Hejsan! Har en s40 t4 -98 som inte går upp i motortemp till mer än lite över 60 grader pluss att bilen dricker ganska mycket. Kan det vara något annat än termostaten som gör det med motortempen? Någon som känner igen felet?
Hejsan! Har en s40 t4 -98 som inte går upp i motortemp till mer än lite över 60 grader pluss att bilen dricker ganska mycket. Kan det vara något annat än termostaten som gör det med motortempen? Någon som känner igen felet?
Med all säkerhet termostaten Kan vara så att man behöver täcka en liten del av fronten nu när de är så förbannat kallt ute.
You can't polish a turd, but you can roll it in glitter. Med reservation för ev. felskrivningar.
hade samma problem. kom max upp i 70 grader på sommarn. bytte termostaten ( sitter smidigt som satan) och läcker inte ut massa vatten heller. bara köpa ny och se om det är det som är problemet
Vem fan är Nira, och varför ska han spruta åt mig?
får du varmt i bilen? blir det inte det är det förmodligen termostaten, den höga bränsleförbrukningen beror väl på att motorn inte kommer upp i normal temperatur men du ska kanske kolla tempgivaren oxå (sitter under termostathuset) köp en orginal termostat, dom håller länge än kopiorna
jo termostaten har jag bytt och det var ju problemet med värmen som jag tänkte men bränsleförbrukningen har jag inte märkt någon skillnad på men har inte kört så mycket än så får se om de har hjälpt
jo termostaten har jag bytt och det var ju problemet med värmen som jag tänkte men bränsleförbrukningen har jag inte märkt någon skillnad på men har inte kört så mycket än så får se om de har hjälpt
Vad är mycket? De gamla T4orna går sällan under litern, blandad körning. Bästa sättet att få ner förbrukningen är att chippa med steg ett från någon trim firma.