3357
Sök

Hur kan man blåsa bilskojaren?

1 277 Inlägg
12 februari 2011
Trådstartare
De flesta har säkert stött på bilskojare av olika slag i samband sin bilförsäljning. sad
Jag är medveten om de flesta tillvägagångsätt de kör med och det finns massvis med trådar om dessa berättelser. neutral
Men det jag är ute efter är tips om hur man kan blåsa dessa bedragare. roll
Att jävlas tillbaka med samma medicin så att säga. coolsmile
Försök hålla er till ämnet nu, alltså inga långa berättelser om hur nån försökt blåsa er utan HUR MAN SKA JÄVLAS TILLBAKA! tongue

1 160 Inlägg
12 februari 2011
bestäm möte långt ut på landet så dom för köra långt helt i onödan

Refined
1 770 Inlägg
12 februari 2011
horbybonnen skrev:

Mycket bra ide! big_smile

1 171 Inlägg
12 februari 2011
Bestäm träff utanför polisstationen strax efter 17 (ange adressen) och vänta därinne. Se om han blir nervös när du kliver ut.smile

?
1 038 Inlägg
12 februari 2011
Zwudda skrev:
horbybonnen skrev:

Till du lurar fel person!

Mvh Danne
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.
Can't do the time, don't do the crime!

1 277 Inlägg
12 februari 2011
Trådstartare
GTi-R_Danne skrev:
Zwudda skrev:
horbybonnen skrev:

Ja, det finns alltid en risk att lura bedragare...men de kan ju åxå blåsa fel person, hehe cool
Senast redigerat av BMW635_Robban (12 februari 2011)

Forummoderator
9 299 Inlägg
12 februari 2011
ratsit.se
relakks.com
börja beställ grejer.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

1 277 Inlägg
12 februari 2011
Trådstartare
caromania skrev:
ratsit.se
relakks.com
börja beställ grejer.

Hur skulle detta hjälpa menar du?

Muttley
12 februari 2011
BMW635_Robban skrev:
GTi-R_Danne skrev:
Zwudda skrev:

Ja, det finns alltid en risk att lura bedragare...men de kan ju åxå blåsa fel person, hehe cool

Undra om de som skulle köpa bil ute på rastplatsen väg 21 utanför klippan gillade de med när de bestämde en så väldigt dum plats att mötas på.  De var de sista de såg.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
12 februari 2011
Har bara varit i kontakt med en bilskojare, en enligt annons urfin 325iX som visade sig stå på en Herr Bessik och lurats från sin föregående ägare. Ringde upp och sade artigt att jag tyvärr inte var intresserad längre, sådant folk jävlas man inte med om man inte söker lite extra spänning i livet för de kan jävlas tusenfalt tillbaka och är sannolikt beredda att ta till metoder du bara trodde förekom i b-filmer. smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

1 277 Inlägg
12 februari 2011
Trådstartare
Visst finns det anledning att vara försiktig. Men även mästerblåsare kan göra misstag och ge sig på fel personer....och varför ha ihjäl varann för en simpel bil??

Allmänt envis
12 512 Inlägg
12 februari 2011
BMW635_Robban skrev:
Visst finns det anledning att vara försiktig. Men även mästerblåsare kan göra misstag och ge sig på fel personer....och varför ha ihjäl varann för en simpel bil??

Ger sig fel personer på fel personer sker det vi läser på nyheterna ibland, någon som blev nerskjuten i sin flådiga Mercedes av okänd på motorcykel eller något som hände i Halmstad för två år sedan: Mannen i fråga skulle hoppa in i sin bil och "okända" kommer fram, slänger in en molotov och håller för dörrarna.

Om du tillhört den kategorin tror jag inte du frågat om råd här, och de skulle nog aldrig ha ihjäl dig för en bil men ett liv som invalid eller att de ger sig på anhöriga känns nog lika illa? smile

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
12 februari 2011
Nu kan jag inte lova om det är sant eller om det gick till exakt så men...

