3598
Sök

Störande bilannonser.

5 198 Inlägg
1 februari 2011
turboforssen skrev:
gamlingen skrev:
zoopåse skrev:
Jag stör mig mycket på otrevliga annonser som radar upp vilka som inte ska kontakta annonsören. "Oseriösa, testpiloter, däcksparkare eller rödhåriga göre sig inte besvär" Vad är det för mening med det? Det enda det säger är ju att säljaren är otrevlig.

Sedan är det jobbigt med alla särskrivningar, stora bokstäver och felstavningar. Det räcker ju med att kolla ett par olika annonser om man är osäker på hur man stavar "RÖST FRI" eller "NY SKATAT".

Jag tycker även man kan skriva så mycket som möjligt om bilen om man inte vill ha mail med frågor.

är man osäker på stavningen som tydligen 95% av annonsörerna är,så bör man låta nån som kan läsa igenom ock korrigera annonsen.

ha ha ha tongue

Nu va ju detta ingen annons så.... cool

Seg bôvel
322 Inlägg
1 februari 2011
Något som jag tycker är jobbigt är om man söker på en bil med en viss utrustning, t.ex. "Volvo 240 AC Elhissar centrallås", och får fram en massa jävla annonser där det står typ "Bilen har EJ AC, Elhissar eller centrallås, alltså inget som kan krångla".
Allt för att synas på fler sökningar...

4 637 Inlägg
1 februari 2011
Särskrivningar.

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
1 februari 2011
DuelBall skrev:
Något som jag tycker är jobbigt är om man söker på en bil med en viss utrustning, t.ex. "Volvo 240 AC Elhissar centrallås", och får fram en massa jävla annonser där det står typ "Bilen har EJ AC, Elhissar eller centrallås, alltså inget som kan krångla".

Eller så är det för att förklara, för som jag förstått det så är det nästan viktigare för folk att bilen har AC än att bilen är i bra skick. Så jag brukar skriva om bilen har AC eller ej. eller om den har hissar eller vevar t,ex.

Då slipper man att onödiga spekulanter ringer o tar upp ens viktiga tid när dem ändå lägger på när de får reda på att den inte har AC.
Senast redigerat av AcesHigh666 (1 februari 2011)

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

391 Inlägg
2 februari 2011
AcesHigh666 skrev:
DuelBall skrev:

Eller så är det för att förklara, för som jag förstått det så är det nästan viktigare för folk att bilen har AC än att bilen är i bra skick. Så jag brukar skriva om bilen har AC eller ej. eller om den har hissar eller vevar t,ex.

Då slipper man att onödiga spekulanter ringer o tar upp ens viktiga tid när dem ändå lägger på när de får reda på att den inte har AC.

+1 för det finns bilar som är utrustade med eller utan AC smile T.ex

Sen finns det bra många tröga köpare som inte vet vad dom ringer på big_smile fast man har skrivit mycket info.
Senast redigerat av Xabin (2 februari 2011)

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
2 februari 2011
Slickk_dude skrev:
Kollar runt på blocket en del på just bilannonser.
Det finns inget mer störande/irriterade när man läser en bilannons och på rubriken står det "Lågmilare" man blir ju lite nyfiken och kollar hur lite den har gått då har den gått 16500 mil (opel astra - 99)

Då borde ju min vara en lågmilare också. en väldigt tidig 01'a med 13100 mil på klockan när jag köpte den för några månader sen. tongue

Men jag stör mig mest på kassa bilder, alla särskrivningar och t.ex "pratar bara svenska", no cash no car fastän bilen kanske inte kostar mer än 3000 och är jordens skräphög...

Felstavningar kan ju mycket väl bero på dyslexi, men det finns ju extremfall där inte ens stavningsprogram hjälpt. hmm
Senast redigerat av Opelmadness (2 februari 2011)

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

1 212 Inlägg
2 februari 2011
kanske någon som kan redigera texten och ge en vink till säljaren, att så här skall annons utfarandet vara...
http://www.blocket.se/kalmar/Vw_golf_1_ … 10&w=3

Tog ett tag innan jag insåg att bilen förmodligen har dragkrok och inte är krockad.
// detta skrivet på http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 1#p2604321 //

vad fan! hela stolpen behöver inte vara grön, kör....

huh?
10 427 Inlägg
2 februari 2011
Jag stör mig mest på att folk skriver om färgade lysdioder och baslåda
istället för mer relevanta grejer. Har inget bra exempel just nu, men det
har hänt att jag har sett en eller annan totalt intetsägande annons (bortsett
från viktiga detaljer som blåa lysdioder, x eller y-baslåda osv).

