3413
Sök

Zachry R1500D Eller Sinus live SL A1500

34 Inlägg
30 mars 2011
#21
TT-Avant skrev:
Thorstenssonsson skrev:
Även jag är intresserad av Zachry R1500D Steget.
Äger en Impact 6715 på 2ohm. Tror ni dem trivs ihop? behöver runt 700 rms för att trivas, sägs det.
Frågan är om steget håller effekten i praktiken, eller om det bara är jyssta specifikationer på pappret?
Kräver ett extra batteri förstås.

Ett Magnat Black Core One skulle funka fint till den basen.
Ta dej till taberg så kan du få en demo på hur dessa steg kan leverera.

Magnat är omtyckt för just kvalitet, men tvivlar på att det dubblar effekten i praktiken?

         - 2 Ohm RMS: 500 watt  14,4 V

         - Avsäkrat till 80 Ah

1 435 Inlägg
30 mars 2011
#22
Thorstenssonsson skrev:
Alpinabiturbo skrev:
Thorstenssonsson skrev:
Även jag är intresserad av Zachry R1500D Steget.
Äger en Impact 6715 på 2ohm. Tror ni dem trivs ihop? behöver runt 700 rms för att trivas, sägs det.
Frågan är om steget håller effekten i praktiken, eller om det bara är jyssta specifikationer på pappret?
Kräver ett extra batteri förstås.

Det kommer lira galant, extra batteri behöver du inte när du lastar i steget i 2 ohm om det befintliga batteriet du har är friskt.

Gränsfall väl? Trotts att batterier till Saab håller mycket hög kvalitet brukar man säga ett batteri per varje 1kw?

Vad är det för Saab du har?

Men visst är det inte helt fel med mer kräm smile
Senast redigerat av Alpinabiturbo (30 mars 2011)


3 466 Inlägg
30 mars 2011
#23
Thorstenssonsson skrev:
Alpinabiturbo skrev:
Thorstenssonsson skrev:
Även jag är intresserad av Zachry R1500D Steget.
Äger en Impact 6715 på 2ohm. Tror ni dem trivs ihop? behöver runt 700 rms för att trivas, sägs det.
Frågan är om steget håller effekten i praktiken, eller om det bara är jyssta specifikationer på pappret?
Kräver ett extra batteri förstås.

Det kommer lira galant, extra batteri behöver du inte när du lastar i steget i 2 ohm om det befintliga batteriet du har är friskt.

Gränsfall väl? Trotts att batterier till Saab håller mycket hög kvalitet brukar man säga ett batteri per varje 1kw?

Vad är det för Saab du har?

vet iaf att vissa 9-5or har en helt sjuk generator...

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

34 Inlägg
30 mars 2011
#24
Alpinabiturbo skrev:
Thorstenssonsson skrev:
Alpinabiturbo skrev:

Det kommer lira galant, extra batteri behöver du inte när du lastar i steget i 2 ohm om det befintliga batteriet du har är friskt.

Gränsfall väl? Trotts att batterier till Saab håller mycket hög kvalitet brukar man säga ett batteri per varje 1kw?

Vad är det för Saab du har?

Men visst är det inte helt fel med mer kräm smile

95:a från 00, med fräsht standard batteri! smile
Kanske inte behöver bli högsta prio kring på ström försörjningen då (:

1 435 Inlägg
30 mars 2011
#25
Thorstenssonsson skrev:
Alpinabiturbo skrev:
Thorstenssonsson skrev:
Gränsfall väl? Trotts att batterier till Saab håller mycket hög kvalitet brukar man säga ett batteri per varje 1kw?

Vad är det för Saab du har?

Men visst är det inte helt fel med mer kräm smile

95:a från 00, med fräsht standard batteri! smile
Kanske inte behöver bli högsta prio kring på ström försörjningen då (:

Prova först å mät sedan med multimeter när du krämar på för att se hur lågt spänningen sjunker smile

Vid normal lyssningsvolym kommer det aboslut inte vara några problem iaf.

