3294
Sök

Peugeot startar ej längre....

2 Inlägg
31 januari 2011
Trådstartare
Hallå. har en peugeot 306 99:a 1,8 16v som har strulat lite på sistone.
det hela började med att bilen inte startade en morgon, så jag åkte till skroten fixade en tändkassett då startade möget med en gång. körde  ca 5 dagar så en dag kom jag till jobb skulle hem efter ett tag då vill den inte starta provade typ 4 ggr lät bilen stå i 5 min provade igen skiten startade går jätte fint. dagen efter ska jag åka och handla startar inte har bytat vevaxellägesgivaren, har kollat BENSINEN och den kommer fram,har provar att dra igång den funkar inte. har dock inte bytat stiften men den har ju gått jätte fint i motor rycker inte ryker inte hoppar inte fram utan går rent. hur kollar man gnistan på en tändkassett?? är tacksam för svar
mvh jonas

543 Inlägg
5 februari 2011
Jag har själv haft liknande problem, min 306a ville inte starta ibland och då kunde jag precis kört med, eller så kunde den ha stått länge och ändå inte starta.

Enligt Haynes så har 306an problem med fukt..
Enligt dom så ska man ta av alla kontakter till givare osv..  och göra ren dom och sen spraya dom med typ wd40 eller 5-56.. efter jag gjort det så går nu min 306 som en klocka, startar jämt..

Trött och bitter?? javisst!

Sök