3044
Sök

En fråga angående laddtryck

176 Inlägg
2 februari 2011
Trådstartare
Hejsan, har en volvo v40 2.ot 99, har varit inne på många bilar här på garaget å sätt att vissa höjer laddtrycket ganska så bra utan att ha varken chippat eller någon liknande, men jag kan inte höja mer än 0.1 bar mer än orginal dvs 0.4 bar. hur kommer det sig ? tack på förhand

När pinnen går av på laddmätaren så är det dags att släppa lite på gasen :p

8 254 Inlägg
3 februari 2011
Olika motorstyrningar är olika känsliga för tryckökningar. Sen hanteras ökat tryck olika beroende på vilken motorstyrning man har och vilka säkerhetsmarginaler som finns. I ditt fall beror det på att du inte får nåt extra bränsle och då spikar det rätt omgående.

176 Inlägg
3 februari 2011
Trådstartare
Marlboroman skrev:
Olika motorstyrningar är olika känsliga för tryckökningar. Sen hanteras ökat tryck olika beroende på vilken motorstyrning man har och vilka säkerhetsmarginaler som finns. I ditt fall beror det på att du inte får nåt extra bränsle och då spikar det rätt omgående.

Tack för svaret smile , har du nåt tips på hur jag kan fixa så ja får mer soppa å kan höja laddet litegran utan att det spikar ? måste jag chippa eller går det på något annat sett ?

8 254 Inlägg
3 februari 2011
volvo_turbo_v40 skrev:
Tack för svaret smile , har du nåt tips på hur jag kan fixa så ja får mer soppa å kan höja laddet litegran utan att det spikar ? måste jag chippa eller går det på något annat sett ?

Det är chip som gäller om du vill ha högre tryck och effekt riskfritt.

176 Inlägg
3 februari 2011
Trådstartare
Marlboroman skrev:
volvo_turbo_v40 skrev:

Det är chip som gäller om du vill ha högre tryck och effekt riskfritt.

okey smile någon billig firma som har chipp som man sätter i själv ? eller måste man lämna in bilen ?

43 Inlägg
6 februari 2011
någon som vet om alla 940 bensin pumpar passar på 940 16v? det ska vara den under.

Sök