4405
Sök

6 månader,90 000:- och 5 bärgningar för verkstadsslarv vad kan man kräva??

1 Inlägg
16 februari 2011
Trådstartare
här kommer en riktigt rolig historia.

i augusti förra året krockade jag min audi, saknade vagnskade garanti men lämnade in den på en auktoriserad audi verkstad för kostnadsförslag.
90 000 hamnade offerten på och jag sa...laga den!! tog ett lån och betalade in hela summan i förskott för arbetet som skulle ta 25 timmar.
2,5 månader senare å en jävla massa irriterade telefonsamtal ringer de och säger de levererar bilen hem till min dörr som ursäkt för att det tagit sådan tid.

dagen efter knackar det på dörren och där står 2 st leverantörer, de har parkerat min fina bil på uppfarten, räcker mig nycklarna och sammanställningen och säger "du kan inte köra bilen nu för de sissta 8 milen har den bara gått på 3 cylindrar"

jag blir skitförbannad och ringer deras huvudkontor vilka i sin tur skickar ut en hyrbil och en bärgare.

kl 8 nästa morgon ringer de och säger att bilen är redo och jag åker och hämtar den.
noterar en hel del rassel från motor utrymmet men är så glad att få tillbaka min bil att jag kör den hem ändå.
efter 45 km hör jag en jävla smäll från bakhjulet och rullar sissta biten ner till lokala verkstaden där det konstateras att de har glömt skruva tillbaka bromsoket.
(10 minuter tidigare färdades jag i 120km/h på motorvägen med 2 barn 8mån och 2,5 år gamla)

åker efter lagning tillbaka med bilen och begär en genomgång, det framkommer då att fronten riktats fel, piratdelar har användts utan att informera mig om det,
man har även polerat sönder hela lacken på bilen med polermaskin 2 dagar efter den lackerats om, man har även missat byta det trasiga combi instrumentet samt undersöka rasslet från motorn.

bokar tid för åtgärd hos dem 4 dagar senare men kvällen innan min tid så går bilen upp i kok och verkligen visslar och tjuter...vilket jag inte alls upptäckt i tid pga av det trasiga combiinstrumentet. bilen bärgas åter igen för åtgärd och det upptäcks att det som rasslat var en trasig spännrulle samt en defekt vattenpump.

man lagar detta åt mig och jag hämtar åter hem min bil...åtgärd för den sönder polerade lacken bokas in vid senare tillfälle.

2 veckor senare går bilen åter bara på 3 cylindrar och får bärgas igen, det visar sig då att man bytt enbart en av  tändspolarna till en icka kompatibel modell som det är allm,änt känt att de slår ut de gamla. man polerar upp bilen jättefint och byter alla tändspolar. 2 tvättar senare framträder alla repor i lacken igen och den ska nu in på verkstaden för 6 e gången.

alla dessa återbesök har för mig varit mer eller mindre kostnadsfria men det kompenserar aldrig den tid och den psykiska ohälsa detta vållat mig.
den bil jag en gång var så glad över orkar jag nu inte ens se stå på min parkering.

ocjh så trodde jag det var garanterat tryggt att lämna på en auktoriserad verkstad aom dessutom är MRF anslutna

KHRacing
16 februari 2011
Ring MRF samt konsumentombudsmannen ( & Sverker)

138 Inlägg
16 februari 2011
KHRacing skrev:
Ring MRF samt konsumentombudsmannen ( & Sverker)

Sverker?? antar att du menar sverker som hade plus...han lämnade plus förra året. smile

1 798 Inlägg
16 februari 2011
Ja att du ens orkar me såna pajsare jag skulle nog inte gjort de tror jag. Men som kontakta typ mrf eller liknande så de kommer ut hur dåligt dem sköter sig

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer

Rumpmas
3 860 Inlägg
16 februari 2011
En verkstad har tre försök på sig att åtgärda samma fel på garanti. Lyckas de inte ändå får du ta bilen till en annan verkstad som fixar det på den första verkstadens bekostnad.

.-ϻΘϨƎЯ
1 313 Inlägg
16 februari 2011
bilen är väl hel nu och du hade inte behövt betala någon extra? vad glad för det!

"Hellre en kråka i näsan, än en skata i sängen"

8 886 Inlägg
16 februari 2011
Låser och hänvisar till bloggen

Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se

Sök