Hej alla motorglada turbotjutande imprezafrälsta 4-krafsare!!!
Nu är det så att jag hade tänkt mig på att starta ett projekt.
Jag hade tänkt köpa en Impreza GT -00 och försöka att bl.a. pula ner en 2,5 liters motor i den.
Varför? -undrar ni... -Jo för dom två enkla anledningarna att jag, 1: behöver en hobby, och mitt 60 kvm stora garage gapar tragiskt tomt just nu, och 2: Bottenvridet hos en 2,5:a känns som en bättre grund att bygga på.
Sen har jag funderingar på att förbättra bromsar, väghållning och lätta bilen så mycket det går (bort med baksäte och sånt skit som ändå inte används)
Så småningom ska en störtbur 7?-punktare konstrueras och monteras, samt vissa karossarbeten som t.ex. skärm/tröskelbreddare i plåt, etc.
Nu vill jag gärna höra era synpunkter, förslag, ideér, och tips angående detta. Är det genomförbart, är det något jag bör tänka på, vilka delar kan DU rekomendera???
Detta är ett projekt som jag förmodligen kommer lägga några år på, och en hel del slantar. Har nån här gjort detta redan? Jag har tyvärr inte lyckats hitta någon tråd om detta på denna sajt. Jag vet att imprezaklubben har ett forum, men nu frågar jag er på garaget.
Mvh P