3671
Sök

Ta adjö från ett intresse som tidigare varit en enorm del av ens liv

Tell the world that Jesus lives
177 Inlägg
22 december 2010
Trådstartare
Kommer kanske sluta med musiken nästa år, jag väntar tills våren 2011, tills dess är det paus. Så jag har just nu ingen gitarr i handen, däremot lurar i öronen (All good thing... med Nelly). Varför jag funderar på att lägga av med musiken vill jag inte gå inpå, men så är läget i alla fall. Men hur ska jag nu tackla det här? Skaffa nytt intresse? Tja jag har ju en pappa som driver en bilverkstad där jag praktiserar och Volvobilar och rally med Volvo kan ju bli mitt nya huvudintresse. Men jag önskar råd i denna tråden på hur man kommer över och tar sig igenom en sådan här kris*¨

*Kris = Ta adjö från något som varit en stor del av ens liv

ps. Ingen humor i denna tråden .ds

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
22 december 2010
Tråkigt att du slutar med musiken som var en enorm del av ditt liv men skulle inte detta passa bättre i din blogg?
Det är ju en personligt sak eller?

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

177 Inlägg
22 december 2010
Trådstartare
alain skrev:
Tråkigt att du slutar med musiken som var en enorm del av ditt liv men skulle inte detta passa bättre i din blogg?
Det är ju en personligt sak eller?

Nej det passar bättre i ett forum för jag önskar svar i form av förnuftiga råd.

2 230 Inlägg
22 december 2010
om du kan å har råd så helt klart rally smile då det är grymt roligt även om man itne själv kör det men att åka med på prov runder även att leka själv.. men helt klart rally om du har bilintresse smile

så kan det vara då det inte blev som det skulle

Supraman
2 300 Inlägg
22 december 2010
Gör de du känner för är mitt råd men musiken lär väl alltid ligga kvar där ändå på något sätt som alla intressen.
Det handlar mkt om vart man är i livet och livet ändras och då gör ens intressen de också.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

177 Inlägg
22 december 2010
Trådstartare
Stefan Varberg skrev:
Gör de du känner för är mitt råd men musiken lär väl alltid ligga kvar där ändå på något sätt som alla intressen.
Det handlar mkt om vart man är i livet och livet ändras och då gör ens intressen de också.

Sant, kanske blir fortsättning på musiken vid denna tiden om ett år:)

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
22 december 2010
Har själv lagt musik intresset på hyllan.
F.d. DJ idag, gjort lite eget osv men tiden räcker inte till...
Varför depa? Lägg det på hyllan o plocka upp igen när tiden är rätt då får du ett underbar "a haaa" upplevelse.

BMW ///M3
404 Inlägg
22 december 2010
Spelade hockey för några år sen och det betydde verkligen allt och det var mitt största intresse, 4-5 träningar i veckan plus 2 matcher men jag skadade ryggen och fick lägga av med allt vad sport innebär.
Det var ca 3 år sen nu och har man en gång haft ett intresse som man verkligen brinner för så lovar jag dig att det går inte att sluta, jag saknar det så fruktansvärt mycket!

Certifierad besserwisser
308 Inlägg
22 december 2010
Ett tips är att verkligen tänka två gånger innan du lägger ett intresse på hyllan om du verkligen inte måste. Du kommer att sakna det och ångra att du slutade, precis som laaaarsson skrev ovan. Om du slutar så kommer du bli dessutom tappa kunskap och färdighet inom ditt intresse.

Åkte bräda i över 10 år tills någon gång runt 23 års ålder då jag prioriterade jobb och tjejen högre och kände just då att det inte fanns tid över att vara ute och åka varje dag. Nu, fem år senare, så inser jag att det var ett riktigt dumt beslut. Har inte kvar varken tjejen eller jobbet som jag hade då, så vad som egentligen var viktigast för mig då känns väldigt självklart idag. Visst händer det att jag åker numera, men det är inte samma sak. Jag är ganska usel i jämförelse numera, lite överviktig och har dessutom tappat kontakten med de flesta brädpolare man hade då. Nu i efterhand så önskar jag att jag aldrig hade slutat.

Men om du ändå har bestämt dig så kanske någon kampsport kan vara intressant? Riktigt bra allround-träning och bra sätt att lära känna nytt folk.

Tänk vad tråkig bilvärlden hade varit om alla gillade samma bilar.

Rumpmas
3 860 Inlägg
27 december 2010
Tja, lyssnar du på pop har du ju inget vidare musikintresse till att börja med smile

Jag har hållit flera intressen vid liv genom åren, men aldrig med samma intensitet hela tiden. Många har ju bara en hobby och kör stenhårt på den utan att någonsin bli det minsta uttråkad. För min del växlar jag mycket, dvs att några månader kanske jag kör superseriöst på träningen och plockar upp gitarren någon gång i veckan för att på vintern kanske lägga ned löpningen tillfälligt och styrketräna mer och plockar upp gitarren ett par timmar varje dag.

Jag är helt övertygad om att du snart kommer att plocka upp musiken igen, även om det kanske dröjer en tid. Ibland passar en viss hobby helt enkelt inte in i det övriga livet för tillfället, eller så tröttnar man lite grann, sånt händer. Men man kommer alltid tillbaka smile

Sök