4401
Sök

Sponsring av "små projekt"

Nubbe
150 Inlägg
18 februari 2011
Trådstartare
Hej! Jag håller på med min Honda Civic - 93 en del. Som ett litet projekt. Tänkte styla den och kanske trimma lite men problemet är budgeten.
Så om ni har något förslag på företag som kanske skulle vilja sponsra ett lite mindre projekt med delar och liknande, eller om ni själva har ett företag eller liknande och skulle vilja sponsra, hör av er. allt är intressant!

Mvh.

Go loud, go hard or go home!

Bilvårdstönt.
1 109 Inlägg
18 februari 2011
Det går inte till såhär..

Mvh. David.

Bygger rolig bil. :)

Maskinbefäl
1 038 Inlägg
18 februari 2011
Om du verkligen vill ha spons så får du jobba hårt för det. Börja med att prata med den lokala ica handlaren eller lokala pizzerian, du kanske kan få gratis middagar medans du skruvar i verkstaden... alltid något.

Ett företag skänker inte bort pengar eller produkter om man inte som företag kan tjäna pengar på det... Tänk på det.

Goodwill eller snällhet existerar normalt inte och har du inget namn så får du jobba väldigt hårt för spons. Bättre i så fall att fråga om du kan jobba av sportluftfiltret från meconomen etc... Jag som företagare själv skulle iaf överväga att ta in folk mot delar i lön, jag måste iaf betala arbetsgivaravgift.

Mvh Magnus
Senast redigerat av zovix (18 februari 2011)

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...

95 Inlägg
18 februari 2011
In å sälj dig själv till din tilltänkta sponsor. Ett trevligt litet foto på bilar du byggt om tidigare, gärna en tidning om du fått dom andra projekten publicerade. Planer på ditt projekt du vill ha sponsring till.

Var ödmjuk
Slaffsa inte igenom dina planer, var saklig.
Visa bilder.
Vad du har att bjuda din sponsor.
Vad får han av kakan.

Känn dig stolt över att kunna erbjuda en reklamplats åt dom. Ställ upp på deras ev öppethus dagar med din bil..

MEN LOVA ALDRIG NÅGOT DU INTE KAN GENOMFÖRA

Allt går!!!!! Bara att vissa bitar tar lite längre tid att genomföra :-=
Senast redigerat av Weckis (18 februari 2011)

Tänk va en svetsloppa kan ställa till det!!
Därför använder jag carbon & glasfiber.

Nubbe
150 Inlägg
18 februari 2011
Trådstartare
Men som sagt så är det inget stort projekt så jag hade väl mer tänkt att man kunde hitta något litet företag eller firma som kan sponsra med någon enstaka del mot reklam.

95 Inlägg
18 februari 2011
T-Uddemar skrev:
Men som sagt så är det inget stort projekt så jag hade väl mer tänkt att man kunde hitta något litet företag eller firma som kan sponsra med någon enstaka del mot reklam.

BÖRJA DÅ MED REKLAMFIRMAN SOM SKA TRYCKA DOM EV SPONSORERNAS DEKALER PÅ DIN BIL..

OOpss sorry CapsLock...orka bara inte ändar igen:O

93 Inlägg
18 februari 2011
skaffa ett jobb? börja spara sälj massa skit som du har å inte längre använder, leta beg

Nubbe
150 Inlägg
18 februari 2011
Trådstartare
berne88 skrev:
skaffa ett jobb? börja spara sälj massa skit som du har å inte längre använder, leta beg

Det är sjukt svårt att få ett jobb när man går 3:e året på gymnasiet.

95 Inlägg
18 februari 2011
T-Uddemar skrev:
berne88 skrev:

Går i skolan jag med...smile
Men har lite hjälp med en del saker....

