16 februari 2011
Trådstartare
Hej.
Har en skoda felicia pickup DXL 1,9
Den går helt klockrent MEN...säger bara MEN!!!
Helt plötslig igår så började bakrutesvärmaren gå i gång som också tydligen sätter igång värmen i sidospeglarna.
Hur stänger man av den?
Dum fråga, ja! Men finns inget i instruktionsboken om vart knappen finns eller hur den sätts på/av.
Olje lampan lyser utan nyckeln i tändningslåset, samt ljuset startades och stängdes av titt som tätt.
Detta orsakade stor ström förlust och slutade med att bilen så klart inte starta, så fram med startkablar o den starta.
Men problemet kvarstår.
Har nu kopplat av + polen på batteriet och kopplat till en batteriladdare för att inte förlora batteri p.g.a. av ljuset, bakrutesvärmaren m.m.
Olje lampan lyser svagt, men sätter jag nyckeln i tändningslåset o slår på tändningen o startar så slockanr oljelampan helt, inte minsta lyse från den när bilen startar, har även kollat olje nivån och den är helt okej.
kan det vara fel i tändningslåset?
Jag har även kopplat bort säkringen för bakrutesvärmaren och sidospeglarna (inte elektriskt styrda sidospeglar).
Har kupe på flaket också.
Samt, bilens bakruta (inte kupens bakruta) har inga trådar i sig som skulle hänvisa till bakrutesvärmning.
Den kan ju dock vara bytt.
Behöver snabb EXPERT hjälp ASAP!
Lång körning framför mig o har 1½ dag på mig fixa problemet.
All support och hjälp är mer än välkommna!
//
Desperat av hjälp!
Methodeia
Senast redigerat av Methodeia (16 februari 2011)