3246
Sök

Färddatordisplay saab 9000

Saabmeck
233 Inlägg
20 januari 2011
Trådstartare
Hejsan!

Efter att jag chiptrimmade bilen så bestämde sig min färddatordisplay att flippa ur helt totalt

Mailade speedparts (då det var där jag köpte chipen) men de sa att färddatorn har inget med chipen och göra, någon som vet varför den gör såhär och vad man kan göra åt det?

Tacksam för svar!

http://img707.imageshack.us/img707/6411/20110119140346.jpg

"Ta det aldrig lungt, kör alltid 90 på 50 väg!" - Ronny och Ragge

Saab älskare!
4 597 Inlägg
22 januari 2011
Byt den, den, den där är ju gjord för de gamla bilarna, DCC är det där, du ska ha en SCC

Saabmeck
233 Inlägg
22 januari 2011
Trådstartare
Räknas inte min som gammal? :p

Hur ser man skillnad på dem? :p

Kollade på bildelsbasen men där står det ju ingen skillnad på dem :s
Senast redigerat av Kribban92 (22 januari 2011)

Saab älskare!
4 597 Inlägg
23 januari 2011
https://www1.garaget.org/gallery/archive/87951/536889_zfojpm.jpg

Så ser den ut! smile

Den du har nu tror jag även är för motorvärmare o grejs tongue

killercow
23 januari 2011
klart att det har nått att göra med att du chiptrimmade bilen. om den inte var sån innan och blev så direkt efter, så säger ju logiken att det hänt nått i samband med de.

sen är det ju inte säkert att det har nått att göra med själva chiptrimmningen utan att nått gått åtskogen runt om trimmningen.

elen på saab 9000 brukar ofta lösa sig genom att man kopplar ur batteriet väntar en stund och sen kopplar in de igen, på vissa bilar brukar knepiga saker lösa sig efter ett viss antal starter.

sitter det inte en reset-knapp på baksidan av dcc:n?

hade den analoga på min saab men har för mej de satt en sån knapp man får nollställa med penna
men minnet är tyvärr kort...

Saabmeck
233 Inlägg
23 januari 2011
Trådstartare
Okej, det är ju sant, jag kan ju kolla och testa det killercow säger först innan man lägger ut pengar annars kan man testa det som funkieee säger smile

Saab älskare!
4 597 Inlägg
23 januari 2011
Du kan inte nollställa dessa saker så vitt jag vet... Dock kan du testa o rycka pluspolen någon minut. Men att det skedde när du bytte chip är föga troligt då klockan inte har något med motorstyrningen att göra!

killercow
23 januari 2011
Funkiee skrev:
Du kan inte nollställa dessa saker så vitt jag vet... Dock kan du testa o rycka pluspolen någon minut. Men att det skedde när du bytte chip är föga troligt då klockan inte har något med motorstyrningen att göra!

de är sant att det knappast är troligt att chipet har med saken att göra. men kan ju ha kommit emot nått runt omkring som leder till dcc:n

hade för mej de fanns en reset-knapp på baksidan men de var fel då roll

Sök