3864
Sök

Spelförbud på ELMIA 2011. Vad tycker ni om det?

Saaboholic
3 129 Inlägg
22 februari 2011
anderz_1 skrev:
supraturbo skrev:
du har inte fattat detta med riktliner osv vad som gäller i db osv på en mässa, detta är inte en db dragracing  mässa det har ni andra krypin ni kan anmäla er till, ljud tävlingar bör hållas i enskilda ljudtävling samanhang och inte på en utställning då man inte har val och välja om man vill lyssna på skiten eller inte,hade ni haft en egen hall med bara ljudbilar så visst fine med mig,men nu är inte fallet sådant utan ni delar eran hall med bilar som är intressanta för folk som inte vill höra oväsendet dessa vibrerande högar pulsar ut i form av en spya, vill ni vara med så visa era byggen istället för att spela ut musik som låter som en jävla vibrerande floffande soppa i en kör med 50 olika bilar som spelar 50 olika basljud och typ inget mer,

att ni kan få tex 30 min att spela skiten ur spacklet på bilarna var 4:e timma utomhus vore lagom.

Väl talat.

Instämmer helt!

"Liberty of thought is the life of the soul"

16 197 Inlägg
22 februari 2011
Har aldrig fattat nöjet med att gå på en bilmässa å kolla på racebilar. Tomma plåtskal med en bur i.  Dom ska man ju kör med på banor.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

gött med mos pajjka
181 Inlägg
22 februari 2011
evilaudio skrev:
Har aldrig fattat nöjet med att gå på en bilmässa å kolla på racebilar. Tomma plåtskal med en bur i.  Dom ska man ju kör med på banor.

bra då är du med på precis vad vi andra menar,därav det skall vara olika evangemang för olika mässor,
detta är en bilmässa med bilar som ställs ut, alltså folk kan gå förbi en ful bil om dom vill,

men med erat bultandeljud blir vi på tvingande skiten vi vissa av oss vill välja bort men ej kan, hade ni haft en egen hall där ni kunde poppa och det inte blev mer db än vad som är en riktlinje utanför dessa dörrar så e det helt ok då kan man välja att inte kolla samt även inte störas av ljudet.

kan inte annat än hoppas på att detta db spelandet och utställnings bilarna på denna "utställnings mässa av fordon" delas och går skilda vägar

//M
Senast redigerat av supraturbo (22 februari 2011)

Jävel
2 018 Inlägg
22 februari 2011
Gör en radiokanal med den populära musiken och låt alla spela samma. Sen 10 min fritt varje timme.

You got to risk it, to get the biscuit :)

Ingen himmel är så blå som min
2 978 Inlägg
22 februari 2011
Plankpojk skrev:
Gör en radiokanal med den populära musiken och låt alla spela samma. Sen 10 min fritt varje timme.

Det var på G men då påstår audiofilerna att ljudkvaliteten blir för dålig...som om den blir bättre av att 50 bilar poppar i otakt och stör varann???....

/Mattias

Jävel
2 018 Inlägg
22 februari 2011
matteeee skrev:
Plankpojk skrev:

Det var på G men då påstår audiofilerna att ljudkvaliteten blir för dålig...som om den blir bättre av att 50 bilar poppar i otakt och stör varann???....

Hmm det har dom ju naturligtvis rätt i.

Men bättre med bra musik man kan spela halvhögt än ingen musik alls. Tycker jag iaf smile

16 197 Inlägg
22 februari 2011
Plankpojk skrev:
matteeee skrev:
Plankpojk skrev:

Men bättre med bra musik man kan spela halvhögt än ingen musik alls. Tycker jag iaf smile

Fast dom har ju fortfarande satt 75 db som max på hela mässan.   Finnas även andra lagar å regler som måste följas som dom tydligen inte bryr sig om men de ska de ändras på.

Jävel
2 018 Inlägg
22 februari 2011
evilaudio skrev:
Plankpojk skrev:
matteeee skrev:

Fast dom har ju fortfarande satt 75 db som max på hela mässan.   Finnas även andra lagar å regler som måste följas som dom tydligen inte bryr sig om men de ska de ändras på.

Låter spännande, va kan de tänkas vara för regler smile? Bara nyfiken ;P

Evildan
22 februari 2011
Plankpojk skrev:
evilaudio skrev:
Plankpojk skrev:

Uppenbarligen inga alls då du blev svarslös....

16 197 Inlägg
22 februari 2011
Plankpojk skrev:
evilaudio skrev:
Plankpojk skrev:

alkohol på allmän plats.

vet inte hur många "fyllesvin" ja fått hålla borta från mina bilar under åren.

7 277 Inlägg
22 februari 2011
evilaudio skrev:
Plankpojk skrev:
evilaudio skrev:

alkohol på allmän plats.

Ja jag hör då fan hellre en massa basljud än massa skrikande och spritlukt ifrån folkmassan...
Ska dom börja förbjuda saker på mässan så kan dom väl åtminstonde börja i rätt ände.

Colaberoende
1 219 Inlägg
22 februari 2011
evilaudio skrev:
Plankpojk skrev:
evilaudio skrev:

alkohol på allmän plats.

Tänkte just på det. Fyllesvinen skiter dom i som faktiskt i detta s.k familje eventet får många att inte åka till Elmia, sen annonserar dom att det finns en ljudhall där det inte kommer få spelas.

