Ja då har jag fått på oljekylet samt gjort om orginalrören så dom passar fram till nya platsen för kylaren. Förut satt den ute i typ hjulhuset, nu hamnade den bakom kylaren istället, va visst ett tryckrör ivägen där de satt förut
Där inne skymtar man oljekylaren...
Moddade orginalrör
Och här går dom ner till kylet...
Sen var det dags att byta pedalstället samt dra oljerör från bromsvätskebehållaren ner till kopplingspedalen, och sedan vidare ut till lådan.
Automatställ ut, manuellställ in
Efter det så tog jag mig an och fixa lite med glödning samt annan el. Imorgon ska jag dra pluskabel från skuffen samt få fast batteriet där bak. Framme i motorutrymmet är det inprincip klart och färdigkopplat på elfronten
Vad det gäller glödningen så var det ju en 5:a i förut, eftersom det nu är en 6:a och jag kände mig för snål för att köpa ett glörelä för 900 spänn så öppnade jag först upp relät för att se hur det va konstruerat (se bild) Antar och hoppas att enda skillnaden är just de att det fattas ett stift i detta relät gämfört med de till 6:an. Så min lösning vart att dra dom 5 orginalkablarna in i ett block, å sedan dra 6 st ut ur blocket. Får de om det funkar, borde de väl göra. Anledningen att jag inte kopplade 2 glöstift på en av kablarna va att jag va rädd att de lilla kopparbläcket i relät skulle smälta då...
Undra om det sitter 6 st kopparbläck i ett glörelä till en 6:a, hehe
Orginalkablage...
Lite onödig skit borttagen, skräpet till vänster...
Här är lite av de nya kablaget jag gjorde, glömde fota de innan jag monterade de på bilen. I nederkant ser ni blocket jag skrev om innan.
Och här är det på plats, och JA jag ska fixa rosten sen....