6 februari 2011
Trådstartare
Tjena, detta är mitt första inlägg här. Nu är det så att efter flera timmars läsning på garaget.org så bestämde jag mig för att försöka "fixa" min stereo. Det var nämligen så att minnet inte sparades efter att man stängt av bilen. Detta gäller en passat årsmodell 1999. Det jag gjorde var att jag klippte den röda och den gula kabeln som gick in i iso:n som kom från stereon. Sedan klippte jag de två andra kablarna som kom från bilens isokontakt. Mha 2 såkallade sockerbitar satte jag ihop kablarna igen fast dvs tvärt om. Alltså bytte jag plats på gul och röd. Men efter detta vägrade stereon starta. När jag bytte tillbaka kablarna som dom var fast hållandes av sockerbitar såklart så funkar stereon fortfarande inte. Lite skumt då kablarna är precis som dom var i början fast dom sitter ihop med sockerbitar istället för iso kontakterna..
En parantes är att en röd lampa blinkar på stereon som förut men när jag sätter på "displayenheten" så händer inget när jag trycker på power. Hur kan jag lösa detta ?