3977
Sök

Första dörruppslaget, jag kokar av ilska! Har ni upplevt liknande?

24 Inlägg
4 januari 2011
Fy fasiken va onödigt och tråkigt! Hoppas du får ut för skadorna som blev, men att skriva en skadeanmälan är nog inte dumt. Lycka till!

Camilla andersson ! ;)

Saab älskare!
4 597 Inlägg
4 januari 2011
jonnielahti skrev:
fan nu får nu ju lugna ner er yikes folk bryr sig helt enkelt inte, väldigt synd! Men imorrn har ni ett nytt uppslag, onödigt att spöa upp sina egna nerver och bli irriterad wink

rätt agerat annars!

Så det är lungt om vi alla kommer o slår upp vårar dörrar i dina efter som du inte bryr dig??

Det finns folk som vill ha hela dörrar neutral

242 Inlägg
4 januari 2011
Trådstartare
Det är löst nu iaf, han erkände misstaget och ville inte ens se skadan (skriftligt via mail). Någon som vill köpa en saab? Jag ska finansiera en stridsvagn till sommaren.

volvoraggare
4 776 Inlägg
4 januari 2011
om nu gubben hade så svårt att komma ut ur bilen utan att måste slå upp dörren i din bil.varför tar man bara inte och ställer sig någon meter  i från då......fast i bland finns det ju folk som stäler sig 10 cm i från e bara och då får dom räkna med att dörren råkar slå upp mot den andres dörr

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

239 Inlägg
4 januari 2011
Shit happens that's life.

Tur att han erkände, han skulle väl i princip bara kunnat säga att det inte vart han och utan vittne hade det väl vart omöjligt att kräva ersättning för det.

295 Inlägg
4 januari 2011
skönt att det löste sig skapligt endå. fick en del uppslag på mina förra bilar som man slitit som ett djur för att köpa. sedan dess är det 2 parkeringsplatser längst bort på parkeringen som gäller. böter för att man nyper 2 platser är lättare att betala enligt mig...

Vem fan är Nira, och varför ska han spruta åt mig?

502 Inlägg
4 januari 2011
Du får väl inte böter för att ha dubbel parkerat så länge det finns andra lediga platser att tillgå för alla andra.
Så har jag förstått det hela iaf.

Arnie skrev:
skönt att det löste sig skapligt endå. fick en del uppslag på mina förra bilar som man slitit som ett djur för att köpa. sedan dess är det 2 parkeringsplatser längst bort på parkeringen som gäller. böter för att man nyper 2 platser är lättare att betala enligt mig...

Hellre jagad och jäktad, en Anhållen och häktad

1 212 Inlägg
4 januari 2011
som alltid! trägen vinner om man har rätt.. skönt att du stod på dig.

vad fan! hela stolpen behöver inte vara grön, kör....

5 198 Inlägg
4 januari 2011
ego som man är så är det bättre att nån annan får uppslagen än jag..... så är ju det barnsliga tänket..

Muttley
4 januari 2011
Men så mycket energi och du verkar ju nästan har känt att detta var undergången för dig...?
Sådan brukar lösa sig om man som du hade bildbevis och kunde kontakta han.

Inte alla som har penna och papper i sina bilar eller så om man märker att man smäller till en annan bil..

5 198 Inlägg
4 januari 2011
tkd_rille skrev:
Men så mycket energi och du verkar ju nästan har känt att detta var undergången för dig...?

Inte alla som har penna och papper i sina bilar eller så om man märker att man smäller till en annan bil..

jag skulle säkert inte märka om min passagerare skulle smälla till nån annans.. tror inte den som gör det säger till iaf.. även om det låter annorlunda här så tror jag att 75% av alla här inte skulle säga nåt.

Muttley
4 januari 2011
gamlingen skrev:
tkd_rille skrev:

jag skulle säkert inte märka om min passagerare skulle smälla till nån annans.. tror inte den som gör det säger till iaf.. även om det låter annorlunda här så tror jag att 75% av alla här inte skulle säga nåt.

Nej jag tror som dig. Att de flesta skulle skita totalt i det.
Men man behöver ju inte stirra upp sig till krigstid för att någon gjort ett misstag, sådant som händer säger jag.
Även om de fanns gott om plats så ska man iallafall parkera ordentligt. Vet hur de är här jag bor. De parkerar som gamla dementa kärringar hela högen.

Fartdåre =)
147 Inlägg
4 januari 2011
Små bulor och repor är fan det värsta som finns, just för att dom är så fula, men så är man för snål för att laga dem smile

Detta är då jag, ser ut som ett djur på bilden!

140 Inlägg
4 januari 2011
Satt i bilen här om dagen, på en parkering (väntade på tjejen som skulle göra ett snabbt ärende).
Då parkerar det en bil rätt nära mig på passagerarsidan, så jag sänker volymen i bilen (tänkte om han skulle dunka upp dörren eller nåt) och visst fan gör han det.
Var ganska hårt också!