Kör på Zachrysteget du eller köp något annat sköj på Elmia smile
Senast redigerat av Alpinabiturbo (30 mars 2011)


34 Inlägg
30 mars 2011
#26
M_icke_ skrev:
Thorstenssonsson skrev:
Alpinabiturbo skrev:

Det kommer lira galant, extra batteri behöver du inte när du lastar i steget i 2 ohm om det befintliga batteriet du har är friskt.

Gränsfall väl? Trotts att batterier till Saab håller mycket hög kvalitet brukar man säga ett batteri per varje 1kw?

Vad är det för Saab du har?

vet iaf att vissa 9-5or har en helt sjuk generator...

Ingen ny pärla. Men håller måtten än idag! Från 00 smile
De kräver en hutlös massa ström försörjning för att dra runt all teknik de göder dem med. Så en rejäl generator låter inte omöjligt? smile

3 466 Inlägg
30 mars 2011
#27
Vet en kille som hade ett DLS CAD15 på en 9-5:a var visserligen en Aero från -04 men han körde steget i 1ohm utan extrabatteri och lamporna blinkade inte särskillt mycke...!

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

34 Inlägg
30 mars 2011
#28
Alpinabiturbo skrev:
Thorstenssonsson skrev:
Alpinabiturbo skrev:

Vad är det för Saab du har?

Men visst är det inte helt fel med mer kräm smile

95:a från 00, med fräsht standard batteri! smile
Kanske inte behöver bli högsta prio kring på ström försörjningen då (:

Prova först å mät sedan med multimeter när du krämar på för att se hur lågt spänningen sjunker smile

Vid normal lyssningsvolym kommer det aboslut inte vara några problem iaf.

Kör på Zachrysteget du eller köp något annat sköj på Elmia smile

Får definitivt kolla upp spänningen innan jag drar igång någon spl (:
Zachry får bli en backup om jag lämnar elmia tomhänt big_smile

34 Inlägg
30 mars 2011
#29
M_icke_ skrev:
Vet en kille som hade ett DLS CAD15 på en 9-5:a var visserligen en Aero från -04 men han körde steget i 1ohm utan extrabatteri och lamporna blinkade inte särskillt mycke...!

Haha, då snackar vi HÖG STANDARD!

3 466 Inlägg
30 mars 2011
#30
Thorstenssonsson skrev:
M_icke_ skrev:
Vet en kille som hade ett DLS CAD15 på en 9-5:a var visserligen en Aero från -04 men han körde steget i 1ohm utan extrabatteri och lamporna blinkade inte särskillt mycke...!

Haha, då snackar vi HÖG STANDARD!

Japp, tror dock att den bilen hade den stora generatorn på typ 140A eller va de är...

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

34 Inlägg
30 mars 2011
#31
M_icke_ skrev:
Thorstenssonsson skrev:
M_icke_ skrev:
Vet en kille som hade ett DLS CAD15 på en 9-5:a var visserligen en Aero från -04 men han körde steget i 1ohm utan extrabatteri och lamporna blinkade inte särskillt mycke...!

Haha, då snackar vi HÖG STANDARD!

Japp, tror dock att den bilen hade den stora generatorn på typ 140A eller va de är...

Har för mig att största generatorn är unik för Aero.
Rör sig "bara" om 2,3t här (:

4 693 Inlägg
30 mars 2011
#32
Turbon har väl strörre generator än dom utan? Så är det på 9000 iaf.

Booyakasha!

6 851 Inlägg
30 mars 2011
#33
Thorstenssonsson skrev:
TT-Avant skrev:
Thorstenssonsson skrev:
Även jag är intresserad av Zachry R1500D Steget.
Äger en Impact 6715 på 2ohm. Tror ni dem trivs ihop? behöver runt 700 rms för att trivas, sägs det.
Frågan är om steget håller effekten i praktiken, eller om det bara är jyssta specifikationer på pappret?
Kräver ett extra batteri förstås.

