Intressant tråd, passar precis in i min situation.
Har letat efter en eu-spec supra sen januari för vettig peng men sen i helgen (när jag äntligen hade hittat en!!) så började jag tänka om... Då klev m3 in i bilden istället, med ESS-kit på givetvis.
Så jag satte mig ner och började maila lite intressanta objekt (är en prutare så jag mailar alltid på massa olika), en kille nappade och den hämtar jag imorgon. Sen så blir det på med ESS-kit vilket alla säger ska hålla riktigt bra. Så det är bara att hålla tummarna att det gör det, för då tror jag att det var rätt att välja M3 faktiskt.
Den är vänsterstyrd, nyare i allting, härligare ljud (smaksak visserligen), rymligare (till skillnad från supran så får man ju faktiskt plats i baksätet!), den är lättare än supran, den är smidigare än supran... Så för mig som använder bilen mycket all-round som man säger så vägde dessa anledningar över för M3:an.
Dock så är grejerna som "väger tillbaka" åt suprans håll, just suprans hållbarhet och potential till att trimma.. Men vaf*n om man får tag i en fräsch M3 till vettigt pris så kan man kasta i en kompressor för pengarna som det är upp till en eu-spec supra!
Kommentera & Rösta ! ©