nöjd med..
Bild:
https://www1.garaget.org/gallery/archive/68278/1000021_byzt2m.jpg

Tanken är sedan då att mätare i a-stolpe ska matcha instrumenteringen, samt dioder vid fötter , baksäte , bagage ska matcha varran.. å då kanske rött blir lite för mycket epa stuk? och kanske skulle gått på den vanliga blå färgen istället?

och då slog tanken mig att om jag ska köra på blått kanske man skulle köpt plasma mätartavlor.. vilket är rätt dyrt ioförsig.. men någon som vet om dessa e svåra att montera?
länk till mätartavlor: http://www.stylingbutiken.se/plasma-tav … 13-/1601-0

Å då samma här att matcha mätarna i a-stolpe med blått samt vid fötter å bagage osv:)

-Då till frågan ska man har röda dioder eller blå dioder?-

Sedan hittade jag denna länken till mätarringar : http://www.styling4u.se/p/interior/inst … n-s13.html

-Kan det var något intressant tror ni? och ska dom kombineras ihop med orginala mätartavlor eller till plasma eller helt enkelt skita i dom?-

------

Nu till frågan ang. lackering av instrumentering..
*Bilen är röd utvändigt.
*Mattsvart instrumentpanel

-Tänkte lacka alla "blanksvarta" detaljer..
Liten bild på instrumenteringen:) :
https://www1.garaget.org/gallery/archive/68278/1029647_us25i5.jpg

Dom blanksvarta detaljerna är själva ramen runt om stereo osv, sedan själva instrumenthuset, Luftutblåsen, dörrhandtagen, samt a-stolpe vänster med mätare:)

Mina förslag änsålänge är:
-Rött samma färgkod som utvändigt
-blanksvart med ev. Röda motiv
-Vitt med ev. röda motiv
-Silver med-ev röda motiv
-eller annan färg?

Hehe många frågor ! men kom gärna med ideer för känns som om jag står å snurrar av förvirrande nu asså!

Med vänlig hälsning håkan.

Made by myself, always going to thank my Dad, Brother, Mother and all my Friends for all Support to my projects!

Klantarsel
26 Inlägg
20 december 2010
Till att börja med dioderna, så tror jag mer att blått ger intrycket av Epa, så skulle jag vara dig skulle jag nog hålla mig till rött. Dessutom slipper du ju dom dyra plasmatavlorna wink .

Angående lackeringen av detaljerna blir det både snyggt om det är i bilens färg, eller i vitt. Svart med röda motiv kommer nog inte ge något lyft direkt, och bara se ut som klistermärken.. har sett det förr wink . Dock blir vita detaljer grymt snyggt då det både ser riktigt fräsht och nytt ut, samtidigt som det bryter av snyggt från det röda utanpå bilen, och det svarta inuti.

Hoppas det vart till något hjälp, och lycka till smile

"Stämmer det att min bil är slut?"
"Ja visst. Du får inte sålt ´en till en sketfull skrothandlare ens en gång."

1 163 Inlägg
20 december 2010
Trådstartare
Ringqvist skrev:
Till att börja med dioderna, så tror jag mer att blått ger intrycket av Epa, så skulle jag vara dig skulle jag nog hålla mig till rött. Dessutom slipper du ju dom dyra plasmatavlorna wink .

Angående lackeringen av detaljerna blir det både snyggt om det är i bilens färg, eller i vitt. Svart med röda motiv kommer nog inte ge något lyft direkt, och bara se ut som klistermärken.. har sett det förr wink . Dock blir vita detaljer grymt snyggt då det både ser riktigt fräsht och nytt ut, samtidigt som det bryter av snyggt från det röda utanpå bilen, och det svarta inuti.

Hoppas det vart till något hjälp, och lycka till smile

tack för svar:) , okej så du tycker vitt i lackering?smile , jag håller med dej lite faktiskt dock så tyckte far min att silver skulle vara snyggast men ja vet inte alls där asså .. vad tycker du om det?smile

men helt klart så e ju vitt riktigt utstickand å snyggt:)

Mvh

Made by myself, always going to thank my Dad, Brother, Mother and all my Friends for all Support to my projects!

Klantarsel
26 Inlägg
21 december 2010
Tja, silver skulle nog också vara rätt häftigt, men jag skulle nog köra på vitt faktiskt. Säg åt farsgubben att han får lacka sin egen bil i silver inuti wink

"Stämmer det att min bil är slut?"
"Ja visst. Du får inte sålt ´en till en sketfull skrothandlare ens en gång."

850 Inlägg
21 december 2010
tycker du ska ha blått i instrumenthuset!big_smile

Jag Älskar Volvo Med Mycket Hästar Under Huven! döden kommer tillbaka! uppväxt i förorten här är det som robin hood

1 163 Inlägg
21 december 2010
Trådstartare
Ringqvist skrev:
Tja, silver skulle nog också vara rätt häftigt, men jag skulle nog köra på vitt faktiskt. Säg åt farsgubben att han får lacka sin egen bil i silver inuti wink

hahahah big_smile ja jag är lite på din sida asså! smile får kolla runt lite hur det kommer se ut big_smile

1 163 Inlägg
21 december 2010
Trådstartare
940_44 skrev:

tack för din röst:) , får se hur jag gör , få se va alla säger å va jag själv kommer fram till smile

850 Inlägg
21 december 2010
Hoaken skrev:
940_44 skrev:

tack för din röst:) , får se hur jag gör , få se va alla säger å va jag själv kommer fram till smile

ok:D

Jag Älskar Volvo Med Mycket Hästar Under Huven! döden kommer tillbaka! uppväxt i förorten här är det som robin hood

587 Inlägg
21 december 2010
partisk som bara den är jag men kör på silver.....

http://www.garaget.org/?car=3687&image=866018       för att se hur det kan se ut..

1 163 Inlägg
21 december 2010
Trådstartare
einherjer skrev:
partisk som bara den är jag men kör på silver.....

http://www.garaget.org/?car=3687&image=866018       för att se hur det kan se ut..

tackar tackar:) kul å få lite röster:)

Sök