Ett Magnat Black Core One skulle funka fint till den basen.
Ta dej till taberg så kan du få en demo på hur dessa steg kan leverera.

Magnat är omtyckt för just kvalitet, men tvivlar på att det dubblar effekten i praktiken?

         - 2 Ohm RMS: 500 watt  14,4 V

         - Avsäkrat till 80 Ah

Nu ska du inte bara stirra dej blind på vad som står på pappret. Om du har möjlighet att komma ut till Taberg så kan du få en liten demo på steeget, i bil.

Saab 9-5 -00 har troligen en generator på 130A. det är vad som sitter i min bil (9-5 -99a)
har för maj att 9-5 TDi har en 140A gen. Men annars brukar det vara ganska så standard med 130A i dessa bilar.
Senast redigerat av TT-Avant (30 mars 2011)


34 Inlägg
30 mars 2011
#34
Softis skrev:
Turbon har väl strörre generator än dom utan? Så är det på 9000 iaf.

Kan säkert stämma. Men vet inte om det är relaterat till just turbon.
Ser inte varför en turbo skulle ha någon som helst nytta av ström tillförsel menar jag lol

34 Inlägg
30 mars 2011
#35
TT-Avant skrev:
Thorstenssonsson skrev:
TT-Avant skrev:

Ett Magnat Black Core One skulle funka fint till den basen.
Ta dej till taberg så kan du få en demo på hur dessa steg kan leverera.

Magnat är omtyckt för just kvalitet, men tvivlar på att det dubblar effekten i praktiken?

         - 2 Ohm RMS: 500 watt  14,4 V

         - Avsäkrat till 80 Ah

Nu ska du inte bara stirra dej blind på vad som står på pappret. Om du har möjlighet att komma ut till Taberg så kan du få en liten demo på steeget, i bil.

Saab 9-5 -00 har troligen en generator på 130A. det är vad som sitter i min bil (9-5 -99a)
har för maj att 9-5 TDi har en 140A gen. Men annars brukar det vara ganska så standard med 130A i dessa bilar.

Hoppas dem presterar 130 A än idag lol
Papper är långt ifrån allt, men det är goda riktlinjer om man får mer all data smile
En demo vore till stor hjälp! Men Elmia mässan har högsta prio än så länge!

mvh

4 693 Inlägg
30 mars 2011
#36
Kan alltid byta laddrelä om det är gammal och dålig.
Sitter det ett 14.4V org så går det alltid att sätta dit ett på 14.8V tex för att få upp volten lite.

Booyakasha!

34 Inlägg
30 mars 2011
#37
Softis skrev:
Kan alltid byta laddrelä om det är gammal och dålig.
Sitter det ett 14.4V org så går det alltid att sätta dit ett på 14.8V tex för att få upp volten lite.

Sant och smart.
Kollar man upp det och skaffar en kondensator borde man slippa ett extra batteri!
Inte billigare, men garanterat snyggare! Och en markant förbättrad säkerhet till steget.

6 851 Inlägg
30 mars 2011
#38
Svårt att sätta ett 14.8 på dessa bilar, tro mej, jag har kikat runt efter detta. Det är dock inget att rekomendera på dessa bilar.

Nja, 130A och en kass verkningsgrad, eller 80A och bra verkningsgrad?
Sedan skiljer det på DIN normen och SAE normen.
Men då du ändå bor i Jönköping så kom ut till oss i Taberg så kan du får lyssna lite.. wink


4 693 Inlägg
30 mars 2011
#39
Om det är något liknande som på min 9000 så vet jag precis hur jävligt det är, men skönt när det är klart smile

Hade 80A generator och 13.8V relä org, nu sitter det 115A generator (största som passade) och ett 14,8V relä, men det var värt besväret smile

Booyakasha!


Sök