2997
Sök

Vart kan man köpa Volvo org. bodykit ?

302 Inlägg
6 januari 2011
Trådstartare
Ja, som topic lyder...

Finns det inga andra ÅF av Volvos egna bodykit från sportpaketet än Stylingfabriken ?
Stylingfabriken är omöjliga att få tag på...

Volvo själva slutade att tillverka detta bodykit för ett par veckor sedan ( DOOOOH ! mad ) så det finns inte i något centrallager eller liknande längre..

Har kollat med olika skrotfirmor som JB och Karstorps Bildemontering.. men det har varit döfött under ett år..

Det är alltså detta kit jag är ute efter:
http://www.stylingfabriken.se/cgi-bin/i … p;Visn=Std
Senast redigerat av opA (6 januari 2011)

1 581 Inlägg
6 januari 2011
Lägg i kundvagn o beställ en gång då?smile

302 Inlägg
6 januari 2011
Trådstartare
Fellow skrev:
Lägg i kundvagn o beställ en gång då?smile

Tanken har slagit mig men då jag vill veta vad de är för bakspoiler som kommer med och dom inte svarar så måste jag vänta.

Behöver ju det som kom till T5:an som har hål för ändrören.. så inte ändrören kommer bakom eller till och med i vägen för spoilern bak.

D.v.s denna:
http://www.c-andersson.se/Bilder/spoilerbak.jpg

.. bilen på bilden är utrustad med sportpaketet nämligen..

1 581 Inlägg
6 januari 2011
Tror faktiskt inte att det finns bodykit utan dubbla ändrör.

12 Inlägg
6 januari 2011
Det finns bara en sorts bak spoiler!! Men det är så fiffigt att det är utmarkertat vet man skära på skärmen för bilar med dubbla blås

302 Inlägg
6 januari 2011
Trådstartare
sius skrev:
Det finns bara en sorts bak spoiler!! Men det är så fiffigt att det är utmarkertat vet man skära på skärmen för bilar med dubbla blås

Tack !
Perfekt svar !

12 Inlägg
6 januari 2011
Har du fått tag i något kit ??

302 Inlägg
6 januari 2011
Trådstartare
sius skrev:
Har du fått tag i något kit ??

Nix, mobilnätet är utslaget där jag bor så har inte kunnat ringa dom.. en vän ringde dom dock men de var förstås telefonsvarare som mötte honom så han lämnade ett meddelande till dom. Vi får se vad dom svarar.

En sak slog mig förut.. det är folk som satt på R-design sidokjolar m.m på årsmodeller före faceliften d.v.s min bil.. är inte detta ett alternativ isåfall om nu inte sportbodykitet finns någonstans ?

12 Inlägg
6 januari 2011
Jag prata med en polare på bilia och han tyckte det lät mycket märkigt.. För det borde finnas som reservdel i fall någon skulle hehöva.. Jag kan åka in till volvo malmö i morgon och höra med dom om du vill ?? Jo sidokjolarna är ju samma som förr och nu det är bara bak och fram som skilljer sig men om man inte kan köpa det i et packet så borde man kunna köpa et som lösa delar ..

12 Inlägg
6 januari 2011
Har bilias tillbehörskatalog från 2010 och där är bara bodykitet till c30 konstigt nog men det är som fjäderbenstaget.. Det finns inte med någonstans förrutom på reservdels listan i bilias datorer...

302 Inlägg
6 januari 2011
Trådstartare
sius skrev:
Jag prata med en polare på bilia och han tyckte det lät mycket märkigt.. För det borde finnas som reservdel i fall någon skulle hehöva..

Menar du Volvos org. bodykit som jag frågat om ?

Har redan fått reda på de genom min vän på Volvo i stan ( jobbar på reservdelar ) där de stod i deras dator när jag stod bredvid att dom har slut på centrallager, inga reservlager m.m. Han har även ringt runt och det är sluttillverkat.

Men du får gärna dubbelkolla med din polare om du vill...

