2695
Sök

Passar a3-03 strålkatarna till a3-00

Elektriker
25 Inlägg
28 januari 2011
Trådstartare
Jag har en a3 ts -00 med dom gamla strålkartarna,.. så jag undrar om dom nya strålkastarna passar, 03 och uppåt.
alltså el sockeln, om det är bara att trycka i och sen tuta att köra ..?
mvh

Livet börjar vid 200km/h ..

122 Inlägg
29 januari 2011
Ser du inte själv att passformen är totalt annorlunda?

Administratör
2 978 Inlägg
29 januari 2011
Har ett svagt minne av att det ska gå att få det att passa men man måste modda lite smågrejjer och om dom smågrejjerna innebär kontaktsockeln är jag dock osäker på...

En kopp av den svarta såsen...

DO IT LOW STYLE
1 342 Inlägg
29 januari 2011
facelift strålkastarna är aningen större och jag vill minnas att fästpunkterna inte stämmer heller.

Bilskadeentusiast
291 Inlägg
30 januari 2011
PorreHattyr skrev:

Vad bygger den faktan på? ditt ögonmått?

Formerna är ju mycket lika. Bara det att strålkastaren är 2-delad. Oftast när det gäller facelift passar det bra. Men vissa modds kan krävs. Men det är inte svårt att bygga om kontakstyckena jag gjorde det på min golf vr6.

122 Inlägg
30 januari 2011
KBerglund skrev:
PorreHattyr skrev:

Formerna är ju mycket lika. Bara det att strålkastaren är 2-delad. Oftast när det gäller facelift passar det bra. Men vissa modds kan krävs. Men det är inte svårt att bygga om kontakstyckena jag gjorde det på min golf vr6.

Med tanke på att 03 och uppåt är en helt ny generation som har en helt annan jävla front och passform så passar dom GARANTERAT inte. 8L har en ganska platt front medan 8P har en väldigt krökt front. Hur fan ska du få dom att passa?

Thorssa
31 januari 2011
PorreHattyr skrev:
KBerglund skrev:
PorreHattyr skrev:

Med tanke på att 03 och uppåt är en helt ny generation som har en helt annan jävla front och passform så passar dom GARANTERAT inte. 8L har en ganska platt front medan 8P har en väldigt krökt front. Hur fan ska du få dom att passa?

Den gamla generationen A3 finns även som -03: http://www.blocket.se/skaraborg/Audi_A3 … =4&w=3

122 Inlägg
31 januari 2011
Thorssa skrev:
Den gamla generationen A3 finns även som -03: http://www.blocket.se/skaraborg/Audi_A3 … =4&w=3

Ja men inte 03 och uppåt, som trådskaparen skrev.

Sök