3177
Sök

Köpråd Honda

Rejsa ?
2 959 Inlägg
11 januari 2011
#21
Children-Of-Bodom skrev:
BadBoy89 skrev:
Har  en  honda Accord Type S  08 vist  den e  nyare model och så men   som bil är den helt underbar  bränslä snål  jävligt snabb  härligt motorljud specilet om du  kastar in en KN filter:D
När ja säger snabba då menar aj varkligen   det både   toppfart och accelaratioon  ja drog en  V50  T5  i somrsa på motorvägenen  utan problem

Mycket kan jag tro på men ej detta!
sånna fall har ej volvon gett max.

Honda Accord type s
190hk
0-100 km/h     7,9 s
Toppfart     227 km/h
Max vridmoment     223 Nm vid 4 500 r/min


Volvo V50 T5
220Hk
0-100 km/h     6,90 sek     
Toppfart 240km/h
230 nm vid 5000 rpm

Tror inte heller på detta men är det bara 230 Nm i T5:an ?
Låter rimligare med 330 Nm på en sådan 2.5 liters turbo....blev det en siffra fel ?

Autotech

Krom-fascisten
439 Inlägg
11 januari 2011
Trådstartare
#22
Honda VS Mitsubish? Ser att Mitsubishi är ännu billigare, hur är det med bränsleförbrukning, kvalité och pris på reservdelar.
Fortfarande skiter jag i hur sportig bilen är, och ser det störande när era töntar flamear om vilken bil är snabbast.

345 Inlägg
11 januari 2011
#23
Billigt är inte alltid bäst men satsa på en Volvo eller Saab om du vill ha en billig bil. Annars som du var inne på så är ju Golfen en riktig pärla.

Supra Club Sweden

Krom-fascisten
439 Inlägg
11 januari 2011
Trådstartare
#24
RoberthR skrev:
Billigt är inte alltid bäst men satsa på en Volvo eller Saab om du vill ha en billig bil. Annars som du var inne på så är ju Golfen en riktig pärla.

volvo är fortfarande dyr i soppapris, därför tänkte jag mig bortom volvo.
enda saab i min budget är ju saab 9000, men de e väl inte direkt soppasnåla?

957 Inlägg
11 januari 2011
#25
ska du ha  ritki bränslä snål så e det  toyota då    de e  snåla som fan min farbor hade  en  avensis  nyare modelen  04+  2.0  den  la på  0.6 max 0.7    folf 5  1.6liters  e  jävligt  bränslesnåla  med


345 Inlägg
11 januari 2011
#26
Ok, tänkte mer på "billig" bil, men i drift så är ju ovanstående Badboy89s förslag helt rätt! dock ligger avensis på lite högre pris. Satsa på Golf.....

Supra Club Sweden

Forummoderator
9 299 Inlägg
11 januari 2011
#27
Andromeda skrev:
Det roliga med turbo är att tack vare överladdningen har en turbobil en betydligt högre vridmomentkurva från i princip 1500 rpm till 5000 rpm beroende på vad det är för bil och konfiguration, och eftersom effekt=vridmoment*varv har en turbo bil betydligt bättre effekt i mellan registret än en sugmotor med liknande toppeffekt då sugmotorn har bra vrid och därmed effekt endast i toppen av registret.

OT. Ointressant om man rejsar då du alltid ligger i det effektregister där den har som mest då man ändå drar till rödmarkering. Men K24 har en miss, den går ur Vtec när man växlar. Helt klart ett dåligt beslut av Honda att programmera det så och Hondata har någon lösning på detta men det går inte att få tag på i Sverige. Tyvärr.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

"Just a little 4 cylinder"
581 Inlägg
11 januari 2011
#28
En bränslesnål Honda är en Civic VEI 92-95 (vtec-e). Drar ju fan 0.4-0.6l/mil. Sen håller jag med om att Hondas reservdelar är dyra. Men är man smart så använder man ebay, är minst 50% billigare på delar inkl frakt jämfört med Sverige. Sen håller ju bilarna för evigt...förutom rostskyddet big_smile

"Adding power makes you faster on the straights; subtracting weight makes you faster everywhere."

Krom-fascisten
439 Inlägg
12 januari 2011
Trådstartare
#29
kanske blir en golf endå tongue
de krav jag går på: billig att äga och köra, någorlunda fräsh(ingen rosthög) och inte kosta över 15tusen.


Sök