3382
Sök

Mobbning och diskreminering på garaget

volvoraggare
4 776 Inlägg
27 december 2010
Trådstartare
jag tycker det är så drygt att vissa ska hacka på en för att dom har finare bil än  andra osv osv är inte vi vuxna människor här på sidan kanske...visst alla bilar är ju inte som sagt välkommna typ bilar som har sätt sina sista dagar och det kan jag ju förstå....detta är väll en bilsida och vi ska kunna lära oss av alla om bilarna ...

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

247 Inlägg
27 december 2010
Bra sagt!

Mvh Jocke
Hatar dryga personer.

Rumpmas
3 860 Inlägg
27 december 2010
Men, varför orka bry sig...hmm ?

Alla som har ett jobb och saknar stora skulder kan knalla in hos en bilhandlare och köpa en ny bil för 300k på avbetalning eller köpa en begagnad finbil. Att inte alla gör det beror ju på att man har olika prioriteringar. Själv tycker jag att det är mer eller mindre idiotiskt att köpa en helt ny bil som är värd hälften efter 3 år, men jag är glad att några faktiskt är så dumma så att det finns begagnade bilar jag kan köpa.

Dessutom sitter ju många med pappas bilar upplagda som sina egna. Att man har en fin bil behöver dessutom inte betyda att man är något större ljus eller ens särskilt intressant som människa, bara att man antagligen har ett jobb och prioriterar en fin bil.

5 111 Inlägg
27 december 2010
Jag håller med men det finns alltid de som vill mäta pitten och egentligen vore det bästa att bara ignorera dem, men ibland kommer de ju med så dumma uttalanden att man tyvärr inte kan hålla sig...

Rumpmas
3 860 Inlägg
27 december 2010
Volvo544special65 skrev:
Jag håller med men det finns alltid de som vill mäta pitten och egentligen vore det bästa att bara ignorera dem, men ibland kommer de ju med så dumma uttalanden att man tyvärr inte kan hålla sig...

Antingen skita i det eller prata ned dom på något annat sätt vid något annat tillfälle. Folk som ska skryta och se ned på andra både framför datorn och i verkliga livet lägger sig förr eller senare i diskussioner där de egentligen inte har en aning, bara för att få en möjlighet att racka ned eller skryta. Är det ett ämne man själv kan mycket om kan man måla in dom i ett hörn och sedan "klä av dom". Mycket roligt och enormt tillfredsställande smile

560 Inlägg
27 december 2010
Bra syfte! Håller med TS helt och hållet smile Så synd att vissa ger sidan dåliga vibbar, just de där med att anmärka på allt som sägs stör mig oerhört... tycker folk ska få tycka och ha sina egna uppfattningar så länge de inte sårar någon, utan att vissa ska anmärka och peka fingar åt en ungefär.

huh?
10 427 Inlägg
27 december 2010
Det här är inget mjukis-märkesforum, ska vara lite "hårda tag" wink lol

Skämt åsido, står redan i reglerna:
# Var trevlig och respektera andras åsikter.
# Du får absolut inte skapa eller sprida uttalanden som är stötande eller ärekränkande.
# Det är inte tillåtet att provocera för provocerandets skull. Det kallas "trolling" och kommer att leda till avstängning.

..vilka man bör följa. wink

138 Inlägg
27 december 2010
Tyvärr så kommer det alltid att vara så att vissa gillar att hävda sig, spela allan bakom en dataskärm. Det säger ju bara allt om personen i sig.
Att trycka ner andra för att man t.ex har en dyrare bil någon annan har man brist på annat.

När det gäller internet så kommer det att alltid finnas idioter, och med andra ord ta inte internet allt för seriöst. cool
Senast redigerat av Slickk_dude (27 december 2010)

Allmänt envis
12 512 Inlägg
27 december 2010
Tycker du har helt rätt och visst är det tråkigt, både att användare hackar på "finare" eller "billigare" bilar och allt annat bråk som förekommer. Frågan är vad som går att göra åt det?

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

412 Inlägg
27 december 2010
Rquired skrev:
Tycker du har helt rätt och visst är det tråkigt, både att användare hackar på "finare" eller "billigare" bilar och allt annat bråk som förekommer. Frågan är vad som går att göra åt det?

Tyvärr inte ett skit.

Personligen föredrar jag att kolla på lite äldre modifierade bilar, oavsett om det är motor, ljudbygge eller styling framför en spritt ny bil som är helt orginal.

Jag har inte märkt någonting av det här på garaget men dessvärre är det ute i det riktiga livet, arbetskamraterna tycker inte om min gamla bil även fast den har mera utrustning och går bra mycket bättre än någon annans bil på jobbet men vad spelar det för roll, den är ju inte värd nånting jämfört med deras bilar. big_smile

Jag tror det har lite med intresset att göra, tycker man om bilar spelar det nog ingen större roll om det är en gammal Ford eller en ny Porsche.

