Ravi skrev:
Bränsle pumps reläet kan ju strula när det blir varmt
Har redan skrivit att jag har ett helt fungerande bränslepumpsrelä. Lånar från bilen jag kör varje dag.
Sharky skrev:
Tändmodul? Menar du "tändbox" eller tändslutsteget?
Men ja. Tändslutsteget eller tempgivaren till sprutet kan det vara.
/Göran
Det var tändslutsteget jag syftade på. De sitter inbyggda i boxarna när man pratar motronic va?
Vi gjorde en testrepa ikväll. Bilen dog likt tidigare kvällar när den varit igång ett tag, men förberedda som vi var så hade vi skaffat fram en annan box som fungerade. Vi bytte direkt där bilen stannade och när den väl var i så hoppade bilen igång direkt när vi vred på nyckeln. Tror dock att tempgivaren också är trasig då den är skittjurig att få igång när den är kall. Den får hög tomgång också när den blir varm, ligger kring 1500 varv. Har prövat koppla bort kallstartsventilen.
Ett nytt problem vi hittat nu är att motorn bara uppnår strax över grundladd när man kör, om man inte varvar över 4700 varv, då går den till 0.5 bar.
Har ingen aning om hur turbosystemen fungerar, kan bara delar av den grundläggande teorin om det. Kollade iaf på turbon och såg att två slangar är pluggade. Tror de sitter på varsin sida om turbon. Funderade på om de var till nån avlastningsventil?
Tog två dåliga mobilbilder på dem, hoppas ni ser tillräckligt!
Före turbon.
Efter turbon.Motorn har rasat en gång, och är därefter renoverad. Nu ryker den svart vid gaspådrag. Funderar på om de är turbon som har lagt av eller om de är olja kvar i laddluftskylaren eller om de är ventiltätningarna som är väck, vad är mest troligt?