VCRacingTja!
Välkomna till min lilla tråd om mina bilar. Eftersom jag är lite seg av mig ibland så tänkte jag att det är lika bra att slänga ihop bägge bilar i en tråd så att den kanske blir lite aktiv åtminstonde.
Jag tänkte börja med lite historia av min lilla skyline.
I början av mars så började jag leta lite grann på skoj efter en ny bil. Fastnade för skyline ganska rejält men det fanns inga intressanta här i Sverige.
Kollade upp vad Jap-City hade att erbjuda och jag skickade ett mail angående en annan, som tur va så var den såld!
Jag och Kent kom överens om vad jag var ute efter och det dröjde inte lång tid innan jag blev kontaktad av honom där han visade denna bil för mig.
Jag blev nästan kär och speclistan gjorde att jag tog den direkt.
Sen började problemen..... Jag tror att nästan varenda steg i importen krånglade, Kent gjorde dock sitt jobb så bra det gick.
Det var saker utom hans kontroll som ställde till det men han var så hjälpsam som han bara kunde!
Till slut kom bilen till England där den gick genom deras besiktning, bilen fick beröm för att den vara så otroligt ren under till samt att dom aldrig hade sett ett helsystem i titan förr. :cool
Speed Shop Turbo downpipes
Här möter dom Amuse R1 Ti catbacksystemet.
Riktigt fint!
Och här kommer all sång!
Dock berättade Kent för mig att det fanns en buckla på höger bakskärm. Jävlar tänkte jag...
Titta nog under tanklocket....
Men Kent och sin otroliga service erbjöd sig fixa detta åt mig!
Då kändes det mycket bättre!
Sen åkte bilen iväg till Sverige där nästa problem uppstod, inreggningen...
Vad och varför låter jag vara osagt men den 27/1 ska den in på regbesiktningen.
Såhär såg den ut i december.
Ja den är snöig men det finns inte ett saltkorn på flera kilometer så oroa er inte!
Under denna långa resa så har jag hunnit samla på mig en hel del smådelar som jag ska montera. Mycket kolfiber delar...
Tanken är att köra ett lila/kolfiber tema på bilen.
Det första jag köpte var Nismomätare till mittkonsollen!
Sen dök det upp en Arc kylarpanel i titan. Kommer byta ut den mot en längre modell i kolfiber men det blir senare!
Därefter kom det lite allt möjligt.
Kamremskåpa och tändstiftskåpa
En grill.
B-stolpar.
Instegslister.
Huvdämpare.
Listan fortsätter lite grann och fler bilder kommer att dyka upp såsmåningom.
Tanken med tråden är att jag ska få tips och hjälp om fler saker jag kan göra med bilen så allt är uppskattat!
Så, vad tycks?