2621
Sök

Vilken stol tycker ni passar i 200.a?

Najs
31 december 2010
Trådstartare
Vilken av dessa 2 st stolar skulle ni passa bäst som förar stol i 200.an som ska bli "stripp" inspererad.
har en sprint V stol som ska hamna som passagerar stol.
tycker ni då ja ska köra me en sprintV som förarstol oxå för o få samma eller kan man slå te o ha lite olika för säkerheten o köra på en Circuit Plus stol på förar sidan?
eller ser det konstigt ut me 2 olika stolar i samma bil?

går inte o lägga upp bilder så ja har tyvär inga just nu.. men dom finns på realcar.se

Tvivlare
2 266 Inlägg
31 december 2010
Najs skrev:
Vilken av dessa 2 st stolar skulle ni passa bäst som förar stol i 200.an som ska bli "stripp" inspererad.
tycker ni då ja ska köra me en sprintV som förarstol oxå för o få samma eller kan man slå te o ha lite olika för säkerheten o köra på en Circuit Plus stol på förar sidan?

går inte o lägga upp bilder så ja har tyvär inga just nu.. men dom finns på realcar.se

Ser inte alls konstigt ut, du ska välja den stol som passar dig bra. Men akta dig för rörramsstolar om du ska köra mycket med bilen på gata.

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

64 Inlägg
31 december 2010
Har du glömt hur det blev när vi monterade den? Sprint V var ju för brud över "skuldrorna" den tog ju i dörren när vi stängde. Men visst går det om vi bygger om stols fästet så dem hamnar mer mot mitten. Eller så kör du på en ordentlig stol på förarsidan smile

Ride It Like You Stole It!!!

Najs
31 december 2010
Trådstartare
Clasen skrev:
Har du glömt hur det blev när vi monterade den? Sprint V var ju för brud över "skuldrorna" den tog ju i dörren när vi stängde. Men visst går det om vi bygger om stols fästet så dem hamnar mer mot mitten. Eller så kör du på en ordentlig stol på förarsidan smile

du har rätt men de va Pro2000 som var för stor tongue hehe sprintV passar. men ja funderar på om den andra är för bred me.. men de ska vi nog lösa du o ja gubben

64 Inlägg
31 december 2010
Just det, blanda ihop dem =P Men skulle nog inte ha en till sprint V i, blir lite klent för strippen va?

Ride It Like You Stole It!!!

Najs
31 december 2010
Trådstartare
Clasen skrev:
Just det, blanda ihop dem =P Men skulle nog inte ha en till sprint V i, blir lite klent för strippen va?

tror den me blir för klen men vetefan e rädd för o köpa en stol för 6K sen blir de som den andra stolen att den står o sammlar damm i hörnet av garaget tongue hehe

64 Inlägg
Najs
1 januari 2011
Trådstartare
ja de tycker ja

8 Inlägg
1 januari 2011
Jag skulle åka med helsoffa ala jänkare jag, men de e bara min åsikt ;-)

8 Inlägg
1 januari 2011

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
1 januari 2011
MantaRobin skrev:
Najs skrev:

Ser inte alls konstigt ut, du ska välja den stol som passar dig bra. Men akta dig för rörramsstolar om du ska köra mycket med bilen på gata.

Vad är skillnaden på röramstolar och glasfiber stolar?

Hur tror ni att jag (177cm och 62kilo) passar i en sprintV ?

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

2 117 Inlägg
1 januari 2011
Är S14 så mycket smalare inuti jämfört med S13?
Jag kör med 2st Sparco Pro2000 och det tar inte i någonstans.

Najs
2 januari 2011
Trådstartare
shogun skrev:
Är S14 så mycket smalare inuti jämfört med S13?
Jag kör med 2st Sparco Pro2000 och det tar inte i någonstans.

har inte en aning om dom är smalare. men "axelskydden" tog i på dörrsidorna ivf.. först prova ja me realcars säteshållare o de gick inte alls för den vart för hög o de gick inte o flytta fram o tebax för att den tog i dörrsidan.. men sen tog ja o skaffa driftworcks superlow subseat frame o då gick de ivf o skuta fram o tebax men den var fortfarande för bred o tog i.
SprintV stolen är ju ivf smalare i konstruktionen o den passar skitbra

Najs
2 januari 2011
Trådstartare
ToTTeN skrev:
MantaRobin skrev:
Najs skrev:

Vad är skillnaden på röramstolar och glasfiber stolar?

Hur tror ni att jag (177cm och 62kilo) passar i en sprintV ?

SprintV skulle nog du passa bra i ja me mina 184cm och 103kg passar kanon. så de e nog inga problem.

rörramstolen har du som ett rör som går som "kaross" eller vad man ska säga o sen är det tyg emellan. en glasfiberstol är "helgjuten" "kaross" o sen pålimmat tyg. för o va enkelt o förstå.

Najs
2 januari 2011
Trådstartare
mikey64 skrev:

hehe ja de skulle ju passa snyggt i en japps

Sök