3973
Sök

Bilen skakar och dör vid start.

3 187 Inlägg
8 februari 2011
Trådstartare
har ett problem, tycker bilen skakar väldigt mycket vid uppstart och kan även dö om jag inte höjer motorvarvet (gasar) om jag låter den stå på tomgång så skakar den rätt mmycket i kanske 1 minut sen minskar det.

någon som vet vad detta kan bero på?

stort tack för hjälp! smile

volvoraggare
4 776 Inlägg
8 februari 2011
det  är bara när den är kall va.........

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

3 187 Inlägg
8 februari 2011
Trådstartare
ironhead skrev:
det  är bara när den är kall va.........

japp, bara när den är kall.
den skakar inte när den är varm, men den kan lägga av direkt efter jag startat, men trycker jag bara till på gasen en gång så dör den aldrig när den är varm.

volvoraggare
4 776 Inlägg
8 februari 2011
det blir så för att pumpen inte hinner och pumpa upp soppan te rätt mängd jag brukar få så på min 240

3 187 Inlägg
8 februari 2011
Trådstartare
ironhead skrev:
det blir så för att pumpen inte hinner och pumpa upp soppan te rätt mängd jag brukar få så på min 240

okej, vad ska man göra åt det?
inte så kul att ha en skakande bil..
Senast redigerat av big-jepp (8 februari 2011)

volvoraggare
4 776 Inlägg
8 februari 2011
det kan göra är ju att slänga i en motorvärmare det brukar hjälpa

5 198 Inlägg
8 februari 2011
problemet är väl att den inte går i gång på alla 4cyl på en gångn...kan bero på flera saker..på enav mina bilar så va toppen blåst så det kom in vatten i nån cylinder.
Senast redigerat av gamlingen (8 februari 2011)

3 187 Inlägg
8 februari 2011
Trådstartare
gamlingen skrev:
problemet är väl att den inte går i gång på alla 4cyl på en gångn...kan bero på flera saker..på enav mina bilar så va toppen blåst så det kom in vatten i nån cylinder.

okej, blir att lämna den på service då alltså? och se om dom kan hitta felet, ör ett fel lär det vara.. tyvärr..

Japan Quality
670 Inlägg
8 februari 2011
Höj tomgången.

P.Sköld
Honda il potere dei sogni

3 187 Inlägg
8 februari 2011
Trådstartare
Powerman skrev:
Höj tomgången.

kan vara värt att testa! men då borde den vell dö när man t.ex. stannar vid ett rör ljus?
eller är jag helt ute och cyklar?

Japan Quality
670 Inlägg
9 februari 2011
big-jepp skrev:
Powerman skrev:
Höj tomgången.

kan vara värt att testa! men då borde den vell dö när man t.ex. stannar vid ett rör ljus?

Nej det gör den om tomgången är låg.

P.Sköld

3 187 Inlägg
9 februari 2011
Trådstartare
Powerman skrev:
big-jepp skrev:
Powerman skrev:
Höj tomgången.

Nej det gör den om tomgången är låg.

okej, ja värt att testa att höja den lite smile

5 710 Inlägg
9 februari 2011
Min första tanke när jag läste din första post är att den inte går på alla cylindrar.
OM det är så....skall du försöka lösa det problemet inte dölja det med höjd tomgång osv.
Du verkar inte super-haj på motorer wink så min rekommendation är att du låter någon som kan lyssnar på bilen när du startar (eller lägger upp en film?)

MVH Jonas
..............

3 187 Inlägg
9 februari 2011
Trådstartare
jonTe skrev:
Min första tanke när jag läste din första post är att den inte går på alla cylindrar.
OM det är så....skall du försöka lösa det problemet inte dölja det med höjd tomgång osv.
Du verkar inte super-haj på motorer wink så min rekommendation är att du låter någon som kan lyssnar på bilen när du startar (eller lägger upp en film?)

okej, nej inte motorer, håller endast på med ljudet i den wink
men har läst runt lite och det jag kan tänka mig att precis det du säger. tyvärr står bilen i garaget med täcke över sig så kan inte filma just nu men troligtvis blir det att lämna in den precis som du sa smile
följdfråga, kan bilen ta skada om man kör med det så? har ju varit så nu ett tag.

strot tack för ett givande svar!

Neerd
1 596 Inlägg
9 februari 2011
big-jepp skrev:
jonTe skrev:

men har läst runt lite och det jag kan tänka mig att precis det du säger. tyvärr står bilen i garaget med täcke över sig så kan inte filma just nu men troligtvis blir det att lämna in den precis som du sa smile
följdfråga, kan bilen ta skada om man kör med det så? har ju varit så nu ett tag.

måste bara ge ett tips! min opel gjorde precis som du beskriver! och där bytte jag bara tändstiften sen funkade den igen! prova det!

Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...

5 710 Inlägg
9 februari 2011
alex_side skrev:
big-jepp skrev:
jonTe skrev:

måste bara ge ett tips! min opel gjorde precis som du beskriver! och där bytte jag bara tändstiften sen funkade den igen! prova det!

1A är ju att konstatera att den går på 3 innan man börjar byta saker. I detta fall finns det ganska många orsaker till att den kan bete sig som den gör, tändstift är en.

>>big-jepp, du har ingen motorkunnig polare som kan följa med dig, starta upp och bara lyssna?
För ett vant motoröra hör man om den "går på 3" väldigt enkelt.

MVH Jonas
..............

Japan Quality
670 Inlägg
9 februari 2011
Tänds inte en varningslampa om bilen inte går på alla cylindrar? Men som sagt be en polare följa med. Det hörs  tydligt om bilen inte går på alla cylindrar.

P.Sköld

3 187 Inlägg
9 februari 2011
Trådstartare
jonTe skrev:
alex_side skrev:
big-jepp skrev:

1A är ju att konstatera att den går på 3 innan man börjar byta saker. I detta fall finns det ganska många orsaker till att den kan bete sig som den gör, tändstift är en.

>>big-jepp, du har ingen motorkunnig polare som kan följa med dig, starta upp och bara lyssna?
För ett vant motoröra hör man om den "går på 3" väldigt enkelt.

okej, jo det har jag, blir att snacka med dom. men hade den inne på service innan jag ställde av den, men du borde dom ju ha märkt det? för den var likadan när jag lämnade in den.

90 Inlägg
9 februari 2011
Beror lite på vad för service det var, var den varm när den kom in och dom bytte olja+filter då är ju motorn fortfarande varm när dom startar o kör ut den och då upptäcker dom ju inte felet wink

3 187 Inlägg
9 februari 2011
Trådstartare
Smilee skrev:
Beror lite på vad för service det var, var den varm när den kom in och dom bytte olja+filter då är ju motorn fortfarande varm när dom startar o kör ut den och då upptäcker dom ju inte felet wink

var där hela dagen wink men jag vet inte kollade kanske inte det  tongue

Sök