3907
Sök

850 GLT verkar dra lite mycket bensin

146 Inlägg
17 februari 2011
Trådstartare
Detta kan väl inte va normalt eller? Tankade full tank i förrgår o kört 5.6mil och den har dragit 10L hmm Kört lugnt 3000RPM
Vad kan felet va? Bilen är en Volvo 850 GLT 1997
https://www1.garaget.org/gallery/images/128/127511/127511-a0c610f1a6e400f76b31b4c65c0e8f59.jpg
Senast redigerat av kalmardezze (17 februari 2011)

KÄlma

8 253 Inlägg
17 februari 2011
Mycket folk i bilen? Bromsar som ligger åt? Rätt tryck i däcken? Servad som den ska vara och du har kollat över luftfilter och fördelare och så vidare? Många kallstarter? Hårda accelerationer?

1 562 Inlägg
17 februari 2011
felande tankmätare mät upp bilen under en längre tid genom å nolla trippmätaren när du tankar.

146 Inlägg
17 februari 2011
Trådstartare
Marlboroman skrev:
Mycket folk i bilen? Bromsar som ligger åt? Rätt tryck i däcken? Servad som den ska vara och du har kollat över luftfilter och fördelare och så vidare? Många kallstarter? Hårda accelerationer?

Ja allt stämmer wink det är säkert bränslemätaren som inte stämmer då

KÄlma

Mekaniker/Däckmontör
1 140 Inlägg
17 februari 2011
kalmardezze skrev:
Marlboroman skrev:

min är likadan typ, när jag kört ca 11 mil står min nere på 50 liter. men får i bara ca 13-14 liter.

146 Inlägg
17 februari 2011
Trådstartare
tal0n skrev:
kalmardezze skrev:
Marlboroman skrev:

min är likadan typ, när jag kört ca 11 mil står min nere på 50 liter. men får i bara ca 13-14 liter.

Jaha så det kanske inte är så farligt då big_smile Inte tänkt på det innan det va bara nu jag la märke till det smile

KÄlma

Mekaniker/Däckmontör
1 140 Inlägg
17 februari 2011
kalmardezze skrev:
tal0n skrev:
kalmardezze skrev:

Jaha så det kanske inte är så farligt då big_smile Inte tänkt på det innan det va bara nu jag la märke till det smile

är nog inge att oroa sig för. en kompis till mig också som mätarn faller väldigt fort i början. vet ej vad som mäter fel, om det är givarn eller mätarn i instrumentet? smile

Sök