2577
Sök

Dimljus lyser när man svänger

Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
1 594 Inlägg
8 februari 2011
Vettemannen skrev:
Hejkel skrev:
På nya skoda yeti finns det kurvljus & sedan när du gör väldigt kraftiga rattutslag så tänds en extra lampa åt hållet du ska på för att lysa upp extra helt enkelt. smile

Sätter jag på blinkersen så tänds det en stark lampa som sitter längst fram på skärmens högra resp. vänstra sida och det redan -86 på min Vette.

/Benny

-72 på en Eldorado Cabbe jag servar.

Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 237 Inlägg
8 februari 2011
hotrodder skrev:
Vettemannen skrev:
Hejkel skrev:
På nya skoda yeti finns det kurvljus & sedan när du gör väldigt kraftiga rattutslag så tänds en extra lampa åt hållet du ska på för att lysa upp extra helt enkelt. smile

Sätter jag på blinkersen så tänds det en stark lampa som sitter längst fram på skärmens högra resp. vänstra sida och det redan -86 på min Vette.

/Benny

-72 på en Eldorado Cabbe jag servar.

Jo, jag vet....Caddy var tidiga med detta!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

537 Inlägg
8 februari 2011
Spelis skrev:
Bara jag som tycker att det är otroligt fult och ser ut som att ena dimljuset bara har slocknat?

På Passat och Tiguan sitter lampan inan för huvudstrålkastar glaset, det gör ju att det inte ser "trasigt" ut.

Supraman
2 300 Inlägg
8 februari 2011
Skitbra grej, folk vet ju inte hur man använder blinkers så med detta får man en liten aning vart dom e på väg iaf tongue

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

volvolover
667 Inlägg
9 februari 2011
Trådstartare
Stefan Varberg skrev:
Skitbra grej, folk vet ju inte hur man använder blinkers så med detta får man en liten aning vart dom e på väg iaf tongue

det har du faktist en bra poäng i! MEN! alla som inte är medvetna om det förstår säkert inte detta..
dom som inte är intresserade av bilar märker sällan när det är smådetaljer som skiljer lr om dety är ngt fel lr sånt, inte alla men dom flesta..

Det är inte hastigheten som dödar, det är smällen

Sök