Hej hej har kollat på 2st ford mustang -98 en med manuell växellåda och en med automat. Då undar jag om det är någon som vet vilken som drar mest bensin, sen om automaten tar bort några hästkrafter, har hört att en automat är slöare? Mvh Linus
Manuell låsa drar mindre bensin än automat. Manuell e inte heller så seg som automat. Bilar med automatlåda behöver mer tid att komma upp till 100km/h jämfört med manuell låda.
manuell blir mycket roligare, bensinförbrukningen tror jag beror på hur du kör...generellt drar väl automat mera, och det är alltid roligare med manuell
Förespråkar för det mesta att man skall ha manuell vxl. Men det finns undantag. Har man V8 så tycker jag det är automat som gäller, om det nu sitter en sådan i bilen du tittat på. Men provkör båda och välj den som du gillar mest.
Förespråkar för det mesta att man skall ha manuell vxl. Men det finns undantag. Har man V8 så tycker jag det är automat som gäller, om det nu sitter en sådan i bilen du tittat på. Men provkör båda och välj den som du gillar mest.
Precis. I min t.ex skulle jag absolut inte vilja ha manuell, skulle bara te sig löjligt.