3417
Sök

Volvo 940 turbo, högre dumpljud

Tvivlare
2 266 Inlägg
26 februari 2011
#41
Oves_Bror skrev:
Det svaret var ju taget från nån nasarjävel som vill sälja nån "mirakel" produkt.
Ville ha ett mer konkret svar, varför man inte kan köra en 940 med öppen dump?

Jag länkade precis till varför man inte kan de. LÄS infon. Den är INTE påhittad av nån nasarjävel.

:Edit: här har vi ännu mer info http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=119798
Senast redigerat av MantaRobin (26 februari 2011)

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

456 Inlägg
26 februari 2011
#42
Ja men svaret där va ju att "vissa känsliga" kunde få motorn att gå in i limp home läge... Lär ju inte hända på en 940, det enda som händer där är ju att den går lite fett en tiondel av en sekund typ och sen normalt......

growing old is mandatory growing up is optional

Tvivlare
2 266 Inlägg
26 februari 2011
#43
Oves_Bror skrev:
Ja men svaret där va ju att "vissa känsliga" kunde få motorn att gå in i limp home läge... Lär ju inte hända på en 940, det enda som händer där är ju att den går lite fett en tiondel av en sekund typ och sen normalt......

Jag kan säga som såhär att jag har lite problem ibland med min 940, avgassmällar, försvinnande tomgång m.m. Men läser man på forum har vissa stora problem med de, att bilen knappt går m.m. Fungerar mindre bra för vissa men perfekt för andra. Prova och se?

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

456 Inlägg
26 februari 2011
#44
Känns som att många av dom problemen beror på dumpventiler som inte alltid är av högsta kvalite(kina) eller inte är korrekt injusterade = läcker tjuvluft!
Annars ska ALLA 940 reagera likadant på en Öppen dump iom att det är samma insprutning!

growing old is mandatory growing up is optional

Tvivlare
2 266 Inlägg
26 februari 2011
#45
Oves_Bror skrev:
Känns som att många av dom problemen beror på dumpventiler som inte alltid är av högsta kvalite(kina) eller inte är korrekt injusterade = läcker tjuvluft!
Annars ska ALLA 940 reagera likadant på en Öppen dump iom att det är samma insprutning!

Ja, om alla 940 hade rullat precis lika långt med exakt samma modifikationer m.m. Men dålig kvalitet och fel inställning kan påverka resultatet. Jag kör med en JBR A25 som öppnar lite försent, mest för att va på säkra sidan, och jag har fortfarande små problem.

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

456 Inlägg
26 februari 2011
#46
Milen spelar ju ingen roll i detta exemplet, och knappt modifieringarna heller, så länge man behållt originalinsprutning så ska det va samma ju!
Spelar ju ingen roll vilken kam,turbo eller vilka spridare man har i detta fallet...

growing old is mandatory growing up is optional


Sök