Hub fram på veven MSD Btm Box MSD Blaster 2 Coil + fäste Ram Air 4 kam Lyftare Edelbrock kalibreringskit X 2 (till förgasare) Shut Gun Scoop (var mycket större än jag trodde! :eek: ) Felpro topp packningar Ventilfjädrar, retainers o knaster
"When I start my car, I want my neighbors to think the world is coming to an end." Homer Simpson
Den som väntar på något gott väntar alltid för länge...? Har väntat på mitt kyl i över två (2) år!!
Det lustiga är att jag alltså beställde (och betalde) ett kyl för 2 år sedan till en annan bil. NU har det äntligen kommit. Snacka om väntetid. Jag har legat på med jämna mellanrum och äntligen dök det upp ett paket! Lustigt nog passar ju detta kylet till den här bilen också.
Ett Heavy Duty 4 radigt kyl med växellådskyl inbyggt.
Har även beställt (från mitt vanliga ställe) elfläkt och elvattenpump. Så förhoppningsvis skall det inte vara några problem med att motorn går varm!
"When I start my car, I want my neighbors to think the world is coming to an end." Homer Simpson
Jo det stämmer... Men jag tycker Shotgun är mycket snyggare... Jag kommer tyvärr frångå konceptet på tre punkter. 1 Shotgun Scoop. 2 Ev svart motorhuv. 3 Spoiler fram (som på min tidigare Firebird).
Spoiler fram på min tidigare Firebird (den jag köpte kylet till )
"When I start my car, I want my neighbors to think the world is coming to an end." Homer Simpson
Ja, klart du ska ha spoilern. Alla F-body bilarna behöver en sån, spec gen.1erna
Tack, jag håller med. Som sagt, speciellt gen1 blir mycket snyggare! Den kommer snart att monteras.
Jo, ser ju så tomt ut där framme utan den Nästan lite synd att dom sitter så in i helvete långt in på gen.4erna, syns ju knappt.
-- - - - - förresten, inte vet du hur man får loss front och bakkjol på gen.4erna? Ska lacka om huv å front på min Camaro då de har vare tattare med lycklar på bilen.. Å så tänkte ja ta å plocka bort dom otroligt fula backsensorerna som nån idiot till tidigare ägare har monterat baktill på den.
Senast redigerat av _night_stalker_ (17 mars 2011)
Chevrolet Racing Camaro: a small vicious animal that eats mustangs
Citat av en grabb som såg en Lingenfelter LS1; -That thing pulls like a raped ape!
Nu har jag varit och hämtat blocket som hornats, veven har som har slipats, stakarna som har gjorts iordning för flytande kolvbult och kolvarna. Samt nya vev-, ramlager och kolvringar. Nu skall det iväg för balansering.
"When I start my car, I want my neighbors to think the world is coming to an end." Homer Simpson
Nu skall vi se om det är någon som tittar in i den här tråden? Jag pratade med firman som skall lackera min "nya" motorhuv. Och innan jag får massa elaka e-mail om att man inte får förstöra en original 400 huv så vill jag meddela att jag har alltså en annan vanlig huv som jag skall göra hål i... Frågan är nu om jag skall lacka huven röd precis som restan av bilen eller om jag skall göra den mattsvart.
Personligen så hade jag tänkt göra den mattsvart då jag tycker det är fräckare och att det blir grymt snyggt ihop med röd bil med svart cab/inredning. Men det blir lite mer stilrent med rött och dessutom är ju Homers huv röd!
Så vad tycker ni? och vad har ni för argument...
"When I start my car, I want my neighbors to think the world is coming to an end." Homer Simpson
Röd tycker jag! Känns så "epa" och lågbudget med svart huv. Anledningen till de är att de flesta som har det åker runt i en gammal 240 och lackade den i fyllan någon kväll då de inte hade något att göra. Ibland är det snyggt med svart, men oftast ser det ganska taskigt ut tyvärr
Så min röst hamnar på röd, för att få den fräsch och få huven att passa in bättre