va i garaget en sväng igår. men hände inte så mycket mer än att jag svetsade klart bågen och började greja med stolsfesterna. Tog tyvärr inga bilder på det. Ska även försöka göra klart ritningen på länkarmarna i bak i veckan så att jag kan börja göra dom.
Nu är det dags för uppdatering va ett tag sen sist men har vart mycket nu med nytt jobb o folk som velat få sina avgassystem o bilar lagade Har i alla fall fått bågen helt klar o börjat sätta i golvet i sittbrunnarna. Har börjat fundera lite på vad för tank man ska ha, om det ska vara plast eller alu, 20 eller 40 liter osv. men har hittat en skumfyld i plast på 30l som borde fungera bra.
Har även börjat fundera på stötdämpar val. nån som provat ATV eller MC dämpare? eller vart har ni andra köpt era stötfämpare? köpte en till en ATV för att mäta o testa lite. se om det fungerar
Fick ett paket idag undra vad det kan vara i det..
Tanken och handbromsen har kommit. Riktigt snabb leverans också. så nu i helgen blir det till att mäta och montera lite. Nån som har tips på vart man köper AN kopplingar eller liknande billigt? Blev en 20 liters tank då det va den ända som passade mellan burstagen. men funderar på att ha dubbla 4l catchtankar så jag i alla fall får 28 liter. Tror att jag kan ha hittat en lämplig motor med och ska till skroten snart och hämta en sierra diff. eller är det någon som har en R1 motor eller en sierra diff liggandes?
Dags för uppdatering igen då fått dit tanken idag, upptäckte dock att den först inte passade utan fick kapa lite stag för att få in den. Men till slut blev det bra. Har inte kommit på hur jag ska fästa dom främre fästerna än. Hur har ni fäst era tankar? med tankband eller med öglor i tanken? fick även dit handbromsen. Började med fästerna till nedre länkarmen i bak men har tyvärr inga bilder på det. Men i morgon ska jag till garaget igen och fortsätta. ska även försöka fi dit sätena
Läste lite i SFRO-boken om parkeringsbroms, man får ha hydrauliskhandbroms OM det inte finns en mekanisk eller mekanismen inte finns i dom oken/bakaxeln man valt och att parkeringsbromsen har en helt egen krets, så måste få tag i tvåkolvsok o sätta i bak o köra färdbromsen på ena kolven och parkeringsbromsen på andra så borde det vara godkänt eller vad tror ni?
Dags för uppdatering igen då. Idag har jag gjort klart en testlänkarm, detta för att kunna mäta o se om det blir bra innan man sätter svetsen i det dyra matrialet
här har vi på början till en länkarm
och här är resultatet ni får ursäkta att bilden är på fel håll.
Vad tror ni kunniga? duger denna kopnstruktionen till en undra länkarm ibak? tänka ha en likadan övre länkarm fast kortare o smalare då.