4303
Sök

Sidoblinkersen, lyser och blinkar hur? 740

64 Inlägg
24 januari 2011
Trådstartare
Undrar hur man ska göra för att koppla lysande blinkers då den också ska blinka i takt med dom övriga fram och bak blinkers. Kopplade från + på position ljuset på + på blinkers om jag inte har helt fel för mig så lyser den endast då och inte blinkar. hur kopplar jag för att då den att lysa när position ljuset är igång och blinkar när jag blinkar. de ska blinka i takt med de övriga. hur gör jag med relä och sånt? har en 740.

p.s är det lagligt då det är en sidomarkering (orange) och blinkar när jag blinkar? mvh oskar!

mulle mek
679 Inlägg
24 januari 2011
oggew skrev:
Undrar hur man ska göra för att koppla lysande blinkers då den också ska blinka i takt med dom övriga fram och bak blinkers. Kopplade från + på position ljuset på + på blinkers om jag inte har helt fel för mig så lyser den endast då och inte blinkar. hur kopplar jag för att då den att lysa när position ljuset är igång och blinkar när jag blinkar. de ska blinka i takt med de övriga. hur gör jag med relä och sånt? har en 740.

p.s är det lagligt då det är en sidomarkering (orange) och blinkar när jag blinkar? mvh oskar!

det finns redan 20 andra trådar på nätet om lysande blinkers...
det är simpelt, klipp minus kabeln på sido blinkersen sen drar du en kabel från minusen på lamp kontakten till plusen på p-ljuset så lyser den konstant när p-ljusen lyser, och blinkar i otakt med vanliga blinkers när du blinkar.
´Blir buss blinkers funktion.

Gasar tills det Rasar !!!

64 Inlägg
24 januari 2011
Trådstartare
Tack. men jag vill inte ha otakt hur gör jag då? de är de jag vill ha fram hur jag får den i takt med de andra fram och bak blinkers.

mulle mek
679 Inlägg
24 januari 2011
oggew skrev:
Tack. men jag vill inte ha otakt hur gör jag då? de är de jag vill ha fram hur jag får den i takt med de andra fram och bak blinkers.

finns omkopplare o köpa, den skiftar mellan -/+ när du blinkar så går dom i takt.
men har inte kört så, massa extra jobb. va spelar det för roll om dom går i takt ?  det syns iaf

64 Inlägg
24 januari 2011
Trådstartare
Kanske inte spelar nog roll men vill ha de i takt. vad heter en sån omkopplare och vet du om det är lagligt att ha såhär?

mulle mek
679 Inlägg
24 januari 2011
oggew skrev:
Kanske inte spelar nog roll men vill ha de i takt. vad heter en sån omkopplare och vet du om det är lagligt att ha såhär?

lagligt är det inte. för blinkers funkar inte som dom ska. dom ska inte lysa konstant, och man kan inte kalla det sidomarkeringar , för sidomarkeringar sitter inte ihop med sido blinkers.

allt beror på vilken polis man möter och beteendet mot dom. vill dom så kan dm bötfälla dig, lr ge ombesiktning på just blinkers .

men det är så många som kör så , så det ska inte va någa problem. kör själv så på min 940  en gång har jag fått klagomål, dom undrar varför dom lyser hela tiden. sa bara att det är jordfel och att jag håller på att laga felet tongue då sa dom inge mer.

64 Inlägg
24 januari 2011
Trådstartare
Okej tack, nu till min sista fråga. vad heter en sådan omvandlar och var sätter man den, hade varit snällt om du kunnat göra ett kopplings schema till mig i paint eller photoshop snabbt och smidigt. hade varit nice tack!

Sök