189 Inlägg
2 februari 2011
Stör mig som fan när det finns flera bilder på bilen, men alla är utifrån, säljaren har inte haft en tanke på att ta en bild på inredningen. Tycker att om man ändå betalar för extra bilder så är det ju snabbt att ta ett kort inifrån.

“Sure it's quiet, for a diesel. But that's like being well-behaved… for a murderer.” Jeremy Clarkson

Tvivlare
2 266 Inlägg
2 februari 2011
hittade en annons för ett tag sen där de stod något i stil med "stereo med bla bla bla baslåda bla högtalare hit o dit" men längst ner stod de "stereon medföljer ej bilen"........... WTF?! neutral

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

Gött mos
1 096 Inlägg
2 februari 2011
MantaRobin skrev:
hittade en annons för ett tag sen där de stod något i stil med "stereo med bla bla bla baslåda bla högtalare hit o dit" men längst ner stod de "stereon medföljer ej bilen"........... WTF?! neutral

Skriver man så då är man ju dum i huvudet, på riktigt.

Dragracing - You can't have more fun still wearing your pants.
www.TeamPonyDrift.com - www.Facebook.com/TeamPonyDrift
www.Bonnmeck.se - www.Facebook.com/TeamBonnmeck

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
2 februari 2011
Kollar ofta blocket, eller rättare sagt har det som startsida, med saker jag alltid söker som bevakningar, t.ex Veteranbildelar m.m

Förutom att man ibland kollar in någon bil(som tidigare nämts) och det står felfri lack, fin inredning, kanonfräsh, och bilderna visar ett ök med lacksläpp på stötfångare, nersliten förarstol, smutsig invändigt och utvändigt, då känner inte jag att det är seriöst. Likaså att man ska maila sitt telefonnummer så ringer säljaren upp, känns också skumt för mig.

Men det jag ändå går i taket på är när det kommer en annons med delar, som antlingen är på tok för dyra(bara för att det är veterandelar är inte allt värt sin vikt i guld!), folk som säljer något för ett högre pris än fyndpris, men det på bilden är inte samma sak som beskrivs i texten. OCH när det kommer en annons som det står ett lite högre pris på och säljaren skriver "Säljes endast för 2000kr annars blir det tippen" för att folk ska nappa och inte låta sakerna gå till spillo mad

Bara lite saker som jag tänker på...

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...

Rumpmas
3 860 Inlägg
2 februari 2011
Volvo1968 skrev:
Kollar ofta blocket, eller rättare sagt har det som startsida, med saker jag alltid söker som bevakningar, t.ex Veteranbildelar m.m

Förutom att man ibland kollar in någon bil(som tidigare nämts) och det står felfri lack, fin inredning, kanonfräsh, och bilderna visar ett ök med lacksläpp på stötfångare, nersliten förarstol, smutsig invändigt och utvändigt, då känner inte jag att det är seriöst. Likaså att man ska maila sitt telefonnummer så ringer säljaren upp, känns också skumt för mig.

Men det jag ändå går i taket på är när det kommer en annons med delar, som antlingen är på tok för dyra(bara för att det är veterandelar är inte allt värt sin vikt i guld!), folk som säljer något för ett högre pris än fyndpris, men det på bilden är inte samma sak som beskrivs i texten. OCH när det kommer en annons som det står ett lite högre pris på och säljaren skriver "Säljes endast för 2000kr annars blir det tippen" för att folk ska nappa och inte låta sakerna gå till spillo mad

Bara lite saker som jag tänker på...

