3178
Sök

Mercedes 190 3.0 24v TD, KÖÖL Racing. Film från kinnekullering och ett litet haveri =)

Game On!
244 Inlägg
29 januari 2011
#81
Skaplig dräpare detta kommer bli, hoppas du kör sleeper stuk sen big_smile


632 Inlägg
29 januari 2011
#82
Följer helt klart, merca turbodieslar me krut är ju underbart smile  Blir fint smile
Senast redigerat av JiS (29 januari 2011)


276 Inlägg
1 februari 2011
Trådstartare
#83
https://www1.garaget.org/gallery/archive/24267/1049895_7yorhd.jpg
Grenröret lindat med bandage, jävla skitgöra är va de är....

https://www1.garaget.org/gallery/archive/24267/1049896_p4rf9r.jpg
Och här är det tillbaka monterat med packning.

Väntar inprincip bara på pumpen nu för att kunna provstarta. De verkar dra ut på tiden, men däremot så är nästan allt som har med olja och vatten uppkopplat och klart. Lite el och glödning kvar bara. Samt montera dit allt igen. Sakta men säkert tar det form big_smile


276 Inlägg
1 februari 2011
Trådstartare
#84
https://www1.garaget.org/gallery/archive/24267/1050202_kidpnj.jpg
Turbon tillbaka på plats, nu med packningar och allt åtdraget m.m.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/24267/1050203_v5wset.jpg
Lite slangar m.m uppkopplat till den mekaniska BOOST kontrollen tongue
Senast redigerat av Henjer (1 februari 2011)


The one and only
1 091 Inlägg
2 februari 2011
#85
Det börjar ta sig=)

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.

276 Inlägg
3 februari 2011
Trådstartare
#86
Volvo Knugen skrev:
Det börjar ta sig=)

Jajjemen... Fick hem svänghjul idag, så imorgon hoppas jag att växellådan m.m åker på bilen...


176 Inlägg
4 februari 2011
#87
vilken årsmodell utav sprinter har du tagit svänghjulet ifrån? håller själv på att byta koppling på "diesel besten" men svänghjulet jag tog från 190n va för litet "anläggningsytan" å mitt dubbelmasse kan jag inte andvända mig utav. keep up the good work, den kommer bli fet smile ps kolla så du har dom grova drivaxlarna ja har själv vridit sönder 4st men har på dom grova nu smile


276 Inlägg
4 februari 2011
Trådstartare
#88
dkws2 skrev:
vilken årsmodell utav sprinter har du tagit svänghjulet ifrån? håller själv på att byta koppling på "diesel besten" men svänghjulet jag tog från 190n va för litet "anläggningsytan" å mitt dubbelmasse kan jag inte andvända mig utav. keep up the good work, den kommer bli fet smile ps kolla så du har dom grova drivaxlarna ja har själv vridit sönder 4st men har på dom grova nu smile

Jag hade ett sprintersvänghjul på G men nöten jag skulle handla av fick inte tummen ur. Så jag köpte ett från en w124 istället, skulle jag inte gjort, har nu samma problem som du beskrev. Tillbaka på ruta ett igen. Ska dra ut till skroten på måndag å kolla på ett annat. Hittar du ngt lämpligt svänghjul får du gärna dela med dig av va de är ifrån för bil ;-)


276 Inlägg
5 februari 2011
Trådstartare
#89
https://www1.garaget.org/gallery/archive/24267/1051705_f2lkme.jpg
Borra å gänga hål för laddtrycksstyrning och mätare wink

https://www1.garaget.org/gallery/archive/24267/1051706_7bax8k.jpg
Anslutningarna på plats...

https://www1.garaget.org/gallery/archive/24267/1051707_vdr8eg.jpg
På plats...

Började kapa i kofångaren för att den ska passa nu när det sitter lite tryckrör och IC i fronten, bilder på de kommer framöver tongue


Ljud freak !
928 Inlägg
5 februari 2011
#90
Har kollat igenom tråden nu big_smile Fan så grymt ! !


140 Inlägg
5 februari 2011
#91
riktigt nice bygge det dära lol vart lämnade du in pumpen och hur mycket kostade det att byta ut pump elementena så den flödar mer?? Kommer följas iaf cool


276 Inlägg
5 februari 2011
Trådstartare
#92
Vonzool skrev:
riktigt nice bygge det dära lol vart lämnade du in pumpen och hur mycket kostade det att byta ut pump elementena så den flödar mer?? Kommer följas iaf cool

Pumpen skickades till Blacksmoke racing... Kostar runt 700 Euro och få den moddad... Kul att du gillar de wink


