2531
Sök

DDESIGN Drift Team 2013

563 Inlägg
7 januari 2011
Trådstartare
#1
https://www1.garaget.org/gallery/images/46/45317/45317-5cadfe9432b29913ccd377a64848d27d.jpg
Här kan Du följa DDESIGNs byggen inför serien 2013!

DDESIGN Drift Team Säsongen 2013

#01 Fredrik Dawidsson (DDESIGN) - Mitsubishi Evo 3
#02 David Löthfors (camaro67) - Nissan s14a  LS2 Vit
#03 Karl Stenbäcka (kaalle) - BMW E30 Turbo
#04 Henrik Gustafsson (Henrik_G) - Nissan 200SX S13 LS1
#05 Frank Lundqvist - Nissan 200SX S13
#06 Petter Bratt (MrPB) - Nissan S14a SR20DET Grön
#07 Marcus Thell (M_Thell) - BMW E36 1JZ
#08 Niklas Johansson - Nissan Skyline R33 500+ WHP


Missa inte att prenumerera!
Senast redigerat av DDESIGN (3 maj 2013)

DDESIGN - Din motorsportbutik på nätet

Faderator
637 Inlägg
7 januari 2011
#2
Låter bra spännande, ska följas wink

Shaked but not störd.

Unknown_Orebro
7 januari 2011
#3
Detta skall bli kul att följa.

Meister
6 763 Inlägg
18 januari 2011
#4
Jag blir galen på de här att ladda upp bilder. Är den någon som har bra förslag på var jag ska ladda upp många bilder samtidigt. Blir så jävla drygt att lägga upp på garaget?


474 Inlägg
18 januari 2011
#5
jag använder pixbox.se, tycker det funkar helt okej! Dock inte testat med massor av bilder, men funkar helt okej med ca 15st, tror inte det blir sämre med fler heller!


2 419 Inlägg
18 januari 2011
#6
Kommer helt klart följas! smile drygt eller ej upp med bilder! wink


563 Inlägg
18 januari 2011
Trådstartare
#7
Nu har vi nya leverantörer såsom Aerokits, GoPro och APEX Performance.
Så snart kommer det finnas produkter från dessa leverantörer på våra Teambilar!
https://www1.garaget.org/gallery/archive/45317/1043160_8ek5bv.jpg
Senast redigerat av DDESIGN (18 januari 2011)

DDESIGN - Din motorsportbutik på nätet

Meister
6 763 Inlägg
18 januari 2011
#8
Okej nu slår de slint snart efter att ha väntat på imageshak i typ 1 timme tappade jag conection och skiten blev förstört. Så nu berättar jag lite och laddar upp de jag orkar på garaget idag.

Bilen är en 200sx s14a -99 som jag importerade i December 09 från England. Hittade bilen på pistonheads och sa direkt att den ska jag ha. Bilen hade rätt grejor för att börja lite lätt med drifting. Elakaste Cusco-diffen, Tein Flex-coilovers och en 300hk sr20det. På utsidan var den nylackad i Opel Glacier White. Det satt ett Version Select Type 4 bodykit på bilen och 30mm breddare bak. Och ett par 9,5" Rota Torque var även monterade. Kollar man i skuffen på bilen så inser man snart varför breddningen bak kom till. Någon har sladdat in in en däckmur eller liknande och knölat till vänster skärmen lite lagom. Perfekt tillfälle för breddning alltså.

När bilen väl var i hamen så åkte vi ner och hämtade den. Minus 25 grader och snö med 235 breda sommardäck bak var ingen höjdare men det gick rätt smidigt ändå. Det värsta var avsaknaden av golvmatta vilket gjorde fötterna till isbitar men man fick härda ut. Kom hem hel och ren. Dagen efter var man ju tvungen att åka ut och prova bilen lite. Testade en start på motorvägen som var torr och fin. Spann mest. En start till. Smäller bara till och står still mitt på motorvägen. Växellådsras på nya bilen. Men det var inte värre än att jag åkte till min teamkompis henke och hämtade en ny låda eftersom hans bil var nerplockad.

Dags för reggning. Letar som en idiot efter nya e-märkta lyktor och hittar tillslut lyktor i usa för dyra pengar men va fan jag var ju tvungen. Får hem ett paket ifrån taiwan och ser att de fan inte sitter någon e-märkning och nu några månader senare har angeleyesringarna losnat. Skräp!

