Bivaröds driften.
Jag kopplade förbi varvtals regulatorn till bränslepumpen pga den är kass och inte matar pumpen med rätt spänning på tomgång. Det blev en stress inkoppling pga tävling dagen efter, med ett externt relä.
Härligt med stress.
Mycket att hinna med inför en tävling. Tanka, packa, och hämta två killar som rest ner med tåg från göterborg, för att vara med på en drifting tävling, åka med och hjälpa till med allt som har med drifting att göra. Efter det så var det hem igen hjälpa en team medlem att lasta sin bil på släp och lasta in det sista i voldtäckarbussen(servicebilen). Sen va det dax för att äta grillad midag 23,55 var kl då, sist man åt var kl12 på dagen.
Bivarödsdriften började med en heldag träning och sedan 2 st kvalvarv slutet på dagen.
Min körning kändes väl bra men bilen hade jävlats med mig hela dagen, den tappade kraft och ryckte och dog helt ibland. så jag kopplade tillbaka allting som den va org. men då hade jag ingen tomgån längre. jag inbillar mig att bilen gick bättre så.
300 max poäng.
efter kvalen på lördagen så hade jag som bäst 182 eller liknande. det va väl ok men inte riktigt det jag ville. Så efter att ha hört mig för om vad jag behöver ändra på i min körning för att få mer poäng. så var det hem och titta på filmer från min och andras körning för att se skillnader mm.
Jag bor bara 15min från flygrakan där bivarödsdriften annordnas så jag kör hem och sover medans alla andra ligger o fryser i tällt eller husvagn haha.
Söndag morgon.
Gjorde några små justeringar på shassit för att lättare komma upp i högre hastighet när jag driftar, då det va det som fattsdes jämfört med de andra.
Efter morgonens sista kvalrundor så hade jag kört 252p och 243 eller liknande. jag har inte de exakta poängen på papper tyvär. Men jag hade vid detta laget 2 eller 3 högsta poängen hitentills
Genast var jag mer nöjd och vipps så var man med i top 16.
Det är nu det börjag bli lite nervöst. Mina 2 rundor gick bra bilen bluddrade lite och var lite orkeslös vid något tillfälle men kag hade bra hastighet så det märktes nog inte utåt. Mins inte riktigt men jag har för mig att det var 250p rundor.
Top 8. Nu är det lite mer nervöst och det börjar smått köra lite i magen
Konkurensen blir hårdare och alla som är kvar kör jävligt bra. Det är inte förens nu man börjar se 260p rundor.
Jag kör mitt första varv och det går klockrent, tar alla klippingpoints, men i slutet på banan så är det en tight rondell, jag tar den så fint med men halvägs runt tappar motorn all kraft ochdör nästan helt, det blir en stoppsladd.
Denna gongen kändes det som att ett tryckrör blåst av så det va snabbt in i depån och kolla alla slangklämmor, inget fel någonstans.
Andra varvet ville man ju inget annat än att köra en perfect runda. Men nu var det jag som tabbade mig. först ur gled jag ur linje sen orsakade jag understyrning för att få tillbaka bilen i rätt spår vilket också erlaterade bilen rätade upp sig. Fuck, men jag fullföljde min runda för att se vad poängen blev.
Be bop bop bop. 60p 80p eller nått sånt. Där va jag ute och kom på 8e plats Det gick ju bra endå. men hade allt funkat och jag inte gjort bort mig så hade jag haft en shans att komma på 3-4plats. det va 28 startande.
här kommer lite picks från bla min favo fotograf JAMedia.nu