Och eftersom jag tonade rutor runt om så trodde han väl att det inte satt någon i. Så jag slänger upp dörren och frågar vadfan han sysslar med, varpå han svarar "vadå?" med lite halvdålig svenska.

ja, du slängde upp dörren i sidan på bilen!
"nääe det gjorde jag inte"
nähe inte? det ekade i hela bilen och kom inte och säg att du inte märkte det själv?
"eller jag tror inte jag gjorde det?"

så drog han en historia om vem han skulle träffa hit å dit.. precis som de hade något med saken att göra.

Skitnervös blev han hehe.

Så gick jag och kollade, men det blev bara ett märke som gick bort med nageln.. (prickade precis vid en dörr"springan" så att säga så det blev ingen bula som tur var)

så sa jag tänk dig för nästa gång, inte alla som tar det så bra som jag.. så bad han om ursäkt och gick.. hmm fattar inte vad folk tänker med ibland.

för att komma till saken, jag hade gjort likadant som du om det hade blivit en bula.. eller lacksläpp.
Senast redigerat av S70-T5 (4 januari 2011)

Allt som rör bilen, och lite till.

Rumpmas
3 860 Inlägg
4 januari 2011
tkd_rille skrev:
gamlingen skrev:
tkd_rille skrev:

Nej jag tror som dig. Att de flesta skulle skita totalt i det.
Men man behöver ju inte stirra upp sig till krigstid för att någon gjort ett misstag, sådant som händer säger jag.
Även om de fanns gott om plats så ska man iallafall parkera ordentligt. Vet hur de är här jag bor. De parkerar som gamla dementa kärringar hela högen.

Misstag får man göra och alla gör dom. Det är när man inte står för sina misstag det blir bråk.

Bilvårdstekniker
766 Inlägg
4 januari 2011
Lider med dig, går inte att parkera bland "vanligt folk" . Har än så länge klarat mig fån dörruppslag på A5an så vitt jag vet, brukar syna bilen varje gång jag parkerat på en allmän parkering.
Vanligast är att jag parkerar så långt bort det går på en parkering men det spelar sällan någon roll då det likförbannat står nån jävel så nära bilen dom kan trots att det finns mängder med parkeringar runtom!!! Händer även att jag tar upp 2 platser om det är en stor parkering med mycket lediga platser, svider i ögonen på en del men vad gör man.

Life is too short to drive ugly cars!
NBT - Norrlands Bilvårdsteknik , www.Norrlandsbilvard.se - Bilvård och bilvårdsprodukter i Umeå
Bilvård Webshop : http://norrlandsbilvard.storedo.com/
www.Vtech.se

228 Inlägg
5 januari 2011
Sen tror man att man är smart om man parkerar nära fina nya bilar. Man har ju fått för sig att folk med nya bilar är mer försiktiga, men det är nog tvärtom då dom flesta bilarna är leasade.
Har märkt att folk med äldre bilar är mer försiktiga när dom går ut.  Själv är jag en sån som jag själv hatar som dubbelparkerar. Gärna så långt bort på parkeringen, men som sagt, ändå står de likt förbannat en bil bredvid när man kommer ut.

Det e VI som e HAMMARBY!

Rumpmas
3 860 Inlägg
5 januari 2011
adde87 skrev:
Sen tror man att man är smart om man parkerar nära fina nya bilar. Man har ju fått för sig att folk med nya bilar är mer försiktiga, men det är nog tvärtom då dom flesta bilarna är leasade.
Har märkt att folk med äldre bilar är mer försiktiga när dom går ut.  Själv är jag en sån som jag själv hatar som dubbelparkerar. Gärna så långt bort på parkeringen, men som sagt, ändå står de likt förbannat en bil bredvid när man kommer ut.

Man ska parkera bredvid en gammal Volvo eller Saab gärna med Volvo Power-streamer eller Speedparts-emblem, trimfirmedekaler etc med hyffsat sjysst puts och överdimensionerade egentligen alldeles för fina fälgar för bilen. Sånt folk är rädda om sin bil.

One Man Clan
4 287 Inlägg
5 januari 2011
efter 23 dörruppslag på min förra bil en volvo v40 gick jag å sa te kärringen som gjorde dom...
hon bara klaga på sin barn å då sa jag du får väl fan plocka ur dom ur bilen innan du kör in i p-platsen... då övergick de i att parkeringsplatserna var så små...sen övergick de i att jag skulle bevisa dittan å dattan...
för 2 veckor sedan såg jag att plogen hade tryck kärringens bil så båda dörrarna var 5cm smalare på ena sidan fan vad jag skrattade big_smile

152 Inlägg
5 januari 2011
hatar själv att få dörruppslag. så irreterande så de finns inget värre. men i detta väglag så får alla hjälpas åt, de går inte ställa sig 1,5m ifrån varann då får de knappt plats en enda bil på parkeringar(rutorna syns ju inte nu).. sen ska man inte dubbelparkera då får man räkna med att någon har stört sig på det och ställt sig jätte nära.

har varit med om de att ja parkerade jätte fint i min ruta, rakt och fint. sen kom de en splitter ny bil bredvid och parkerade på linjen till min parkering, alltså var den över på min parkering. jag hade fått en liten skada men den bilen fick smaka tebax. då min passagerare skickade upp dörren på den bilen. ung och dum så tyckte man att de va rätt åt den, men men. det är ett antal år sen nu

Sök