Lånar lyktor och åker in och reggar. kommer till momentet med mått. Han börjar mäta och upptäcker att bilen är bredare än vad som står i papprena. Kompisen som åkte in och reggade åt mig ljög lite snyggt att de var en s13 och att hans papper därför inte stämde. SCORE! Men jag fick tyvärr nerslag på blinkers och ljudkrav. Moddade henkes orginal s13 system och monterade det på bilen och hängde dit ford blinkers på sidan med dubbelhäftande tejp och åkte till Uppsala för ombesiktning. Klart!

Så här såg motor specen ut:
Sr20det:
Apex'i AVC-R @ 1 bar and 0.8 bar inställningar
Apex'i Induction Kit
NGK grade 7 tändstift
Driftworks Rocker Arm Stoppers
Hybrid Front Mounted Intercooler
Apex V2 Header
Dano Frontpipe
Bren main decat pipe
SRBPower Cat-back Exhaust
New Turbo Gaskets
Walbro Fuel Pump

Original låda med ACT Paddle koppling och lättat Exedy svänghjul

Och så här såg skiten ut
https://www1.garaget.org/archive/22/21174/181093/181093-1716235.jpg

Invändigt var det orginal stolar och bälten, ur riven matta m.m. Defi mätare i a-stolpe och i dörrsida, Momo-ratt och sedan AVC-R och styrningen till Defi-mätarna

https://www1.garaget.org/archive/22/21174/181093/181093-1716229.jpg




Så vad ska jag göra med bilen nu i vinter?
Det ska byggas vidare på den bra grunden som redan är och få till en riktigt skaplig driftingbil!

Det ska breddas hjulhus fram för att göras rum för mer styrvinkel
Motorn ska renoveras och trimmas
Ny koppling ska monteras
Driftworksbogserögla ska monteras genom huven
Lacka om invändigt i samma vita som resten av bilen
Apex skruvbur från DDESIGN ska monteras
Driftworksstolar och bälten ska i
Lacka om kofångare bak och fram.
Rocket bunny vinge ska på

Bogserögla, fälgar och bur ska lackas i en hemlig färg och kommer inte att avslöjas försän det är klart för att vara egen om det. Eller jag vet en till som ska göra det men det var jag som började prata om de tongue

Det är väll i stort sett vad som kommer att hända i vinter

Bjuder lite på bilder
]https://www1.garaget.org/archive/22/21174/181093/181093-1796429.jpg

https://www1.garaget.org/archive/22/21174/181093/181093-1716225.jpg

https://www1.garaget.org/archive/22/21174/181093/181093-1807916.jpg

https://www1.garaget.org/archive/22/21174/181093/181093-1716221.jpg

https://www1.garaget.org/archive/22/21174/181093/181093-1796481.jpg

https://www1.garaget.org/archive/22/21174/181093/181093-1973244.jpg

https://www1.garaget.org/archive/22/21174/181093/181093-1796476.jpg

https://www1.garaget.org/archive/22/21174/181093/181093-1796469.jpg

https://www1.garaget.org/archive/22/21174/181093/181093-1796465.jpg

https://www1.garaget.org/archive/22/21174/181093/181093-2072731.jpg

https://www1.garaget.org/archive/22/21174/181093/181093-2182926.jpg

Det får räcka för den här uppdaten innan jag råkar radera allt. Bara att fråga om de är något ni undrar. big_smile


Meister
6 763 Inlägg
18 januari 2011
#9
DDESIGN skrev:
Nu har vi nya leverantörer såsom Aerokits, GoPro och APEX Performance.
Så snart kommer det finnas produkter från dessa leverantörer på våra Teambilar!
http://www1.garaget.org/gallery/archive/45317/1043160_8ek5bv.jpg

Great! Fått tag på de där julaporna än? Skulle behöva en till stickerbomben big_smile


563 Inlägg
18 januari 2011
Trådstartare
#10
Nix, skippade dom eftersom julen är över. Men DC aporna är sjukt snygga big_smile

DDESIGN - Din motorsportbutik på nätet

475 Inlägg
18 januari 2011
#12
Nice.. detta ska följas wink

visa faller för grupptryck.. visa faller för laddtryck
Bättre med kartong trim än rasad motor

Meister
6 763 Inlägg
18 januari 2011
#13
Då kör vi hjulhusbyge!
Tänkte bredda hjulhusen så att man får plats med hjulen när det väll blir dags för värre styrprylar.

