2896
Sök

Lös gåtan/gåtorna !!

2 337 Inlägg
16 februari 2011
ZonaX skrev:
Sarge skrev:
Tror inte den här har varit uppe tidigare:

Tankar från Janne:
"Konstigt. I förrgår var jag 17 år, och nästa år fyller jag 20."
Har Janne blivit helt förvirrad, eller finns det en förklaring?

Han fyller inte sista december?

Rätt!

Svetsare
3 150 Inlägg
16 februari 2011
Sarge skrev:
ZonaX skrev:
Sarge skrev:
Tror inte den här har varit uppe tidigare:

Tankar från Janne:
"Konstigt. I förrgår var jag 17 år, och nästa år fyller jag 20."
Har Janne blivit helt förvirrad, eller finns det en förklaring?

Han fyller inte sista december?

Rätt!

big_smile   Har ingen på lager så lägg upp du  smile

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

2 337 Inlägg
16 februari 2011
Samma tema som den med fem hus med olika drycker, djur etc:

The four people in this puzzle all competed in different classes of dog agility at a recent competition. The competitions all required the dogs to run over jumps, through tunnels and various other obstacles in as quicker time as possible. Each had a different result - one came first, one third, one fourth and one ninth. All four dogs were each of a different breed.

Can you work out who handled which dog, at what level each competed, the place each finished in and the breed of each dog?

1. If Tiff finished first then Terry finished fourth.
2. If Terry finished fourth then Jago is a collie otherwise Jago is not a collie.
3. If Jane competed in the Senior class then she finished third.
4. If Jane competed in Novice then she finished fourth.
5. The dog that finished ninth was an alsatian. This was either Jago, in which case Jago competed in the Elementary class, or this was Kelly, in which case Terry handled Kelly.
6. Mark won Starters.
7. If Mark's dog is called Patti then Patti is a labrador otherwise Patti is a collie.
8. Ruth's dog is called Jago.
9. If Jago finished fourth then she competed in the Novice class otherwise she competed in the Senior class.
10. If Patti finished first then Terry's dog is an alsatian otherwise Terry's dog is a collie.
11. If Jane's dog is a doberman then Jane finished fourth otherwise Jane finished third.

Handler's Names: Jane, Mark, Ruth and Terry
Dog's Names: Tiff, Patti, Jago and Kelly
Breed: Alsatian, Collie, Labrador and Doberman
Level: Starters, Elementary, Novice or Senior

Edit: Lite mer inklistrat.
Senast redigerat av Sarge (16 februari 2011)

1 738 Inlägg
16 februari 2011
Trådstartare
En döv man gick in i en järnhandel, han var ute efter att köpa en sax. Den döve imiterade en sax med sina fingrar och expediten förstod direkt vad den döve var ute efter! Tio minuter senare kom en blind man in och ville även han köpa en sax! Men då kom problemet, hur skulle han framföra till expediten att han ville köpa en sax??

2 337 Inlägg
16 februari 2011
Han frågade efter en sax.

1 738 Inlägg
16 februari 2011
Trådstartare
Sarge skrev:
Han frågade efter en sax.

Fan för enkel big_smile jag kommer med en riktig klurig än senare wink

1 738 Inlägg
16 februari 2011
Trådstartare
Få följande påstånde att stämma:
1110 + 1110 = 18

Det du får göra är att dra två streck, du får dra dem hur långt du vill och i vilka vinklar du vill.

2 337 Inlägg
16 februari 2011
940RDALLE skrev:
1110 + 1110 = 18

Det du får göra är att dra två streck, du får dra dem hur långt du vill och i vilka vinklar du vill.

Haha, gammal goding.

NIO + NIO = 18

smile

1 738 Inlägg
16 februari 2011
Trådstartare
Sarge skrev:
940RDALLE skrev:
1110 + 1110 = 18

Haha, gammal goding.

NIO + NIO = 18

smile

Jag tror någon har fuskat? big_smile

1 738 Inlägg
16 februari 2011
Trådstartare
Simon tar tunnelbanan varje dag efter jobbet antingen till sin mor som bor norrut eller till sin flickvän som bor söderut. Han tar alltid första vagnen som anländer till endera destinationen. Hans mor beklagar sig för att han aldrig besöker honom. Simon försvarar sig med att det är 50/50 chans. Den senaste månaden har han endast besökt henne 2 gånger.

Förklara!
Senast redigerat av 940RDALLE (16 februari 2011)

Ingen himmel är så blå som min
2 978 Inlägg
17 februari 2011
det är den 4e?

/Mattias

1 738 Inlägg
17 februari 2011
Trådstartare
matteeee skrev:
det är den 4e?

Nej smile

Svetsare
3 150 Inlägg
17 februari 2011
940RDALLE skrev:
matteeee skrev:
det är den 4e?

Nej smile

Det är den 5e?

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

1 738 Inlägg
17 februari 2011
Trådstartare
ZonaX skrev:
940RDALLE skrev:
matteeee skrev:
det är den 4e?

Nej smile

Det är den 5e?

Fel big_smile

Fiskförädlare
108 Inlägg
17 februari 2011
ZonaX skrev:
lillskott skrev:
HELL YEA!!! big_smile

jaha det hade jag aldrig kunnat komma på yikes

måste fundera lite på dessa så här kommer jag med en gåta under tiden:
Två pojkar sitter och leker i en sandlåda då en dam kommer förbi och säger "oj vad lika ni är, ni måste vara tvillingar!" då säger pojkarna "nä vi är inte tvillingar, men vi har samma mamma och pappa och är födda på samma dag" Hur kommer det sej?

och en till tongue

Du är fast i ett rum utan fönster och dörrar, vatten stiger i rummet och det enda du har är kläderna på kroppen . Vad gör du för att inte drunkna??

La upp samma gåta gjorde vi  tongue

Svaret på nr2 tror jag är:  Stänger av kranen?  tongue

haha ja jag märke det sedan tongue
jajjemen det var rätt tongue

The one and only
1 091 Inlägg
17 februari 2011
940RDALLE skrev:
Simon tar tunnelbanan varje dag efter jobbet antingen till sin mor som bor norrut eller till sin flickvän som bor söderut. Han tar alltid första vagnen som anländer till endera destinationen. Hans mor beklagar sig för att han aldrig besöker honom. Simon försvarar sig med att det är 50/50 chans. Den senaste månaden har han endast besökt henne 2 gånger.

Förklara!

Tåget söderut avgår vanligtvis först?

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.

1 738 Inlägg
17 februari 2011
Trådstartare
Volvo Knugen skrev:
940RDALLE skrev:

Förklara!

Hehehe nej! Du börjar närma dig wink

Kom igen nu o gissa lite!!!!

Försöker iaf
12 819 Inlägg
17 februari 2011
han som kör tunnelbanan? hmm

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

The one and only
1 091 Inlägg
17 februari 2011
940RDALLE skrev:
Volvo Knugen skrev:
940RDALLE skrev:

Förklara!

Hehehe nej! Du börjar närma dig wink

Kom igen nu o gissa lite!!!!

Tåget söderut anländer vanligtvis först wink

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.

1 738 Inlägg
17 februari 2011
Trådstartare
Nej fel båda två smile

Sök