3944
Sök

Lager fråga T5 motor 850

546 Inlägg
31 januari 2011
Trådstartare
nu när jag ska renovera min motor så undrar jag om jag klarar mig med org ram/vevlager? lr ska jag köpa starkare lager? motor ska klara CA 400hästar.

8 253 Inlägg
31 januari 2011
Original ska hålla, men det är ju inte fel att titta på värre. D5:ans ramlager kostar ju lika mycket som dem vanliga på volvo och D5 är bättre. D5:ans vevlager är också bättre, men dem är avsevärt mycket dyrare än vanliga. Och ramlagren lär man köpa på volvo så man får rätt storlek.

546 Inlägg
31 januari 2011
Trådstartare
okej ska kolla på det
topplockspackning/topplocksbultar kan man ta dom org? eller ska man titta på andra där med?

8 253 Inlägg
31 januari 2011
Original bultar (nya självklart) och packning funkar utan bekymmer
Senast redigerat av Marlboroman (31 januari 2011)

16 Inlägg
19 juli 2011
finns det något VO nr på vevlagrena? verkar ju vara rena reketforskningen att få fram när man frågar på volvo.

183 Inlägg
19 juli 2011
Marlboroman skrev:
Original ska hålla, men det är ju inte fel att titta på värre. D5:ans ramlager kostar ju lika mycket som dem vanliga på volvo och D5 är bättre. D5:ans vevlager är också bättre, men dem är avsevärt mycket dyrare än vanliga. Och ramlagren lär man köpa på volvo så man får rätt storlek.

D5:ans ramlager kostar ju lika mycket som dem vanliga på volvo
men dem är avsevärt mycket dyrare än vanliga.  Skrivet fel eller? big_smile

16 Inlägg
19 juli 2011
nej, du läste fel. står ju att vevlagrena till D5 är bättre men de är dyrare! Ram-lagrena kostar lika mycket tongue

8 253 Inlägg
19 juli 2011
cdx873v skrev:
finns det något VO nr på vevlagrena? verkar ju vara rena reketforskningen att få fram när man frågar på volvo.

Klart det finns, men om den på disken är någotlunda kompetent så räcker det att man uppger årsmodell och modell på motorn så ska dem kunna ta fram det.

Forummoderator
10 576 Inlägg
19 juli 2011
Lind4hl skrev:
Sputterlagren kan man ju smälla i när man ändåså håller på! smile

Det är lättare sagt än gjort, det krävs snudd på en raketforskare för att lista ut vilka ramlager man skall ha. Volvo själva har INGEN aning och det hjälper föga att ha regnummer eller motorkoder med sig tyvärr

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

8 253 Inlägg
19 juli 2011
torpis skrev:
Lind4hl skrev:
Sputterlagren kan man ju smälla i när man ändåså håller på! smile

Det är lättare sagt än gjort, det krävs snudd på en raketforskare för att lista ut vilka ramlager man skall ha. Volvo själva har INGEN aning och det hjälper föga att ha regnummer eller motorkoder med sig tyvärr

Ramlager är ingen konst egentligen. Det handlar om att dem ska plocka fram tabellen, som annars återfinns i haynesböckerna, och även på nätet. Sen lär man ju ha koll på märkningen av vev och block. Och att volvo inte för logg över dem märkningarna kan jag väl förstå. Men visst är det lite rassel att beställa, men gör man hemläxan är det inga störe bekymmer

Sök