2703
Sök

Blev fahrenheit när ja bytte batteriet !

15 Inlägg
20 december 2010
Trådstartare
Tjena bilälskare där ute !

Har ett litet problemas med min Audi 80 2,6 v6 -93.Jag bytte batteriet på den och när jag satte in de nya så hade temperaturen på både i ac displayen & vid utetemperatursmätaren ändrats till fahrenheit istället för celsius ! har testat trycka på varenda knapp även med olika kombinationer men inget händer.Finns det någon som kanske har haft samma problem eller rakt av vet hur man gör för att få tillbaka celsius.
Tack på förhand

Försöker iaf
12 819 Inlägg
20 december 2010
Håll in knappen med flingan på (återcirkulationen - längst ner till vänster) och tryck på plusknappen.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

15 Inlägg
20 december 2010
Trådstartare
Tja ! Ok det måste ja testa ! de vore ju kanon om de kunde funka igen , ä lite halvless på de där nu smile .
man tackar & buga så luggen släpar i backen.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
20 december 2010
Audi0000 skrev:
Tja ! Ok det måste ja testa ! de vore ju kanon om de kunde funka igen , ä lite halvless på de där nu smile .

Åååjo det ska funka! smile

Haha, varsågod!

Mvh Tommy

Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

15 Inlägg
20 december 2010
Trådstartare
te_wik skrev:
Audi0000 skrev:

Haha, varsågod!

Mvh Tommy

Va ute och provade nu, men de funkade inte...sad

Försöker iaf
12 819 Inlägg
20 december 2010
Audi0000 skrev:
te_wik skrev:
Audi0000 skrev:

Haha, varsågod!

Mvh Tommy

Va ute och provade nu, men de funkade inte...sad

Hur gjorde du då? Höll du intryckt återcirkuleringsknappen samtidigt som du tryckte på plus?
Sen är det plusknappen för temperaturen du ska trycka på, inte den för fläkthastighet.

Mvh Tommy
Senast redigerat av te_wik (20 december 2010)

Försöker iaf
12 819 Inlägg
20 december 2010
Förlåt och ursäkta, återcirkulationsknappen är ju den längst ner till höger, inte den med flingan till vänster! Kom ihåg fel.

Mvh Tommy

15 Inlägg
20 december 2010
Trådstartare
te_wik skrev:
Förlåt och ursäkta, återcirkulationsknappen är ju den längst ner till höger, inte den med flingan till vänster! Kom ihåg fel.

Mvh Tommy

Okej, jag provade med snöflingan och plusset, men då ska jag prova den andra i morgon. Meddelar hur det gick...smile

Försöker iaf
12 819 Inlägg
20 december 2010
Audi0000 skrev:
te_wik skrev:

Mvh Tommy

Okej, jag provade med snöflingan och plusset, men då ska jag prova den andra i morgon. Meddelar hur det gick...smile

Aadå denna gången ska det funka bättre smile

Mvh Tommy

15 Inlägg
21 december 2010
Trådstartare
te_wik skrev:
Audi0000 skrev:
te_wik skrev:

Mvh Tommy

Mvh Tommy

Tja Tommy ! Testade imorse när jag for till jobbe & IIIIIIHHHHHHAAAAAAAA JAG HAR CELSIUSSSS
Tack så jätte mycke trodde jag skulle bli knäpp snart om de inte fick till det.Här ha man suttit i flera månader & tryckt på varenda j***a knapp & inget funkat och nu va de fixat på 1 sec så stort TACK !

Mvh OWe

Försöker iaf
12 819 Inlägg
21 december 2010
Audi0000 skrev:
te_wik skrev:
Audi0000 skrev:

Mvh Tommy

Tja Tommy ! Testade imorse när jag for till jobbe & IIIIIIHHHHHHAAAAAAAA JAG HAR CELSIUSSSS
Tack så jätte mycke trodde jag skulle bli knäpp snart om de inte fick till det.Här ha man suttit i flera månader & tryckt på varenda j***a knapp & inget funkat och nu va de fixat på 1 sec så stort TACK !

Mvh OWe

Skönt att någonting funkar som det ska! smile

Varsågod!

Mvh Tommy

Sök