Tjena!
Nu är det äntligen äntligen dags för en update! Kom hem från Narvik i Fredags och efter besök i helgen så blev det dags för garaget
Steg 1, ta bort tanklocket. Jag tänker skicka in det på kromning eftersom från fabrik så är det polerad aluminium som är klarlackad. Och klarlacken har såklart släppt, oxiderat aluminiumet osv.
Utgångsmaterialet efter bara 4000 mil på bilen.
Bedrövligt!
Som tur är skall det fixas till.
Den sitter ihopsatt med dessa plastpinnar. Fick loss den första, resten gick sönder.
Om det finns någon här som är duktig på svarvning så hör gärna av dig! Jag tänker mig att jag vill byta ut dessa plastpinnar mot metallstavar (rostfritt) och e-clips. Jag har svarv på jobbet, men har aldrig svarvat förr.
Hör ingen av sig så måste jag väl försöka själv
Alltihopa isärplockat!
Då riktade jag in mig på att börja ta av fronten.
Här nedan kommer bilder på varför.
Bilen har ju en helt enormt stor motor, och vass kam från fabrik (manligt!) Så det är riktigt mycket vibrationer.
Detta medför att delar kan dra sig lite ur läge och vanligt på dessa Vipers är att det är sjukt stora glipor i fronten.
Det kan också bero på att någon har tagit isär det och inte stoppat ihop det med shimsen på rätt ställen.
Så här ser min ut i dagens läge.
Märkte direkt amerikansk kvalité på skruv när jag började lossa det... Kom ihåg, 4000 mil...
När jag sedan skulle koppla ur dimljuset på förarsidan så hittade jag detta fina mek under 3 lager eltejp... snyggt!
Och det fick duga för idag, avslutar med en bild på världens snyggaste bakdel!
Och en bild som man nästan kunde tro var tagen ur Batman!