Låter som dom har tänkt till riktigt dåligt.

/Ena

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
22 februari 2011
Förbjud plastraketer

Sideway Is The Only Way.
71 Inlägg
22 februari 2011
Ena skrev:
evilaudio skrev:
Plankpojk skrev:

alkohol på allmän plats.

Tänkte just på det. Fyllesvinen skiter dom i som faktiskt i detta s.k familje eventet får många att inte åka till Elmia, sen annonserar dom att det finns en ljudhall där det inte kommer få spelas.

Låter som dom har tänkt till riktigt dåligt.

/Ena

Håller med dig helt. Sen dem som säger att det står 30 bilar och basar på högsta volym så spacklet flyger på bilarna så är ni ju helt ute o cyklar. Jag vet att ni överdriver lite, men det är ju inte så att alla bilar står och spelar samtidigt, inte vad jag har tänkt på iaf. Dem flesta brukar ju bara spela i en kort stund.

Sen tycker jag att man ska kunna höra vart ljudhallen är, inte se den på en karta.

Hell Yeah!

668 Inlägg
22 februari 2011
Jag har varit på elmia sen 2007 minst 2 dagar varje gång, och jag förstår inte vad folk snackar om tongue  Alltså jag är seriös jag har ALLDRIG ens tänkt tanken att det spelas för mycket musik eller att folk spelar samtidigt så det stör fattar inte problemet?  Och sen att man inte ska få spela utomhus är nog fan det dummaste jag hört på väldigt länge!! Dom har ju för fan haft både tracktorpulling, monstertruck mm på elmia.   Och på dream hack har de ju förfan (av det jag hört) mycket hög musik.

Nej fy fan vad förbannad jag blir när jag hör detta....

DaViper
22 februari 2011
Bilstereo? Decibelkrav?
Det enda problemet jag har är de 110 dB som kommer ur mina side pipes när jag startar min V10 :-)

964 Inlägg
23 februari 2011
matteeee skrev:
Plankpojk skrev:

Om ni visste något om ljud så fattar man ganska lätt att det inte funkar!
Nu kanske ni inte lever i hus men sätt på en tv i var sitt hörn av huset, t.ex en nere och en uppe sedan
ställer du dig 2/3 från den ena och 1/3 till den andra.

Låter det i takt???
Ljudvågor går för sakta för något sådant ska funka bra.

Söker ni dekaler eller material till bilmässor?
Gå in på DEKORTEKNIK.COM
Eller följ oss på Facebook:
Gå in och gilla!

964 Inlägg
23 februari 2011
Men om jag fattat det rätt så är det inte för besökarna som förbjudet är UTAN skydda dom som arbetar där.

Så har inget med besökarna alls eller har jag fattat det fel?

Söker ni dekaler eller material till bilmässor?
Gå in på DEKORTEKNIK.COM
Eller följ oss på Facebook:
Gå in och gilla!

One Man Clan
4 287 Inlägg
23 februari 2011
de finns mycket bra hörselskydd mot buller som även släpper igenom tal/röster...
finns ju många fabriker som håller ljudnivåerna på över 85 db konstant timme efter timme..

bilsports personal har väl aldrig varit på en biltävling å hört att en motor också faktiskt låter högre än så... oftast tilllochmed på tomgång om de är lite sportigare bil.. dom har kanske valt fel yrke...

Ingen himmel är så blå som min
2 978 Inlägg
23 februari 2011
Antonicracing skrev:
matteeee skrev:
Plankpojk skrev:

Om ni visste något om ljud så fattar man ganska lätt att det inte funkar!
Nu kanske ni inte lever i hus men sätt på en tv i var sitt hörn av huset, t.ex en nere och en uppe sedan
ställer du dig 2/3 från den ena och 1/3 till den andra.

Låter det i takt???
Ljudvågor går för sakta för något sådant ska funka bra.

Mitt hus är bara 150kvm, och så sakta går inte ljud ändå.. Mitt hus är tvåplans med ca 75kvm / våning. Det är också ganska kvadratiskt så jag har max 9m avstånd. Då tar det 9/343,4 (ljudets hastighet i m/s i 20gradig luft) = 26 millisekunder för ljudet att färdas hela vägen.
Står jag då 1/3 ifrån ena källan och 2/3 ifrån andra så diffar ljudet på 0.0087 sekunder. Man får ha en bra snärtig bas i sin TV för att man ska kunna skilja källorna åt får jag säga.... 

Och det du tar upp är ju precis det vi andra stör oss på i hallen. 75 olika låtar i olika takter spelas i otakt och skapar ett enda virrvarr av dunk och skrän. Det blir inte möjligt att urskilja någonting i ett surr av ljudvågor som bara är direkt irriterande. Och med tidsfördröjningen i en stor hall innebär det också att vissa tryck i låtarna hamnar i takt och andra i otakt. Jag förstår inte en enda bit av er fascination för detta.
Jag kan uppskatta en ensam bil som spelar fint, rent, snyggt med klang och härliga toner. En dunk-maskin som försöker trycka ut plastrutorna som är ditlimmade och skruvade är totalt obegripligt... 25-75 bilar som gör detta samtidigt är outhärdligt...

/Mattias

Sök