2987
Sök

Bil schampo som inte tar vax ?

1 045 Inlägg
5 februari 2011
Ogillar att ha en onödig hinna på bilen som förtar arbetet av min polering och mitt lackskydd winkcool

får man fråga vad du menar här ?
menar du att den tar bort lackskyddet ?

varför skulle det stanna kvar en hinna efter just detta schampo ?

du får nog förklara dig lite mer så man förstår din tanke.

Bilvårdstekniker & Fotograf
4 418 Inlägg
5 februari 2011
mattiass skrev:
Jill skrev:
Ogillar att ha en onödig hinna på bilen som förtar arbetet av min polering och mitt lackskydd winkcool

Det kan jag faktiskt hålla med om :p Jag föredrar schampon utan vax, ett billigt och bra schampo är ju Concept Autoschampo

Finns många bra schampon som man kan välja och vraka mellan... dock kommer Turtle-produkter inte i närheten av våra bilar! cool

Cupra_
5 februari 2011
Trådstartare
Näe det är väl inget att hänga i granen egentligen,, menade bara att det är lättillgängligt och att det, för mig, inte tagit bort vaxet nämnvärt.. Sj kör jag med Smartabs gloss schampo och det tycker jag är kalas smile

40 Inlägg
5 februari 2011
Jill skrev:
mattiass skrev:
Jill skrev:

Det kan jag faktiskt hålla med om :p Jag föredrar schampon utan vax, ett billigt och bra schampo är ju Concept Autoschampo

Finns många bra schampon som man kan välja och vraka mellan... dock kommer Turtle-produkter inte i närheten av våra bilar! cool

Håller med dig Jill, tycker också inte så mycket om Turtle Produkter...wink

Dodo Juice, ValetPro,...
GuntherM Car Detailing

Rekondare
254 Inlägg
5 februari 2011
Jill skrev:
mattiass skrev:
Jill skrev:

Du får citera den som tipsade om turtle så folk inte tror jag gillar Turtles rävpiss yikes

Cupra_
5 februari 2011
Trådstartare
Nej det var jag som tipsade om det, men som sagt, inget bra eller fint schampo. Men för mig blev bilen ren och vaxet var kvar.  Sj billigare kör jag numer som sagt med smartabs gloss schampo, billigare och bättre än turtle. Anledningen till att jag tog upp turtle är att det går att köpa i princip var som helst och att det gav MIG ett bra resultat. Just ZIP, de andra har jag ej prövat men jag vet att deras rubbing o vaxer är shajt..

1 045 Inlägg
6 februari 2011
Jill hade du inget svar på min fråga ovanför ditt förra svar ?
vart lite nyfiken hur du tänkte.

Bilvårdstekniker & Fotograf
4 418 Inlägg
6 februari 2011
NMI skrev:
Jill hade du inget svar på min fråga ovanför ditt förra svar ?
vart lite nyfiken hur du tänkte.

Sorry sorry, jag missade det helt... så jag tar det nu cool

NMI skrev:

får man fråga vad du menar här ?
menar du att den tar bort lackskyddet ?

varför skulle det stanna kvar en hinna efter just detta schampo ?

du får nog förklara dig lite mer så man förstår din tanke.

Ett lackskydd ger en ren och blank bli med en djup och bra lyser om man har gjort rätt. Tom vissa vaxschampon har jag sett förtar glansen i lackskyddet och nästan dämpar det blanka. Vissa riktigt rena schampon med carnauba vax kan ibland funka bra ändå.
Sen till schampon med avrinningseffekt, dom har en tillsats, som stöter ifrån vattnet från lacken. Det finns olika typer, dom som porlar sig, och dom som sakta rinner av, men flera jag ha testat förtar den unika glansen som man skapat med lackskyddet.

Är nog bla Ditec och TefCar förbjuder att man vaxar eller har vaxshcampo på deras lackskydd.

Hoppas att det gav svar på din fråga.

1 045 Inlägg
7 februari 2011
tacakr då hänger jag med hur du tänkte,, lät som det skulle ta bort lackskyuddet när du skrev så kort först,

visst så är det ju alltid med dom flesta schampon inget man kan göra,,
men detta schampo ger riktigt bra blänka jämfört med många schampon och är riktigt bra jobba med,,, och tar inte bort vax,

sen att ditec m,m förbjuder att använda vax schampoo är ju bara svammel,,

men som sagt jag skulle dock ändå kolla på vax schampo eller liknande,, den glans du pratar om att han missar är nog inget han kommer märka på en bil som bara är vaxad ..

876 Inlägg
7 februari 2011
Sanego Waxschampoo gillar jag enormt mycket. Ger en bättre yta att tvätta med detta schampoo än att vaxa sin bil med Biltemas hårdvax.
Annars är Ultimas schampoo riktigt bra. Det i kombination med en riktig fårskinnshandske är lyxigt big_smile

OEM <3
6 957 Inlägg
9 februari 2011
Använder mig av detta: http://www.smartab.com/retail/images/pr … hampoo.jpg

Funkar riktigt bra!

OEM <3

Sök