2781
Sök

Besiktiga med svetsdiff?

KHRacing
23 januari 2011
skjortan skrev:
crrille skrev:
skjortan skrev:
varför säga till? det enda som händer är att man får identisk bromsvärkan?

googlade runt lite och många hade visst lyckats när dom sa att den var diffad

jo men fattar inte varför? han ser ju inte utvändigt att den har en låst diff, han kommer ju inte märka något, och om han anmärker på att du har väldigt jämn bromsvärkan bak så får han väll säga att han är en jävel på att skruva bromsar.. inge mer med det

Han märker det i samma sekund som han svänger runt hörnet för att runda stationsbyggnaden.

Jajjemen!
1 512 Inlägg
23 januari 2011
KHRacing skrev:
Han märker det i samma sekund som han svänger runt hörnet för att runda stationsbyggnaden.

Ja de lär han märka tongue

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.

Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
1 594 Inlägg
23 januari 2011
Manne skrev:
KHRacing skrev:

Inte om det är vinter.

Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab

Jajjemen!
1 512 Inlägg
23 januari 2011
hotrodder skrev:
Manne skrev:
KHRacing skrev:

Inte om det är vinter.

De beror ju på väglaget smile
Här har de varit mildväder ett tag så de är bart på vägar å parkeringar å annat som har varit plogat så här skulle de märkas nu iaf.

Men om de är is eller snö så lär han inte märka de nej smile

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.

Fri fart för ett fritt folk!
14 124 Inlägg
23 januari 2011
annars tar man en av drivaxlarna men kört av pga fattigmans diffen och monterar på ena sidan så är det problemet löst smile

Kör fort så hinner inget hända...

9 117 Inlägg
23 januari 2011
Inga som helst problem att besikta med svetsdiff, gjort det själv ett par gånger och vet många andra som gjort det utan problem. Så svetsa på du!

Ustkaka
506 Inlägg
24 januari 2011
AGA-diff är väll inte värre än en hårt förspänd lamelldiff?
OM han frågar, så säger du att det är lammelldiff, svarar han "den är ju helt stum" eller något sådant svarar du "Ja, det är väll så då, med det ska väll du skita i gubbjävel!" alt. "lammelldiffen funkade inte, så jag shimsa precis in den. Nu är den skitbra, besiktiga vidare nu innan jag häller den här koppen gratiskaffe över dig, stomidgubbe!"

eller något liknande...

ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ก็็็็ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ ก็็็็ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ

Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
1 594 Inlägg
24 januari 2011
Sami-B skrev:
OM han frågar, så säger du att det är lammelldiff, svarar han "den är ju helt stum" eller något sådant svarar du "Ja, det är väll så då, med det ska väll du skita i gubbjävel!" alt. "lammelldiffen funkade inte, så jag shimsa precis in den. Nu är den skitbra, besiktiga vidare nu innan jag häller den här koppen gratiskaffe över dig, stomidgubbe!"

eller något liknande...

*SUCK* ja för man vinner ju allt genom att vara oförskämd, grabbhalva!

Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab

SÄNK MER!
389 Inlägg
24 januari 2011
det beror väll helt på den som besiktigar om han tycker att den får gå igenom med svetsad axel smile

DIESEL-DRIFT
40 Inlägg
24 januari 2011
Trådstartare
hotrodder skrev:
Sami-B skrev:

eller något liknande...

Nä blir nog körförbud direkt om man tjafsar med bes-mannen tyvärr sad

Original är för gubbjävlar :)

DIESEL-DRIFT
40 Inlägg
24 januari 2011
Trådstartare
dahlens skrev:
det beror väll helt på den som besiktigar om han tycker att den får gå igenom med svetsad axel smile

Ja de känns som att de nästan beror på om bes-mannen har vaknat på rätt eller fel sida dehär! tongue

7 274 Inlägg
24 januari 2011
Qvarnis skrev:
hotrodder skrev:
Sami-B skrev:

eller något liknande...

Det är skillnad på att argumentera och att vara oförskämd.
Inga problem att bevisa att besiktningspersonalen har fel.

DIESEL-DRIFT
40 Inlägg
24 januari 2011
Trådstartare
Putteliten skrev:
Inga som helst problem att besikta med svetsdiff, gjort det själv ett par gånger och vet många andra som gjort det utan problem. Så svetsa på du!

Okej låter ju riktigt bra! Får se hur jag  gör! wink

DIESEL-DRIFT
40 Inlägg
24 januari 2011
Trådstartare
Brains skrev:
Qvarnis skrev:
hotrodder skrev:

Det är skillnad på att argumentera och att vara oförskämd.
Inga problem att bevisa att besiktningspersonalen har fel.

Jo visst är de så! smile Men är nog ingen höjdare o hälla kaffet över besiktningspersonalen haha lol Ja förstår precis vad du menar! wink

Ustkaka
506 Inlägg
24 januari 2011
Det jag menar är att det är inte olagligt med en väldigt hårt förspänd lammeldiff. Vilket i princip är samma sak som en AGAliserad diff

ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ก็็็็ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ ก็็็็ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ

DIESEL-DRIFT
40 Inlägg
24 januari 2011
Trådstartare
Sami-B skrev:
Det jag menar är att det är inte olagligt med en väldigt hårt förspänd lammeldiff. Vilket i princip är samma sak som en AGAliserad diff

Okej låter ju riktigt bra detta isf! big_smile Tackar för svaret! cool

Ustkaka
506 Inlägg
24 januari 2011
men glöm inte att tala om för katetergubben att det är lamell om han blir frågande, och skit i kaffet.

DIESEL-DRIFT
40 Inlägg
24 januari 2011
Trådstartare
Sami-B skrev:
men glöm inte att tala om för katetergubben att det är lamell om han blir frågande, och skit i kaffet.

det ska jag inte glömma! wink

KHRacing
24 januari 2011
Sami-B skrev:

Inte samma överhuvudtage då de uppför sig titalt olika. bara tänk på vad du skrev.

Hårt spänd diff
---------------
SVETSAD diff

Down n`out
514 Inlägg
25 januari 2011
KHRacing skrev:
skjortan skrev:
crrille skrev:

googlade runt lite och många hade visst lyckats när dom sa att den var diffad

jo men fattar inte varför? han ser ju inte utvändigt att den har en låst diff, han kommer ju inte märka något, och om han anmärker på att du har väldigt jämn bromsvärkan bak så får han väll säga att han är en jävel på att skruva bromsar.. inge mer med det

menade i bromsprovarn, men tänkte inte på det du sa :S

Down n`out

Sök