3511
Sök

"KÖPRÅD" Vars köpa amerikanska pickuper?

18 Inlägg
1 januari 2011
Trådstartare
#1
som rubriken lyder, vars kan man köpa amerikanska pickuper?
Blocket kommer det sällan in nått nytt och intressant så undrar om någon vet bra sidor där dom säljer pickuper till bra priser?? när jag pratar amerikanska pickuper är det givetvis dieseldrivna! tongue
Senast redigerat av magoos (1 januari 2011)


1 562 Inlägg
1 januari 2011
#2
magoos skrev:
som rubriken lyder, vars kan man köpa amerikanska pickuper?
Blocket kommer det sällan in nått nytt och intressant så undrar om någon vet bra sidor där dom säljer pickuper till bra priser?? när jag pratar amerikanska pickuper är det givetvis dieseldrivna! tongue

vilka årsmodeller, märken är du ute efter?

18 Inlägg
1 januari 2011
Trådstartare
#4
jag är ute efter runt 2004-2008 dodge cummins eller chevrolet duramax, ej dubbelmontage! ju större desto bättre! hellst med stora hytten och långa flaket och som inte har gått över 10 000 mil!


102 Inlägg
1 januari 2011
#5
Man kan importera från USA, på http://geo.craigslist.org/iso/us kan du välja en stad i USA. Välj sedan cars + trucks under for sales. Har dok ingen aning om vad det kostar att importera men trucks är väldigt mycket billigare i USA

Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
1 594 Inlägg
1 januari 2011
#6
magoos skrev:
jag är ute efter runt 2004-2008 dodge cummins eller chevrolet duramax, ej dubbelmontage! ju större desto bättre! hellst med stora hytten och långa flaket och som inte har gått över 10 000 mil!

Har du kollat
http://www.bouldermaskin.com/index.html

Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab

18 Inlägg
2 januari 2011
Trådstartare
#7
Jag har gått i tankarna att importera men jag har så otroligt lite kunskap om just importering.
Är det säkert att importera bilar idag eller hur funkar det där?


18 Inlägg
2 januari 2011
Trådstartare
#8
hotrodder skrev:
magoos skrev:
jag är ute efter runt 2004-2008 dodge cummins eller chevrolet duramax, ej dubbelmontage! ju större desto bättre! hellst med stora hytten och långa flaket och som inte har gått över 10 000 mil!

Har du kollat
http://www.bouldermaskin.com/index.html

Denna sida var absolut något att lägga på favoriter smile


18 Inlägg
2 januari 2011
Trådstartare
#10
vet inte om amerikanska pickup ägare är så våldsamt nöjda med sina bilar när dom aldrig säljer några på blocket! kommer mycket sällan ut fina pickuper med låga mil till bra pris!


8 Inlägg
3 januari 2011
#11
Letar med...  men hitta en för ett bra pris? är det värt att ge 220 000 för en bil som har gått 25000 och är rätt "gammal" (90-talare) ?

102 Inlägg
4 januari 2011
#12
Köp en i USA istället!, nu när dolalrn är låg
http://newyork.craigslist.org/lgi/ctd/2141000093.html
Här är en från 2008 för ca 143000kr

2 656 Inlägg
4 januari 2011
#13
serdna skrev:
Köp en i USA istället!, nu när dolalrn är låg
http://newyork.craigslist.org/lgi/ctd/2141000093.html
Här är en från 2008 för ca 143000kr

+ moms och skatt ja


102 Inlägg
4 januari 2011
#14
ekelund88 skrev:
serdna skrev:
Köp en i USA istället!, nu när dolalrn är låg
http://newyork.craigslist.org/lgi/ctd/2141000093.html
Här är en från 2008 för ca 143000kr

+ moms och skatt ja

Jo jag vet + frakt också.

Men om man jämför med en Silverado 2500 HD -08 köpt i Sverige
http://www.blocket.se/dalarna/Chevrolet … 11&w=3
Så kostar de mellan 300 000-450 000kr beroende på modell. Men någon kanske har koll på vad skatt, moms och export ligger på.

