2700
Sök

Vad gör ni med era bilar nu under vintern ??

Ljud freak !
928 Inlägg
10 januari 2011
Trådstartare
#1
Ja som rubriken lyder vad gör ni med era bilar denna vinter ?? Lägg upp bilder berätta lite kort så folk får veta big_smile

Själv så håller jag på att bygger om mina dörrsidor med dubbla 5,25kit i varje dörr sen ska hatthyllan plastas. Bakluckan ska byggas till ett form av csl stuk smile De är vad jag håller på med just nu smile


404 Inlägg
10 januari 2011
#2
Supran får nya ventiltätningar och omdraget vaccum, sen har jag skaffat en Ascona B som får volvomotor, större bromsar och ett hårt chassi för is- och konbanekörning!
Senast redigerat av Attenator (10 januari 2011)


Ljud freak !
928 Inlägg
10 januari 2011
Trådstartare
#3
Attenator skrev:
Supran får nya ventiltätningar och omdraget vaccum, sen har jag skaffat en Ascona B som får volvomotor, större bromsar och ett hårt chassi för is- och konbanekörning!
Låter spännande big_smile


404 Inlägg
10 januari 2011
#4
Bmw_Bertil skrev:
Attenator skrev:
Supran får nya ventiltätningar och omdraget vaccum, sen har jag skaffat en Ascona B som får volvomotor, större bromsar och ett hårt chassi för is- och konbanekörning!
Låter spännande big_smile
Får hoppas på det, hade tänkt lägga upp en projekttråd på asconan men man är så dålig på att ta med kamera till garaget smile

Några fler som gör någonting kul med bilarna?


220 pounds of crazy
1 418 Inlägg
10 januari 2011
#5
Håller på med lite småfix med Camaron.

Monterat fästen i bagaget till de avtagbara taket så jag kan få med mig de när de är av. Dessa fästen gör att takdelarna sitter stabilt och inte kan slå emot varandra eller skadas på annat sätt.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/41281/1024360_lx3mez.jpg

Gör nya slutrör, likadana som dessa som farsan hade liggandes fast något grövre.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/41281/1024361_mo1s3r.jpg


Byter bakljus till dom äldre som har röda blinkers. Tycker dom ser bättre ut och smälter in i bilen bättre. Plus att bilen ser bredare ut bakifrån med dessa smile
https://www1.garaget.org/gallery/archive/41281/1033309_twy6h1.jpg


Sen har jag bytt ena öglan som bältet löper igenom. Ska även flytta främre regskylten så den sitter under bilen just framför vänster framhjul.

Chevrolet Racing
Camaro: a small vicious animal that eats mustangs
Citat av en grabb som såg en Lingenfelter LS1; -That thing pulls like a raped ape!

Ljud freak !
928 Inlägg
10 januari 2011
Trådstartare
#6
Riktigt snyggt med bakljus bytet ! smile


220 pounds of crazy
1 418 Inlägg
10 januari 2011
#7
Jo, tyckte dom skulle passa bättre på bilen än facelift bakljusen som satt org smile Får se hur de går med besiktningen i vår om dom vill släppa igenom den då blinkersen bak lyser rött tongue

Chevrolet Racing
Camaro: a small vicious animal that eats mustangs
Citat av en grabb som såg en Lingenfelter LS1; -That thing pulls like a raped ape!

Hemlös
321 Inlägg
10 januari 2011
#8
Skiten står ute bara

Turboladdad gräsklippare i ratrod stuk ;) Mer bilder i fotoalbumet.
Dock är den ur funktion nu. Inväntar motorbyte. Suzuki Bandit 600cc...
STIGA BANDIT!

huh?
10 427 Inlägg
10 januari 2011
#9
..sliter ut den på saltade vägar när den istället borde få lite ny lack på ett par ställen. yikes


3 650 Inlägg
10 januari 2011
#10
Tyvärr ingenting, står ute å ruttnar


5 089 Inlägg
10 januari 2011
#11
Byta motor i ena och börja bygga om till bakhjulsdrift på den andra smile

\Lindgren

Norrlänning
643 Inlägg
10 januari 2011
#12
Tar mig fram och håller mig på vägen, till skillnad från vissa wink


Yrkesförare
1 073 Inlägg
10 januari 2011
#13
Använder den som transportmedel, som den byggdes för big_smile

Ljud freak !
928 Inlägg
10 januari 2011
Trådstartare
#14
Kul med mycket respons på min tråd smile Ingen kommentar är fel smile Så ni som skriver att ni brukar har rätt med så big_smile


4 112 Inlägg
10 januari 2011
#15
Har ju en döpen 740 turbo så jag åker brett och skrattar åt alla avundsjuka saabförare:)


Norrlänning
643 Inlägg
10 januari 2011
#16
Jag är inte det minsta avundsjuk, går rätt bra att åka brett med bakhjulsdrift och olastat flak wink höhö


Drifttekniker VA
580 Inlägg
10 januari 2011
#17
Hinner inte med min bil alls som det var tänkt i vinter. Har bara köpt en massa prylar till den som ligger i ett hörn och väntar på att få monteras. Men så är det när man renoverar stugan, jobbar heltid skift, är boxningstränare, är orförande i boxningsklubben, har en dotter som är 18 månader gammal och en sambo som jobbar heltid inom vården så vi jobbar om varandra. Önskar man hade 8 timmar till så man kunde meka med bilen också tongue
Därför har jag funderat på att sälja och köpa en rolig bruksbil istället. Typ en Subaru impreza wrx sti eller en Mitsubishi EVO 6-9
Senast redigerat av Lalla78 (10 januari 2011)


1 567 Inlägg
10 januari 2011
#18
Jag kör med den!  Samt att jag har köpt nya bromsar runt om som skall på väntar även på fmic ifrån US OF A

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
10 januari 2011
#19
Min T-bird håller jag fortfarande på med. Närmar sig lack, får hoppas man får ut skrotet till sommaren smile

Och till er andra, riktiga hobby bilar håller man inne på vintern wink Man kör en skrotig vinterbil man fick av grannen! Hehe.

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

. . . .[brehas spar tid!!] . . .
264 Inlägg
10 januari 2011
#20
Använder den i princinp varje dag big_smile . ¨spolar av den då och då , låter den stå i garaget när jag orkar.  Ska in på stor service snart .

Hade bra och tat lungt cool

*Gasa bör man annars dör man,* Man har inte hållit tillräckligt om man inte smakar diketskanten ;)


Sök