3109
Sök

Tips på: Vart kan jag köpa billiga och snygga aluminium fälgar !??

16 Inlägg
21 januari 2011
Trådstartare
Tjena!
Letar för fullt efter ett par shysta 18" fälgar till min bil.
De bästa återförsäljarna jag hittat än så länge är
Shuwantera.se ( men tror dom gåt i kk lr något, går ej att ringa till dom)
nordendäck.se
gummihuset.se
( modeller som jag fasnat lite för ace hero, och ace monaco )

MEN ÖS PÅ MED TIPS! 
Sugen på att åka runt och kolla lite i helgen eller kolla hemifrån soffan tongue
så snabba svar uppskattas! smile
Tack på förhand. Christoffer

Entreprenör
1 286 Inlägg
21 januari 2011
Vad har du för bil? smile

// Niklas Johansson

16 Inlägg
21 januari 2011
Trådstartare
03:as polo
bultcirkel 5/100 et35

Så vill ha ett par nya fälgar för att få bort lite utav "Gubb stuket" som den har nu med 14" plåtisar och däck bred som skulle platsa på en cresent! wink

Har lyckats få den lite tuffare efter att ha tonat rutorna runt om, och xenon konverterat på hel/halv ljus även vita diod lampor till nummer plåtens belysningen och p-lysena smile

1 168 Inlägg
21 januari 2011
Jag har ace monaco 18" på min, titta gärna där om du vill se dom ur fler vinklar.

Du är inte sugen på fälgar med mer fälgbana annars? hero har väl ingen fälgbana alls, och monaco har ju på 3cm eller något. fälgbana är grejen !

16 Inlägg
21 januari 2011
Trådstartare
Lite både och men fälg bana är riktigt snyggt!
Brorsan hade ett par 18" assa imola på hans saab gjorde sig as bra!
dom är det ju oxå en bred polerad kant på smile
Men du har inga tips på någon sida som säljer fälgar till rätt pris ?

ps. Provade att ställa morbrors audi sommar fälgar framför för att se hur de blev, gjorde sig riktigt bra mjuka och tuffa linjer.  finns bild på min sida bara det att "admin" måste granska infon om bilen innan den visas så kanske inte går att se nu :s bara prova imorgon om du inte ser den d.s.

1 168 Inlägg
21 januari 2011
www.sollebrunnsdack.se har bra priser enligt mig. där har du länkar till fälgarnas hemsida och kan kolla på massa.
antingen en "grov" fälgbana eller helt platta fälgar. funkar inte med liten fälgbana fast polo är relativt liten ändå så det kommer väl se bra ut ändå! är urkass på fälgarnas namn tyvärr, länka 5st du gillar så kan man rösta fram en fälg ! smile

1 168 Inlägg
21 januari 2011
ett tips om du inte ska ha nya fälgar, blocket.se, där kan man få riktigt bra klipp smile

16 Inlägg
21 januari 2011
Trådstartare
Aa har spanat lite där men inte hittat något som falligt i smaken men går att hitta mycket till rätt pris där smile
Köpt två båtar, kite board utrustning och en fyrhjuling via blocket allt till väldigt bra pris tongue

1 168 Inlägg
21 januari 2011
K_Wallin skrev:
Aa har spanat lite där men inte hittat något som falligt i smaken men går att hitta mycket till rätt pris där smile
Köpt två båtar, kite board utrustning och en fyrhjuling via blocket allt till väldigt bra pris tongue

Håll span väldigt ofta. till slut dyker dom upp.
Fräscht!

16 Inlägg
21 januari 2011
Trådstartare
A förhoppningsvis är ju ett tag kvar till 1:a april med så inget större brådska smile

552 Inlägg
21 januari 2011
Jag tror du ska lite större et än 35,

http://www.amring.se/passlist.aspx?carid=531

Hittar du något fint så hojjta till så får du ett humant pris på de tongue

16 Inlägg
21 januari 2011
Trådstartare
Jasså, har bara kollat vad de sitter orginal.
men planerar att köpa så breda som det bara går att få på, 205 kanske 215  om det får plats??
sitter 175 s nu så är som cykel däck wink

men et är det från bult brickan till "ytter kant" (bort från fjäderbenet, mot skärmkanten) på fälgen eller "inner kant" ( Mot fjäderbenet )  ?

552 Inlägg
21 januari 2011
Jag hade kört på 16" 205/45/16 på den bilen. Blir lagom stort och lagom bekvämt. Et är pressningen uttåt bort ifrån fjäderben etc. har jag i alla fall för mig

16 Inlägg
21 januari 2011
Trådstartare
A provade faktiskt att ställa morbrors 16" audi kakor framför vart riktigt snyggt, men skulle vilja ha så lite profil som möjligt men risken finns ju att den blir väldigt stötig hmm

<ska leta upp en bild så får du se hur de vart med 16" arna tyckte de va små tufft>

16 Inlägg
21 januari 2011
Trådstartare
Gick inte att ladda upp bilder i galleriet så du får kolla på profil bilden ist hmm

Är faktiskt lite sugen på 18" ace hero vad kan du fixa för pris på 4 st såna kanske något paket pris med gummi å 35s profil ?

45 Inlägg
21 januari 2011
Gå in på google och sök där efter billig alu så finns det en sida där du hitter billiga ena big_smile

552 Inlägg
21 januari 2011
ACE HERO 7,5X18 5/100 ET35 NAV73,1

Ungefär 1000kr/st + frakt

DURO 225/40R18 92W DP-8100 Eller i 235/40
Eller i 245/40R18

Ungefär 700kr/st + frakt

35or var mycket dyrare...

Tvivlare
2 266 Inlägg
21 januari 2011
är det tekniskt möjligt att få på 18" på en polo? och isåfall, kommer de inte se mupp ut? tongue bara en fundering.

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

16 Inlägg
21 januari 2011
Trådstartare
MantaRobin skrev:
är det tekniskt möjligt att få på 18" på en polo? och isåfall, kommer de inte se mupp ut? tongue bara en fundering.

Finns dom som har lyckats tidigare, jag tycker det blir ganska fräckt ut!
Bedöm själv:  http://www.garaget.org/?car=126640

kolla in min profil bild det är 16" lite för mycket profil men ser rätt cleant och snyggt ut i mina ögon  skulle dock inte skada med någon tum till, men problemet är dock att dom är till min morbrors audi så är helt fel bult mönster hmm

16 Inlägg
21 januari 2011
Trådstartare
FreddeX90 skrev:
Gå in på google och sök där efter billig alu så finns det en sida där du hitter billiga ena big_smile

Redan gjort men tack för tipset smile

Sök