3227
Sök

Ford mustang, automat eller manuell

12 Inlägg
23 juli 2006
Trådstartare
Hej hej har kollat på 2st ford mustang -98 en med manuell växellåda och en med automat. Då undar jag om det är någon som vet vilken som drar mest bensin, sen om automaten tar bort några hästkrafter, har hört att en automat är slöare? Mvh Linus

8 156 Inlägg
23 juli 2006
Du vill nog ha en manuell. Antar att det kommer att sluka lite mer bensin, eftersom du kommer att köra hårdare med en manuell, right?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Avstängd
1 106 Inlägg
23 juli 2006
Manuell låsa drar mindre bensin än automat. Manuell e inte heller så seg som automat. Bilar med automatlåda behöver mer tid att komma upp till 100km/h jämfört med manuell låda.

Livet startar vid 220 km/h

Wankel
1 080 Inlägg
23 juli 2006
manuell blir mycket roligare, bensinförbrukningen tror jag beror på hur du kör...generellt drar väl automat mera, och det är alltid roligare med manuell smile

MDS Västerås

129 Inlägg
23 juli 2006
Jag skulle nog allt valt en manuell jag..

302 Inlägg
23 juli 2006
Förespråkar för det mesta att man skall ha manuell vxl. Men det finns undantag.
Har man V8 så tycker jag det är automat som gäller, om det nu sitter en sådan i bilen du tittat på.
Men provkör båda och välj den som du gillar mest.

1 231 Inlägg
23 juli 2006
9-3 SS cab skrev:
Förespråkar för det mesta att man skall ha manuell vxl. Men det finns undantag.
Har man V8 så tycker jag det är automat som gäller, om det nu sitter en sådan i bilen du tittat på.
Men provkör båda och välj den som du gillar mest.

Precis. I min t.ex skulle jag absolut inte vilja ha manuell, skulle bara te sig löjligt.

Mitt projekt: Evo III

129 Inlägg
23 juli 2006
De ä klart om du inte är så vältränad så blire väll automat... fast de är 60 talarna som är hårdtrampad hehe

Örebroare i exil
970 Inlägg
24 juli 2006
Jag tycker nästan mustangen är mer underhållande att köra med manuell låda. Men som sagt, provkör båda och välj den som känns bäst för dig.

Hej FRA!

Sök