4241
Sök

Angående volvo 5a ljud!

60 Inlägg
7 januari 2011
Trådstartare
Tjena, har precis investerat mig en 850 GLT 92. Vill ju så gärna ha det underbara volvo 5a ljudet, men har redan slängt på luftfilter, och en rejäl slutburk. Det låter helt ok nu men frågan är att räcker det att ta den sista ljuddämparn för att få det lite bättre ? sugen som fan på det dova fina mörka ljudet smile Har ni bättre ideer som är bättre och smidigare så skriv på, är helt öppen för förslag! MVH dank

Söker du rekond? Ta en titt på www.Servtech.se !

1 679 Inlägg
7 januari 2011
har för mig för dovare ljud ta bort mitten dämparen, den sista gör mer så det blir högre smile
har jag för mig att det var smile

60 Inlägg
7 januari 2011
Trådstartare
Jaha najs smile får väll testa och se, kan ju alltid köpa rör delar och testa att byta båda och se vad som ger bäst ljud! smile tack för hjälpen

Söker du rekond? Ta en titt på www.Servtech.se !

50 Inlägg
7 januari 2011
dank skrev:
Tjena, har precis investerat mig en 850 GLT 92. Vill ju så gärna ha det underbara volvo 5a ljudet, men har redan slängt på luftfilter, och en rejäl slutburk. Det låter helt ok nu men frågan är att räcker det att ta den sista ljuddämparn för att få det lite bättre ? sugen som fan på det dova fina mörka ljudet smile Har ni bättre ideer som är bättre och smidigare så skriv på, är helt öppen för förslag! MVH dank

sätt tillbaka original luftfilter, annars blir det dyrt när du bränner luftmassemätaren tongue bygg 3" efter katten och sätt dit en mindre dämpare. så låter de finnt den wink

Stabil som fan
304 Inlägg
9 januari 2011
Mina gamla 850is har bara haft en dämpare orginal, en stor jäkel, Om du tar bort den så lär du nog få ljud tongue Kanske finns 2 på dom gamla 850 modellerna men det har jag svårt att tänka mig! Investera i ett jt systen så får du najs ljud smile

Random Hero
4 047 Inlägg
9 januari 2011
Tommie_v70 skrev:
dank skrev:

sätt tillbaka original luftfilter, annars blir det dyrt när du bränner luftmassemätaren tongue bygg 3" efter katten och sätt dit en mindre dämpare. så låter de finnt den wink

3" på en 174hk sugmotor ? overkill...

Dog food lid. Backwards

8 253 Inlägg
9 januari 2011
DusanMandick skrev:
Tommie_v70 skrev:

3" på en 174hk sugmotor ? overkill...

Ja, 3" är väl ingen höjdare ur prestandasynpunkt, men om man bara bryr sig om ljudet så är det 3" som gäller. Men det gäller att välja dämpning med omsorg, för annars finns risken att det bara brölar och låter illa.

Sen appropå luftfiltren så är det inte dem som förstör lmm. Inkompetent montering däremot... Dem flesta bygger inget stag för att hålla i huset och tack vare det så skakar dem sönder vilket är det vanligaste sättet för dem att gå sönder. Inte för mycket olja som många felaktigt tror.

Sök