276 Inlägg
5 februari 2011
Trådstartare
#93
Idag har jag fått på fronten på bilen samt börjat montera oljekylarn. Lite av rör m.m syns men inte mycket å göra åt, vet att det sabbar de ultimata sleeper stuket dock neutral Men de hjälper ju sidepipen till med oxå big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/24267/1052019_9rwuao.jpg
En bild på hur den ser ut nu.... tongue


Refined
1 770 Inlägg
5 februari 2011
#94
Tycker detta ser förbannat bra och intressant ut big_smile

280 Inlägg
5 februari 2011
#95
oouuuff ser rå ut! smile

276 Inlägg
7 februari 2011
Trådstartare
#96
Ja då har jag fått på oljekylet samt gjort om orginalrören så dom passar fram till nya platsen för kylaren. Förut satt den ute i typ hjulhuset, nu hamnade den bakom kylaren istället, va visst ett tryckrör ivägen där de satt förut tongue

https://www1.garaget.org/gallery/archive/24267/1053238_cs1lp0.jpg
Där inne skymtar man oljekylaren...

https://www1.garaget.org/gallery/archive/24267/1053244_jdrihg.jpg
Moddade orginalrör tongue

https://www1.garaget.org/gallery/archive/24267/1053247_mbibdw.jpg
Och här går dom ner till kylet...

Sen var det dags att byta pedalstället samt dra oljerör från bromsvätskebehållaren ner till kopplingspedalen, och sedan vidare ut till lådan.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/24267/1053250_ui8ka6.jpg
Automatställ ut, manuellställ in tongue

Efter det så tog jag mig an och fixa lite med glödning samt annan el. Imorgon ska jag dra pluskabel från skuffen samt få fast batteriet där bak. Framme i motorutrymmet är det inprincip klart och färdigkopplat på elfronten wink

Vad det gäller glödningen så var det ju en 5:a i förut, eftersom det nu är en 6:a och jag kände mig för snål för att köpa ett glörelä för 900 spänn så öppnade jag först upp relät för att se hur det va konstruerat (se bild) Antar och hoppas att enda skillnaden är just de att det fattas ett stift i detta relät gämfört med de till 6:an. Så min lösning vart att dra dom 5 orginalkablarna in i ett block, å sedan dra 6 st ut ur blocket. Får de om det funkar, borde de väl göra. Anledningen att jag inte kopplade 2 glöstift på en av kablarna va att jag va rädd att de lilla kopparbläcket i relät skulle smälta då...

https://www1.garaget.org/gallery/archive/24267/1053301_8bbado.jpg
Undra om det sitter 6 st kopparbläck i ett glörelä till en 6:a, hehe roll

https://www1.garaget.org/gallery/archive/24267/1053252_nz98mo.jpg
Orginalkablage...

https://www1.garaget.org/gallery/archive/24267/1053255_bk6px6.jpg
Lite onödig skit borttagen, skräpet till vänster...

https://www1.garaget.org/gallery/archive/24267/1053260_2chuxt.jpg
Här är lite av de nya kablaget jag gjorde, glömde fota de innan jag monterade de på bilen. I nederkant ser ni blocket jag skrev om innan.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/24267/1053267_awn4mj.jpg
Och här är det på plats, och JA jag ska fixa rosten sen....


276 Inlägg
8 februari 2011
Trådstartare
#97
Idag fick jag klart de elektriska samt provade å göda, verka funka fint ;-) Inga säkringar som gick heller, haha... Så nu är det bara vänta på pumpen, montera den, fylla vatten och olja, å sen provstarta.

Jakten på ett svänghjul som går modda så det passar med tryckplattan fortsätter imorgon. I övrigt så ska jag nog ta och tvätta av bilen samt städa ur den innuti, de bemödade sig inte förra ägaren å göra. Ligger mycke konstiga saker i bilen, tex; en binda (oanvänd), en påse med snäckskal och en flaska punch blandannat. Bilder kommer imorgon ;-)


46 Inlägg
8 februari 2011
#98
Fyfan va du e snabb! Du fixar mitt projekt när detta e klart hoppas ja:D

276 Inlägg
8 februari 2011
Trådstartare
#99
Wikingsson skrev:
Fyfan va du e snabb! Du fixar mitt projekt när detta e klart hoppas ja:D

Hehe, de har blivit många timmar i verkstan de sista... Ne du, de får du fix själv ;-)


46 Inlägg
8 februari 2011
#100
Henjer skrev:
Wikingsson skrev:
Fyfan va du e snabb! Du fixar mitt projekt när detta e klart hoppas ja:D

Hehe, de har blivit många timmar i verkstan de sista... Ne du, de får du fix själv ;-)

Jo men det ger ju resultat att du har vatt där också! Det är roligt att läsa projekt som detta då det händer nått!.

Jo det ska jag nog ta och fixa:D


Sök