En herre hade 2 st likadana bilar, den ena fin o den andra reservdelsbil som ändå var körbar.
Nån skojare från England skulle köpa den fina bilen men kunde inte vara där personligen så en annan typ skulle komma o hämta den o pengarna överförs via banken.
Han synade bluffen direkt!
Inga problem, reservbilen får gå med rost i golv, mögel angrepp mm skador som man upptäcker inte vid första ögonblicket o definitivt fel motor mm.
Han sålde reservdelsbilen men fick inga pengar på kontot för han kände nån på banken bla bla bla o kunde stoppa överföring innan o sedan krävde banken pengar från skojaren för "utgifter vid otillräckligt kredit" eller nåt sånt..

Så skojaren fick fel bil som han fick betala för!

Om det är sant vet jag inte men kan säkert funka i verkligheten om man känner rätt folk.

1 277 Inlägg
12 februari 2011
Trådstartare
Sant, är inte minsta kriminell...men oftast är det småskurkar som försöker. Och de är ingen fara att blåsa...jag menar, det är ju dom som gör fel så varför sura!?

Allmänt envis
12 512 Inlägg
12 februari 2011
BMW635_Robban skrev:
Sant, är inte minsta kriminell...men oftast är det småskurkar som försöker. Och de är ingen fara att blåsa...jag menar, det är ju dom som gör fel så varför sura!?

Det är tyvärr inte småskurkar, vi tar ett exempel som kommer från Autopower om jag inte minns fel; Det är i så fall historien om en 750i jag tänker på men jag kan ha blandad ihop det.

Oavsett vilken bil och forum det nu var det den 19-åriga Bessik som stod bakom bedrägeriet, många användare hetsade offret med just att "För fan, han är 19" eller att det skulle vara en småskurk som låg bakom.

Killen slutade plötsligt att skriva, när spekulationerna om vad som hänt honom spårat ur för mycket skrev han ett kort sista inlägg om att det var inte värt risken för att få tillbaka bilen.

Det var ändå en riktigt fin 750i, som för ett par år sedan var värd en hel del pengar. Vad som hände är det ingen som vet men jag är rätt övertygad om att knappt myndiga junior samlade vännerna och hittade på något på en sådan nivå att offret släppte tankarna på en rätt stor summa pengar och inte nämnde något mer om det. smile

Forummoderator
9 299 Inlägg
12 februari 2011
BMW635_Robban skrev:
caromania skrev:
ratsit.se
relakks.com
börja beställ grejer.

Vet du inte det kan jag inte hjälpa dig...

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

1 277 Inlägg
12 februari 2011
Trådstartare
caromania skrev:
BMW635_Robban skrev:
caromania skrev:
ratsit.se
relakks.com
börja beställ grejer.

Vet du inte det kan jag inte hjälpa dig...

Jag behövde tips inte länkar

1 277 Inlägg
12 februari 2011
Trådstartare
Rquired skrev:
BMW635_Robban skrev:

Det är tyvärr inte småskurkar, vi tar ett exempel som kommer från Autopower om jag inte minns fel; Det är i så fall historien om en 750i jag tänker på men jag kan ha blandad ihop det.

Oavsett vilken bil och forum det nu var det den 19-åriga Bessik som stod bakom bedrägeriet, många användare hetsade offret med just att "För fan, han är 19" eller att det skulle vara en småskurk som låg bakom.

Killen slutade plötsligt att skriva, när spekulationerna om vad som hänt honom spårat ur för mycket skrev han ett kort sista inlägg om att det var inte värt risken för att få tillbaka bilen.

Det var ändå en riktigt fin 750i, som för ett par år sedan var värd en hel del pengar. Vad som hände är det ingen som vet men jag är rätt övertygad om att knappt myndiga junior samlade vännerna och hittade på något på en sådan nivå att offret släppte tankarna på en rätt stor summa pengar och inte nämnde något mer om det. smile

Känner igen den historien....

2 Inlägg
13 februari 2011
allt beror ju på hur du vill jävlas eller bara reta? vill du lura på en handlare som sålt en kass bil till dig eller vill du bara blåsa nån?

1 277 Inlägg
13 februari 2011
Trådstartare
kinggoliat skrev:
allt beror ju på hur du vill jävlas eller bara reta? vill du lura på en handlare som sålt en kass bil till dig eller vill du bara blåsa nån?

Ordet är fritt! jag tänker inte blåsa nån...möjligvis driva med dem och spela med i telefon...
Detta är bara en hypotetisk tråd om vad man kan göra tongue

Sök