Det ska då vara Volvos original sportkjolpaket till V50 -06:a.. reg.nummer behöver vi inte ta.. sök bara på V50 och årsmodell wink
Senast redigerat av opA (6 januari 2011)

12 Inlägg
6 januari 2011
Ja det är orgbodykit jag menar!! Jag ska höra med dom i morgon ..

1 581 Inlägg
6 januari 2011
Det går att bygga om till facelift men det kostar och tror inte att det går med Bi-xenon pga den automatiska nivåregleringen men inte säker. Skulle fan döda för R-design bodykit o dem nya strålkastarna o baklysena:D

302 Inlägg
7 januari 2011
Trådstartare
Fellow skrev:
Det går att bygga om till facelift men det kostar och tror inte att det går med Bi-xenon pga den automatiska nivåregleringen men inte säker. Skulle fan döda för R-design bodykit o dem nya strålkastarna o baklysena:D

Tänk om något kunde passa rakt på någongång, om man kunde ha den turen tongue

Jaja, man kan inte ha tur med allt ! Jag får väl se vad sius får för svar nu idag då..

170 Inlägg
7 januari 2011
Var för inte satsa på Heicos bodykit? Ser nästan likadant ut som Volvos eget, men detydligt lättare att få tag i.

http://www.heicosportiv.de/mainframe.as … amp;e1=207

MVH Team S
Sponsorer: LeifsBillackering, AutoGlym, Vianor, CarCraft, Nokian
Hemsida: Team-s.nu

492 Inlägg
7 januari 2011
dom kan inte bara sluta tillverka en sak som finns på sålda bilar.
Jag har för mig att dom är skyldiga att kunna leverera reservdelar
i 10 år efter det att produkten slutat att säljas

edit: dock så kan dom ersätta den befintliga med liknande produkt
Senast redigerat av JoXter (7 januari 2011)

302 Inlägg
7 januari 2011
Trådstartare
TeamS skrev:
Var för inte satsa på Heicos bodykit? Ser nästan likadant ut som Volvos eget, men detydligt lättare att få tag i.

http://www.heicosportiv.de/mainframe.as … amp;e1=207

Vart ser jag priser på ett komplett kit med front, sido och bakspoilrar ?

Anledningen till att jag inte tittat på Heico är att dom har ryktet om att vara snordyra tongue

EDIT:
Såg att man gjorde en prisförfrågan så har gjort detta nu.

JoXter skrev:
dom kan inte bara sluta tillverka en sak som finns på sålda bilar.
Jag har för mig att dom är skyldiga att kunna leverera reservdelar
i 10 år efter det att produkten slutat att säljas

edit: dock så kan dom ersätta den befintliga med liknande produkt

Kan varken säga bu eller bä men enligt min vän på reservdelsavdel. på Volvo så har de slutat att tillverkats och finns ingenstans, men har skickat en fråga till Volvo personvagnar direkt så får se vad dom svarar..
Senast redigerat av opA (7 januari 2011)

170 Inlägg
7 januari 2011
Sambilmode är Heicos agent i Sverige, så kolla med dom.

MVH Team S
Sponsorer: LeifsBillackering, AutoGlym, Vianor, CarCraft, Nokian
Hemsida: Team-s.nu

1 581 Inlägg
7 januari 2011
Heico ÄR snordyra:) 5000 kr per del ungefär och tror inte dem har sidokjolar.

Sen som det är sagt. Fiinns 07or av denna modell och att man inte skulle kunna få reservdel till en knappt 4 år gammal bil är hutlöst! Det får dem helt enkelt ordna!
Senast redigerat av Fellow (7 januari 2011)

302 Inlägg
7 januari 2011
Trådstartare
TeamS skrev:
Sambilmode är Heicos agent i Sverige, så kolla med dom.

Kollade och som Fellow så var de rätt dyrt.
Framspoilern går på 5725 och bak 5565 och då fattas de ändå sidokjolar.

Så antingen får jag se vad Volvo säger om de verkligen utgått eller så får jag vänta på begagnat..

Fellow skrev:
Heico ÄR snordyra:) 5000 kr per del ungefär och tror inte dem har sidokjolar.

Sen som det är sagt. Fiinns 07or av denna modell och att man inte skulle kunna få reservdel till en knappt 4 år gammal bil är hutlöst! Det får dem helt enkelt ordna!

Ja jag tycker detta med men det var vad jag fick för svar iallafall.

Väntar fortfarande på svar från Volvo.

Sök