De har tyvärr varit väldigt tyst i min tråd den senaste tiden, men de betyder ju inte att bilen står still
Jag har varit och kör 2 gånger sen sista jag skrev. 1 träning nere på träningsbanan som Svedala MK har
om onsdagar. (mer info hittar ni på
http://www.sideways.nu/viewtopic.php?f=33&t=781)
Hade lite problem där med att bilen blev varm vilket tillslut resulterade i att bilen kokade
Lastade bilen och körde hemoch ställde den. Några dagar senare så var jag tvungen och titta närmare på
vad som hade hänt och som tur var så var där inga spår av vatten i oljan vilket var väldigt skönt och veta!
Pillade lite med bilen och plockade till slut termostate och provade lite. Var ute och testade lite vid garaget
och då håll bilen värmen. Hade fullt upp just då med annat s tog en rövare och begav mig till Bivaröd och
körde deltävling 2. Körde upp på fredagen och gjorde mig redo för helgens körning. Redoan där på
kvällen testade jag bilen en del på flygrakan och drog lite fram och tillbaka. och även då höll den värmen.
Men när när lördagen kom och träningen började så började problemen direkt. Klarade mig genom hela
helgen i alla fall och slutade till slut på en 11 plats. Sjukt nöjd med de måste jag säga med tanke på hur
jag mådde. Hade hög feber sen torsdagen och blev även magsjuk så låg mest och sov eller i
fosterställning när jag inte körde.
Men man lever ju bara en gång och man kan ju inte missa en drifting helg
när helgen var över så lastade jag bara av bilen och de fick stå och gotta sig 2-3 veckor utan att jag ens
var i garaget och tittade på den. (Dagen efter tävlingshelgen så sov jag i princis hela dagen)
Nu har jag i alla fall tagit tag i bilen och passade även då på att göra en liten service. Nu har jag bytt
termostat, termostathus, vatten pump, olja, filter, tvättat och rengjort kylaren, slangarna mm.
Var ute en sväng i helgen och testade lite och nu ser de ut som att bilen går som den ska igen vilket jag
är väldigt glad för!
Till helgen så har vi 2 dagars träning i Bivaröd så varit och fixat lite i garaget. Började med en sväng till
Vulko och fick på lite "nya" däck.
Har även små fixat med lite annat i garaget så nu är jag redo och hoppas på fint väder till helgen!!!!!!!
Tog lite bilder på bilen så ni kan se hur den ser ut nu i skrivande stund:
Vill ni se bilen i action så är de bara till och titta upp till Bivaröd nu i helgen (30-31/7). Där kommer över
en väldig massa danskar och vi är över 30 anmälda förare. Mer info hittar ni på:
http://www1.garaget.org/gallery/images/ … e688f9.jpg