Mellander skrev:
ja det där med ström och motstånd har väll du koll på :
Tragiskt vore det ju annars
Nog chattat här nu
Sharky skrev:
Patrik.
Kan du klart och tydligt skriva vilka fel (och när dom yttrar sig) som finns kvar och:
- vad ni har bytt
- vad ni är kollat i övrigt som ni verkligen vet funkar
/Göran
Jajjamen, det ska jag göra!
Var precis ute och plogade, passade då på att slå på värmen i garaget för att kunna börja skruva. Tog mej en titt på kontakterna till givarna i samma veva, och visst ska det vara en svart kontakt till kallstarten och blå till motortempgivaren?
Isf så sitter de fel på bilen så jag får skifta det i eftermiddag.
Vi har bytt följande:
Tändstift
Tändkablar
Fördelarlock
Rotor
Tändspole
Tändlägesgivare
Bränslepumpsrelä
Radioavstörningsrelä (spridarrelä)
Förkopplingsmotståndet till spridarna
Skiftat btr (original sitter dock där nu då den andra är från min egen bil)
Styrenhet till sprutet (den gamla dog då bilen blev varm)
Vi vet att:
bränslepumpen fungerar som den ska och att bränsle kommer fram till spridarna.
bilen tänder och startar.
den är svårstartad kall.
den har för hög tomgång (är väl tomgångsskruv på dessa va?).
den pendlar på tomgången.
den inte laddar mer än grundladd förrän kring 5000 varv.
turbon är utbytt till en med inbyggd avlastningsventil, så original avlastningsventil är bort plockad och slangarna pluggade.
motorn sotar och går fett (ryker svart).
Vi har inte kollat att kamaxeln står rätt, men bilen går ju som den ska när man kör den bortsett från att den inte laddar.
Hoppas jag inte glömt något nu bara, men isf skriver jag in det i den här listan om jag kommer på något.