Började med att märka upp lite lagom i hjulhusen och började kapa
https://www1.garaget.org/gallery/archive/21174/1043226_akk3tx.jpg

När man såg de här hålet tänkte jag "vad fan har jag gjort!" Att en så liten plåtbit kan göra ett så stort hål!
https://www1.garaget.org/gallery/archive/21174/1043229_s3n995.jpg

Så jag kapade upp andra sidan med
https://www1.garaget.org/gallery/archive/21174/1043231_360ma0.jpg

Bra inspektionslucka!
https://www1.garaget.org/gallery/archive/21174/1043233_3scxqi.jpg

Började punkta upp de nya.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/21174/1043234_olnxva.jpg

Det stämde inte riktigt i hörnet men det fick bli en liten passbit där
https://www1.garaget.org/gallery/archive/21174/1043235_lq8bem.jpg

Rostskyddat och kittat högersidan
https://www1.garaget.org/gallery/archive/21174/1043236_li4008.jpg

Och vänster
https://www1.garaget.org/gallery/archive/21174/1043237_zygh30.jpg

Och så här ser det ut framifrån
https://www1.garaget.org/gallery/archive/21174/1043238_efrfp8.jpg

Hoppas att jag hinner uppdatera lite imorgon med för jag ligger lite efter i tråden big_smile

Always Sideways!


310 Inlägg
18 januari 2011
#14
Ska bli riktigt roligt att följa! smile får hoppas på många trevliga updates!
lycka till! smile


Meister
6 763 Inlägg
18 januari 2011
#15
HeroiX skrev:
Ska bli riktigt roligt att följa! smile får hoppas på många trevliga updates!
lycka till! smile

Jag ska försöka att inte glömma bort den här tråden som jag gjorde med den för camaron. Tyvärr är de nog mest jag som kommer att lägga upp byggbilder just nu eftersom att henke jobbar i sälen och Dawidsson har ett vanligt 7-4 jobb och sedan har öppet i DDesign-butiken mellan 16-20 så han hinner nog inte snickra så mycket. Hörde föresten att hans Evo 3:a är tillsalu tongue


Unknown_Orebro
19 januari 2011
#16
Grymt bra ide med denna tråd Herr Dawidsson. Kul att läsa och se resultat på era projekt.

400 Inlägg
19 januari 2011
#17
Nice smile

7 120 Inlägg
19 januari 2011
#18
Fräsigt smile

Kör för DDesign Autoparts n' Streetwear
357 Inlägg
19 januari 2011
#19
Nu till den tyska delen av DDesigns bilar. Bilen är en bmw 325 e30 1988. Förra säsongen åkte jag m20b25 turbomatad med en kkk27. Men nytt år, nya ideer. Därför har en m50b25 från en 525 e34 lagts ner som självklart ska moteras turbo på. Här kommer setuperna 2010/2011:

2010:
m20b25 nyrenoverad med lager och ringar. Kompsänkt med svarvade kolvar.
Svetsad topp bultat med 12.9bultar
Orginallåda med sachs 618 tryckplatta
3tum hela vägen från turbon.
KKK27turbo med 2.5tums tryckrör och ic.
HKS kopia wastegate med screamerpipe
535 LMM
Malpassi progresiv btr 1:1.4
AEM 4" Luftfilter
350cc spridare @ 3 bar

2011:
M50B25
Arp bult
Cooperingpackning
AluMotorkuddar
Gjutet turbogrenrör
2.5" Tyrckrör
2.5" Intercooler
3" Avgas
1260cc spridare
044 pump
40l Fuelcell
Aeromotive Bränsletrycksregulator
Audi tändspolare (klarar 300hk/per cylinder)
e36 kylare
Vipec v44

Getrag 260 låda
Sinter lamell
Lättat svänghjul
618 tryckplatta
Orginal lamelldiffad bakaxel

Coilovers
Hydralhandbroms
Fjäderbenstag fram och bak

Effektmål: 400whp

Här kommer lite blandade bilder:
http://i601.photobucket.com/albums/tt95/BMWE30FCUK/DSC00075.jpg

M20B25 med en liten snigel påväg i förra året:
http://i601.photobucket.com/albums/tt95/BMWE30FCUK/DSC05130.jpg
http://i601.photobucket.com/albums/tt95/BMWE30FCUK/IMG_0367.jpg

Rasad m20b25:
http://i601.photobucket.com/albums/tt95/BMWE30FCUK/DSC05504.jpg

Slut på sesongen = göra slut på däck
http://i601.photobucket.com/albums/tt95/BMWE30FCUK/IMG_0029.jpg

Byggsesong 2010/2011:
http://i601.photobucket.com/albums/tt95/BMWE30FCUK/IMG_0178.jpg
Senast redigerat av Kaalle (21 januari 2011)


33 Inlägg
20 januari 2011
#20
Fräsigt värre undrade vem som ljög lite på reg bessiktningen !? Haha

Livet ska levas på bredden !


Sök