Detta är en del av bilderna jag använde när jag sökte spons. Bomber Magazine var ifs dom som hjälpte till att visa det ..
http://www.google.se/images?hl=sv&s … l=&oq=

Rumpmas
3 860 Inlägg
18 februari 2011
T-Uddemar skrev:
berne88 skrev:

Jag säger som vanligt att du kan dra in 8-10k/månad utan problem genom att vikariera i vården på helgerna. Hemtjänsten innebär inte mycket bajs, och gruppboende för utvecklingsstörda inget alls om du har tur. Kravet för att jobba som timvikarie inom kommunen är att du är ostraffad och över 18 år. Är du trevlig på jobbet mot kollegor och kunder och kommer i tid på de pass du tagit åt dig kommer du att få mer och mer tillfrågningar, och till slut kan du välja vilken arbetsplats du vill jobba på och nästan vilka tider du vill jobba.

Att vara kille i Hemtjänsten är ett stort plus då det inte är så vanligt. Killar uppskattas av både kollegor och inte minst kunderna. Gubbarna vill ha någon att prata sport med, och gummorna tycker det är trevligt med grabbar i vården att prata med. Alla kommer ihåg vad man heter eftersom man är "ovanlig" och jobbar man bra blir man oerhört populär hos kunderna. Förväntningarna på din städning och matlagning är nära noll när du kommer till en ny kund första gången eftersom de vet själva hur ofta karlarna gjorde sånt på deras tid, så gör du ett hyffsat jobb är det fantastiskt i deras ögon.

Men nu kommer någon att säga att det är för kärringar. Men gå arbetslös då om inte jobben som finns duger säger jag bara...
Senast redigerat av Andromeda (18 februari 2011)

Nubbe
150 Inlägg
18 februari 2011
Trådstartare
Weckis skrev:
T-Uddemar skrev:
berne88 skrev:

Går i skolan jag med...smile
Men har lite hjälp med en del saker....

Detta är en del av bilderna jag använde när jag sökte spons. Bomber Magazine var ifs dom som hjälpte till att visa det ..
http://www.google.se/images?hl=sv&s … l=&oq=

Jag har ju ingen tidning eller något att via upp, utan jag har bara vissa mål och planer att berätta om. Inte så mycket att skryta om för ett företag.

95 Inlägg
18 februari 2011
Ett annat tips som kanske kan vara nått är att du helt enkelt pantar burkar tills du får ihop pengar då. Att söka sponsorer är som att söka jobb som 2ooSX nämnde, om inte lite svårare. Vet inte om du har målen eller ambitionen att genomföra detta. Tro inte at sponsorerna kommer till byns grill och vill sponsra dig när du står där. Lyft på röva och ut å ragga sponsorer nu :-)
Senast redigerat av Weckis (18 februari 2011)

Rumpmas
3 860 Inlägg
18 februari 2011
Vill du ändå pröva att söka sponsorer lär det vara tre saker företaget/företagen tänker på:

1. Hur skulle vi kunna tjäna pengar på att exponeras på den här bilen?

2. Hur kan vi vara säkra på att den här killen fullföljer sina planer?

3. Hur kan vi vara säkra på att han når ett gott resultat man inte behöver skämmas för att smeta företagsloggan på?

De känner inte dig. De har ingen aning om vem du är, bara att du är en 18-19 åring som vill ha pengar eller delar till sin bil.

De tre punkterna ovan måste du göra mycket tydligt för dina sponsorer hur du ska uppfylla.

Som "etablerad" har du mycket gratis.

* Du har ett i kretsarna känt namn företagen kan kolla upp eller kanske rent av hört talas om.

* Du kan presentera tidigare byggen så att man får en aning om stilen och kvaliteten.

* Du kan visa att dina tidigare bilar exponerats för många ur företagets målgrupp genom att ha visats på t ex mässor och fått reportage i biltidningar. Att ha företagsloggan på din bil är ingenting värt om inte tillräckligt många ur deras målgrupp ser den.

Det handlar alltså om att marknadsföra dig själv och dina förmågor, och det är nog jäkligt svårt om man inte har några tidigare bedrifter inom bilbygget att visa upp. De etablerade byggarna har säkerligen i de flesta fall börjat med att göra sina första byggen med sin egna pengar innan de lyckats intressera sponsorer med sina meriter.
Senast redigerat av Andromeda (18 februari 2011)

Sök