Men det känns som det borde vara under 100 000kr så det borde vara en lönsam affär. Dok blir det en större risk.

8 Inlägg
5 januari 2011
#15
har inte forskatt så hårt om import, men verkar vara rätt så krångligt. så finns nog nån andledning att priserna är som dom är. plus får räkna med att skatten ligger runt 10 lapp nu med de nya skatte reglerna.. så vill ha en från innan 05..

18 Inlägg
6 januari 2011
Trådstartare
#16
men borde det inte vara enkelt om man anlitar typ exclusive cars för import och sånt? dom ordnar väll allting färdigt så det bara är att hämta bilen på en ort i sverige?


120 Inlägg
8 januari 2011
#17
varför ska man inte ha dubbelmontage?
Jag är ute efter en Ford F350 med antingen V10 eller fetaste V8an. Jag vill kunna trimma och vill att det ska röra på sig rakt fram ordentligt vilket är bästa valet då? Turbokit på dieseln och kompressor på V10an.
Sen finns det ju ett täckt flak på en del alltså typ som en hytt med rutor är det extra tillval som man kan efterrmontera på alla eller är modellen så från början utan att det går varken att ta bort eller lägga till på dom? Vill ha "flakhytten"...

Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
1 594 Inlägg
8 januari 2011
#18
Motodyner skrev:
varför ska man inte ha dubbelmontage?
Jag är ute efter en Ford F350 med antingen V10 eller fetaste V8an. Jag vill kunna trimma och vill att det ska röra på sig rakt fram ordentligt vilket är bästa valet då? Turbokit på dieseln och kompressor på V10an.
Sen finns det ju ett täckt flak på en del alltså typ som en hytt med rutor är det extra tillval som man kan efterrmontera på alla eller är modellen så från början utan att det går varken att ta bort eller lägga till på dom? Vill ha "flakhytten"...

Flakhytten??? Det är ju bara att välja kåpa, flaklock whatever...
Nedan bara några exempel på vad tex. Trucker http://estore.e-butik.se/ kan leverara till Dodge RAM Pickuper.
http://estore.e-butik.se/estore/images/shop/LEE700-65DR.jpg http://estore.e-butik.se/estore/images/shop/1516.jpg http://estore.e-butik.se/estore/images/shop/2006.jpg

Rindab http://www.rindab.se/ är en annan specialbutik för pickuper mm. Sen har Summit http://www.summitracing.com/ en hel katalog med bara Truck tillbehör.
Cummingmaskinen i Dodge går att få ruskit bra snurr på, även Fords bamsemaskiner rör på sig med lite mek. Dubbelmontage är ruskit manligt men tänk oxå på att dessa större truckar i regel kräver C-kort.

Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab

120 Inlägg
8 januari 2011
#19
CE är alldeles nyligen bärgat så där är det lugnt smile
Tack för dom bra länkarna! smile
Ska försöka importera själv
Men om man får sätta sig på tummen ett tag och drömma lite till pekfingret vad skulle man kunna göra för rödljustider 0-100 om man lägger ner lite kärlek på att få fram det mesta ur nån av värstingmotorerna? Har hört F250 med kompressor som ska ha klarat 0-100 på under 6 sek o det är ju fint om man skulle kunna få ner en F350 till under 7 sek iaf då för då får man ju dra ifrån några halvprestanda bilar iaf tack vare vridet och sen om man väljer dieseln så täcker man dom oxå med ett lagom stor, svart och tätt dieselmoln när man kör om cool

1 045 Inlägg
8 januari 2011
#20
varför stoppa kompressor på en diesel v8 som har turbo från början,, en trevlig turbo vgr,
har ju fullt laddtryck vid 1700-1800rpm 2,2bar wink

dom går med lite pengar och mycket vetskap att gå som skållade troll rakt fram,,
vet av dessa som drar evo 8 rakt fram smile

men som sagt vet man inte vad man gör så går det åt pipan hur man en vrider och vänder på det hela.



Sök