2764
Sök

Audi v8 mekanisering

8 Inlägg
8 januari 2011
Trådstartare
Har någon funderat kring dessa motorer och det faktum att deras insprutnings- och tändsystem ofta slutar funka?

Jag har funderingar kring att bygga om en äldre Volvo och tycker att Chev motorerna är lite stora och tunga, men att tändsystemet HEI (High Energy Ignition) funkar perfekt samt en eller två Strombergförgasare på V8:ans spjällhus eller istället för spjällhuset, kanske via en adapter därimellan.

Äldre Volvobilar är ju inte behäftade med avgasregler.

Orginal Audi V8 ligger ca 250 hk, kanske ca 200 hk om man figurerar som jag.

Forummoderator
10 576 Inlägg
8 januari 2011
Det måste ju vara extremt mycket enklare att använda ett megasquirt och välja en modernare motor som redan har insprutning. Alternativt montera spridare på audimotorn.

Har själv funderat på att hämta en bmw v8 alt v12 på skroten och styra med megasquirt. billigt och inte så dåligt ändå jämfört med förgasare.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

926 Inlägg
8 januari 2011
Gör som Torpis säger, annars sunkar du ner motorn totalt.
Att bygga ett vettigt insug till en förgasare som FUNGERAR är svårare än man tror. Blir det inte bra så kommer den att gå superkass.

Ett MS kostar inte många kronor och givare och sådan borde ju rimligtvis redan finnas på motorn.

Mats

4 682 Inlägg
9 januari 2011
Du kan inte använda original insug,då det inte är konstruerat för att transportera bränsle.Du ska vara rätt så händig för att bygga eget insug till V8.

Sök