135
├┼┼
24 R

volvoraggare
4 776 Inlägg
27 december 2010
Trådstartare
sen har vi  dessa folk som blir snea när man ger tbx med dvs dom får smaka på samma medecin då borde dom ändå fatta att man inte accepterar en massa skit

345 Inlägg
27 december 2010
ironhead skrev:
sen har vi  dessa folk som blir snea när man ger tbx med dvs dom får smaka på samma medecin då borde dom ändå fatta att man inte accepterar en massa skit

Du är ju inte bättre själv om du låter dom "smaka på samma medicin". Var ett bättre föredömme själv istället för att ge tillbaka.

volvoraggare
4 776 Inlägg
27 december 2010
Trådstartare
Tynnerstroem skrev:
ironhead skrev:

Du är ju inte bättre själv om du låter dom "smaka på samma medicin". Var ett bättre föredömme själv istället för att ge tillbaka.

har fått tagit skit av samma person sen tre år sen tbx och då börjar man ju tröttna

Forummoderator
26 397 Inlägg
27 december 2010
KennethL skrev:
Rquired skrev:

Tyvärr inte ett skit.
Personligen föredrar jag att kolla på lite äldre modifierade bilar, oavsett om det är motor, ljudbygge eller styling framför en spritt ny bil som är helt orginal.

Jag har inte märkt någonting av det här på garaget men dessvärre är det ute i det riktiga livet, arbetskamraterna tycker inte om min gamla bil även fast den har mera utrustning och går bra mycket bättre än någon annans bil på jobbet men vad spelar det för roll, den är ju inte värd nånting jämfört med deras bilar. big_smile

Jag tror det har lite med intresset att göra, tycker man om bilar spelar det nog ingen större roll om det är en gammal Ford eller en ny Porsche.

Anmäl inlägget..?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Rumpmas
3 860 Inlägg
27 december 2010
ironhead skrev:

De personer som måste se ned på och hoppa på andra för att kunna stå ut med sig själva har jag märkt inte brukar förstå att de gör något fel eller behandlar någon illa. I dennes ögon blir ju du ett riktigt svin som ger sig på denne "oprovocerat". Det finns en eller ett par stycken på varje arbetsplats, och vem de snackar skit om för tillfället varierar. Det går liksom inte att göra så mycket åt det, bara att tydligt ta avstånd när denne kommer för att ösa en skopa skit ur käften över person B's nya flickvän, persons C's nya skor eller person D's musiksmak. Det är fullkomligt normalt beteende för dom, och de är inte vana att folk säger emot.

volvoraggare
4 776 Inlägg
27 december 2010
Trådstartare
Andromeda skrev:
ironhead skrev:

De personer som måste se ned på och hoppa på andra för att kunna stå ut med sig själva har jag märkt inte brukar förstå att de gör något fel eller behandlar någon illa. I dennes ögon blir ju du ett riktigt svin som ger sig på denne "oprovocerat". Det finns en eller ett par stycken på varje arbetsplats, och vem de snackar skit om för tillfället varierar. Det går liksom inte att göra så mycket åt det, bara att tydligt ta avstånd när denne kommer för att ösa en skopa skit ur käften över person B's nya flickvän, persons C's nya skor eller person D's musiksmak. Det är fullkomligt normalt beteende för dom, och de är inte vana att folk säger emot.

rädd för att  det du säger är sant

Reservdansk
6 271 Inlägg
27 december 2010
Jag förstår inte varför man lägger ner energi på att klanka ner på varandras bilar?

Det har visserligen inte hänt mig att någon varit på mig på ovan nämnda vis, att jag har en gammal bil, eller att jag klagat på någon p.g.a att denne har en nyare bil.

Men jag skulle aldrig orka klaga på någon för att denne har finare bil än mig, jag väljer att ha en bil jag anser att jag klarar av ekonomiskt, eller finner är kul att köra.
Smaken är som baken, liksom uppsjön av olika bilar.

Men kör man en ny/nyare bil och sen klagar på att man har det dåligt ekonomiskt, så får man ju faktiskt skylla sig själv. tongue

Angående mobbing så har jag lite av en favorit att klaga på R-stylade bilar, och sen folk påstår att de är äkta...
Men har ju hänt vid ett par tillfällen att jag fått igen, men då har man ju lite bäddat för sig själv?
Även om jag håller fast vid att en R-stylad T5a fortfarande är en T5a, och inget mer. wink

Nej, om någon börjar gnälla eller klaga, så är det ju bara inse att människan ifråga har gjort för lite nytta på dagen, och har massor av överskottsenergi, och lägger det på att sitta och kaxa sig på internet.
Får man problem av/med det, spara skärmdumpar eller inlägg, och anmäl inlägg, och eller personen ifråga till Garagets moderatorer eller web-administration och presentera ev. bevismaterial.

Jag har haft kontakt med en moderator vid något tillfälle då det har funnits så kallade troll här, som brukar vara folks stora söndagsnöje att dissa med popcorn, öl, chips, eller andra tillbehör vid sidan av datorn. smile

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

Sök