Ja, angående prissättningen kan man väl egentligen inte säga så mycket. Var och en får ju sätta priser som de vill och om de får sålt eller inte är ju en annan femma. Jag kan erbjuda dig min slitna, äckliga blå musmatta för 500 spänn. Visst är jag dum i huvudet om jag tror att den är värd det, men du behöver ju inte köpa den.

Är det ovanliga veterandelar kan jag förstå att det känns surt om säljaren vill ha det dubbla mot vad de brukar gå för. Men vill du ha delarna och inte hittar dom på annat håll får du ju betala vad de kostar hos den som har dom. Tillgång och efterfrågan.

7 392 Inlägg
2 februari 2011
nja det där med telnr kan jag förstå,, jag kan inte alltid svara pg mina arbetstider,, så jag kör hällre mail,, men är seriös endå wink

138 Inlägg
5 februari 2011
Trådstartare
Apropå störande annonser

http://www.blocket.se/gavleborg/Bmw_323 … 10&w=2

Personen börjar med stor bokstav när han skiver ett ord...

"Byter in den om den inte säljs nu.
2011-02/15 Då byter jag in den"

"Är ingen behöv av att bli av med den."

Hur ska han ha det, tydigen så har han behov att bli av med den...
Senast redigerat av Slickk_dude (5 februari 2011)

5 198 Inlägg
5 februari 2011
Slickk_dude skrev:
Apropå störande annonser

http://www.blocket.se/gavleborg/Bmw_323 … 10&w=2

Personen börjar med stor bokstav när han skiver ett ord...

[i]"Byter in den om den inte säljs nu.
2011-02/15 Då byter jag in den"[i/]

[i]"Är ingen behöv av att bli av med den."[i/]

Hur ska han ha det??

*Dödsbo Bil
Ingen sönderskurvad bil.63åring körde
Bilen.
Säljs Endast pga Barn 2 år,
Behöv av Kombi*

Hur ska han ha det ?

Trucker
2 710 Inlägg
5 februari 2011
Annevare skrev:
Stör mig som fan när det finns flera bilder på bilen, men alla är utifrån, säljaren har inte haft en tanke på att ta en bild på inredningen. Tycker att om man ändå betalar för extra bilder så är det ju snabbt att ta ett kort inifrån.

Där har du faktiskt en poäng! Stör mig bra mkt på de där.. o det blir ej bättre av att man kanske är intresserad av bilen men gärna vill se inredningsbilder! Kan i värsta fall bli att man låter bli den bilen wink

Fart missbrukare

689 Inlägg
5 februari 2011
Remiss skrev:
M103 skrev:
Maskerad nummerplåt, skitiga bilar, skitig inredning, 99% rostfri.

Kan tyckas irriterande men jag förstår dom som gör det...

Hade du gett mig ditt reg nr kan jag logga in på bilprovningen, boka besiktningar tex osv och det gäller alla bilar som står på dig och det är ju inge vidare.

Någon som vill jävlas eftersom att du inte ville pruta via telefon tex skulle kunna få för sig att göra något sånt..

Hur vågar du köra omkring med nummerplåtarna på i trafiken då? finns ju massa andra som kan se ditt regnummer och boka besiktning åt dig yikes

345 Inlägg
5 februari 2011
n_andersson skrev:
Remiss skrev:
M103 skrev:
Maskerad nummerplåt, skitiga bilar, skitig inredning, 99% rostfri.

Hade du gett mig ditt reg nr kan jag logga in på bilprovningen, boka besiktningar tex osv och det gäller alla bilar som står på dig och det är ju inge vidare.

Någon som vill jävlas eftersom att du inte ville pruta via telefon tex skulle kunna få för sig att göra något sånt..

Hur vågar du köra omkring med nummerplåtarna på i trafiken då? finns ju massa andra som kan se ditt regnummer och boka besiktning åt dig yikes

Dom måste veta personnumret på personen för att kunna göra en besiktningsbeställning via nätet.
Senast redigerat av RoberthR (5 februari 2011)

Supra Club Sweden

Tvivlare
2 266 Inlägg
5 februari 2011
RoberthR skrev:
n_andersson skrev:
Remiss skrev:

Dom måste veta personnumret på personen för att kunna göra en besiktning

Busenkelt att skaffa.

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

Sök